דף הבית / חדשות העיר ראשי / העירייה עורכת "טסטים" לרכיבה על אופניים חשמליים

העירייה עורכת "טסטים" לרכיבה על אופניים חשמליים

רונן דמארי

 

בעיריית ראשון לציון נערכים לקראת היציאה לחופשת הקיץ ומשלימים בימים אלו הכשרת 15 אלף תלמידי החטיבה העליונה לרכיבה על אופניים חשמליים.

מטה בטיחות בדרכים בחברה לבטחון, עורך "טסטים" על סימולטור מציאות מדומה המזמן הפתעות וסכנות על הכביש. במקביל, עברו תלמידים נוספים הכשרה על אופניים חשמליים במגרש רכיבה של מטה בטיחות בדרכים. תלמיד שעובר את ההכשרה מקבל "אישור רכיבה" פנימי מטעם העירייה, מטה בטיחות בדרכים, החברה לבטחון ומשטרת ישראל. כידוע, נער מגיל 16 ומעלה יחויב לעבור מבחן תיאוריה על ידי משרד התחבורה כדי לרכוב על אופניים חשמליים.

ראש העירייה, רז קינסטליך: "יש לנו אחריות לשלומם של הרוכבים ומנגד- לשלום הציבור. מטה בטיחות בדרכים בעיר ממצה את סך הפעילויות שאנו, כרשות מקומית, יכולים לעשות. הסימולטור מאפשר לצעירים לפגוש מקרוב איך נראית הסכנה מול העיניים כאשר רכב חותך את הנתיב שלך ואיך נראה פניו של ילד מול אופניים שדוהרים אליו ב-30 קמ"ש. במקביל אנו נחושים להמשיך עם פעילות האכיפה כדי לוודא שנעבור את הקיץ בשלום".

עיריית ראשון לציון היא מהרשויות הראשונות בישראל שהחלו את האכיפה על אופניים חשמליים בכניסות לתיכונים, לאחר תהליך הסברה ארוך ומינוי 13 פקחים עירוניים שקיבלו סמכויות ממועצת העיר בהתאם לחוק.

בתחילה נרשמו התראות ולאחר מכן נרשמו דו"חות, בעיקר בקרב בני נוער, על רכיבה במדרכה במקומות בהם קיימים מסלולי אופניים ייעודיים, דיבור בטלפון הנייד תוך כדי רכיבה או עם אוזניות, הרכבת אדם נוסף ועוד. גובה הדו"חות שנרשמו נע בין 100 ₪ ל-250 ₪. בחלק מהמקרים נקראו ההורים לקחת את האופניים החשמליים של ילדיהם. על פי ההערכות, בראשון לציון לבדה יש כ-5000 אופניים חשמליים. ריבוי התאונות וההפרעה לציבור הובילו את מטה הבטיחות בחברה לבטחון, בראשות ישראל סלע, לביצוע שורה של פעולות בקרב תלמידים וצעירים על מנת להכשיר ולהדריך לרכיבה נכונה. בין היתר נערכו הדרכות וסדנאות בבתי הספר ומבצע לחריטת פרטי בני הנוער על האופניים במטרה להכנסת פרטי הרוכבים למאגר של החברה לבטחון והמשטרה.

טסטים לרכיבה על אופניים
צילום: באדיבות העירייה
טסטים לרכיבה על אופניים
צילום: באדיבות העירייה
טסטים לרכיבה על אופניים
צילום: באדיבות העירייה
טסטים לרכיבה על אופניים
צילום: באדיבות העירייה
טסטים לרכיבה על אופניים
צילום: באדיבות העירייה

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות