דף הבית / חדשות העיר ראשי / "המערכת לא יכולה לשתוק במצבים כאלו"

"המערכת לא יכולה לשתוק במצבים כאלו"

רונן דמארי

הרב יהודה דוד וולפא
הרב יהודה דוד וולפא

הרב וולפא בן ה -88 הינו אחד הרבנים הוותיקים בישראל, הוא מכהן בתפקידו קרוב ל -50 שנה. בחודש מאי האחרון נגזר עליו עונש של שלושה חודשי מאסר על תנאי ופיצויים בסך של 3,000 שקלים למשגיח כשרות שהתלונן נגדו. הרב הורשע בעבירה של הטרדת עד כאשר על פי הכרעת הדין השתמש במעמדו ובתפקידו כרב עיר על מנת לגרום למשגיח כשרות לחזור בו מעדותו נגדו.

בגזר הדין נאמר בין היתר: "רב עיר נתפס כמגדלור של צדק ויושרה וכפוסק מכריע בענייני דת ואמונה. ככה מצופה ממנו להתנהג ברמה המוסרית לה מצפים מדיין או שופט".

עו"ד אלעד לוביץ, מנהל המחלקה המשפטית של התנועה ציין במכתבו לרבנות הראשית: "בגזר הדין התייחס בית המשפט למעמדו של הרב והחובה המוסרית המוטלת עליו, נכתבו דברים קשים מאוד על התנהלותו של רב העיר. המעשים בהם הואשם רב העיר הם מעשים חמורים ביותר, וקשורים באופן ישיר לתפקידו כרב עיר האמון על מערך הכשרות בעירו, שכן בוצעו כלפי משגיח כשרות אשר התלונן עליו פגמים במערך הכשרות המקומי. חלפה תקופה לא מבוטלת מאז הרשעתו של רב העיר בדין והנה מצאנו להפתעתנו שהוא עודנו מכהן בתפקידו, חותם על תעודות כשרות ועומד בראש מערך הכשרות בעיר. העובדה שרב העיר הגיש ערעור לבית המשפט אינה מעלה ואינה מורידה לעניין זה. משנפסק דינו לכף חובה, הרי שרב העיר בחזקת מורשע כל עוד לא הוכח אחרת".

עוד נאמר במכתב: "אנו סבורים שבהמשך תפקודו של הרב יש חילול ה' חמור ביותר, מעמדה של הרבנות הראשית הפך למרמס בשל התנהלות של רבנים בניגוד לחוק ולא ייתכן שרב שהורשע בפלילים יקבל גיבוי מהמערכת ויוסיף לכהן בתפקידו".

ל"גל גפן" אמר עו"ד לוביץ: "אנחנו עוסקים בשירותי הדת בישראל ובכל סוגיות דת ומדינה. אנחנו עוקבים אחר פעילות הרבנות הראשית כדי לוודא שהיא נעשית בצורה נקיה ונכונה ועם הפנים לציבור. זיהינו פה מקרה של רב עיר שהורשע בדין וממשיך להחזיק בתפקיד שלו וזה נראה לנו פסול. אנחנו חושבים שלתושבי ראשון לציון מגיע יותר ואנחנו מצפים שהמערכת לא תתן גיבוי לעבריינים. המערכת לא יכולה לשתוק במצבים כאלו. גיבוי למישהו שהוא עבריין זו סטירת לחי לאנשים שומרי חוק. מדובר במפקח כשרות שכפוף אליו שהתלונן עליו, מה המסר שהמערכת מעבירה למפקחים שמנסים לעשות את עבודתם? אנחנו מגיעים ממקום שאנחנו מנסים לחזק את המערכת ואת אמון הציבור במערכת והוא מאוד נפגע מדברים כאלו".

עו"ד יוסי פאר מסר בשמו של הרב וולפא: "פנייתם של נאמני תורה ועבודה בעניין חתימה על תעודות כשרות והמשך כהונה של הרב הראשי לראשון לציון גובלת בפגיעה בשמו הטוב ברב הראשי שעשה ועושה עבודת קודש למען העיר למעלה מ – 40 שנה. הפסק דין שניתן אינו חלוט ועניינו בשלב ערעור נדון בימים אלה בבית המשפט המחוזי בלוד לכשינתן פסק דין סופי תינתן התייחסות לגופו של עניין

עד אז אני ממליץ לכל אלה שאצה להם הדרך להחליף את הרב וולפא להתאזר בסבלנות".

ברבנות הראשית לישראל העדיפו שלא להתייחס לנושא

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות