דף הבית / חדשות העיר ראשי / הוועד נחוש לפעול

הוועד נחוש לפעול

רונן דמארי

 

השבוע מאיים ועד העובדים במועצה הדתית בנקיטת צעדים ארגוניים, לרבות הכרזה על סכסוך עבודה. במכתב מציין יו"ר הוועד נתי ברזילי את דרישותיו, הכוללות את ביטול הפסקת עבודתו של המזכ"ל דוד גבאי והשבת כל סמכויותיו, קיום דיון בעניין פגיעה במעמדו של מנהל מחלקת הכשרות ו"התנהגותו של ראש המועצה" כלפי עובדים נוספים. במכתב שהעתקים ממנו נשלחו בין היתר גם לראש העיר רז קינסטליך, מופיעה התראה כי במידה ולא יתקבל מענה תוך שלושה ימים הוועד "נחוש לפעול בכל הדרכים העומדות לרשותו".

כזכור, במועצה הדתית סוערות הרוחות בשבועות האחרונים על רקע יחסים עכורים בין הוועד ובין יו"ר המועצה הדתית.

מחזיק תיק שירותי הדת, שמואל ג'מיל, התייחס השבוע לסוגיה ואמר ל"גל גפן": "נפגשתי עם יו"ר המועצה הדתית, שמעתי אותו ואמרתי לו שאני רוצה שלום. הוא אמר שאין לו שום בעיה, אבל נאלצתי לשבת איתו לבד כי הוועד לא היה מוכן לשבת יחד איתו. לצערי הרב, הוועד לא רצה שאתערב ואמר לי 'אנחנו יודעים להסתדר'.

אמרתי להם 'אם אתם מבקשים שלא נתערב, תסתדרו ביניכם'. חבל כי אני יודע שאני יכול להרגיע ולפעול כך שיהיה שקט ושלום כי אחרי הכל יש לנו עיר שלמה לטפל בה בנושאים של דת, אמרתי להם שאני מאמין שאנחנו יכולים לפתור את כל הבעיות, אבל אני מכבד את הועד ואם הוא יודע להסתדר לבד זה מה שיהיה".

 

-לאיזה כיוון זה הולך כרגע לדעתך?

"לא נראה לי שהוועד רוצה שיח ואני גם מבין אותם כי קיימים משקעים כבר הרבה זמן. אם אי אפשר למצוא פתרון תהיה מלחמה ושני הצדדים ניזוקים. חבל".

 

מנהל האגף איגוד המקצועי במרחב ראשון לציון, דוד ראובן, אמר השבוע: "נוכחתי בשימוע והכל התנהל על ידי היועץ המשפטי של המועצה הדתית, כאשר נציגות העובדים לא קיבלה מספיק הבהרות לשאלות שהעלתה. תחושת נציגות העובדים נכון לעכשיו היא שהמטרה סומנה מראש והיא להפסיק את עבודתו של מר גבאי. ברור שאנו לא יכולים להרשות לעצמנו התנהלות מסוג זה אצל אף מעסיק".

יו"ר המועצה הדתית ישעיהו מלכא מסר בתגובה: "לעובד דוד גבאי קוים שימוע מלא ומפורט, אשר בסיומו הוחלט במועצה הדתית לאפשר לעובד לעבור לתפקיד אחר במועצה הדתית, אם יהיה מעונין בכך,  תוך שמירת זכויותיו ורמת שכרו,  ואם לא יאות לכך –  לסיים את עבודתו.

החלטה זו התקבלה על דעת כל חברי המועצה הדתית למעט אחד. מפאת כבודו של העובד, לא יפורטו כאן הטענות נגדו, אשר מהותן העדר תפקוד, בעיות משמעת קשות, התנהלות הפוגעת במנהל התקין, ועוד מרעין בישין כהנה וכהנה.

השימוע לווה בייעוץ משפטי ראוי, ונתנו לעובד ולנציגי העובדים מלוא ההזדמנות

להציג את טענותיהם, חרף התנהלותם הלא ראויה, שכללה צעקות רמות, איומים

והתפרעויות במהלך השימוע. גם לאחר קיום השימוע המשיכו נציגי העובדים להתסיס את עובדי המועצה הדתית, לאיים ולהשתלח. לכל מעסיק, בוודאי מעסיק ציבורי, הזכות והחובה לפעול לבער התנהלות מסוג זה, והמועצה הדתית ראשון לציון, בראשות הרב ישעיהו מלכא, לא תירתע מביצוע חובתה".

שמואל ג'מיל
שמואל ג'מיל
דוד ראובן.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות