דף הבית / חדשות העיר ראשי / "האם נבחנו חלופות אחרות?"

"האם נבחנו חלופות אחרות?"

רונן דמארי

 

בשבועות האחרונים הורים לילדים בבית הספר "ניצנים" בשכונת רמז בעיר מחו על ההחלטה לפתוח שלושה גני ילדים במתחם בית הספר בשנת הלימודים הבאה, דבר שיוביל לטענתם, לעומסי תנועה כבדים ביותר ויצמצם את שטח המוסד החינוכי. הם אף קיימו הפגנת מחאה בנושא בטענה כי המהלך בו נקטה העירייה נעשה באופן חד צדדי.

השבוע, הגישה חברת המועצה יפעת מאירוביץ'-יפת שאילתה לראש העיר, רז קינסטליך, במסגרתה היא מבקשת לקבל מענה מקיף על הסוגיה.

בשאילתה נאמר בין היתר: "בימים האחרונים קיבלתי פניות מהורים מאוד מודאגים, באשר לכוונת העירייה להציב גני ילדים בשטח בית ספר ניצנים. המדובר בהחלטה שעלולה לגרור בעיות תחבורתיות, אך, גם בעיית רעש לתלמידי כיתות א', אשר בסמוך למבנה שלהם עתידים לקום גני הילדים בבדיקה שערכתי, נראה כי התקבלה בנושא החלטת ועדת רישוי ביום 29/5/19.

כמו גם ראיתי כי המדובר בגנים חדשים ולא בגנים אשר מחליפים כתובת, כדוגמת הגנים ברחוב דרובין".

חברת המועצה מבקשת לקבל מענה לשאלות הבאות – "האם ישנו היתר חתום לפעולה זו ? האם אוכלוסיית השכונה גדלה בצורה שדרשה הקמת 2 גנים חדשים לחינוך הממלכתי וגן לחינוך המיוחד?  כמה ילדים בדיוק עתידים להיות  בגנים אלה? האם העירייה עשתה בדיקה תחבורתית ברחוב ויניק הצפוף מאוד בבקרים גם היום? מה העלתה הבדיקה התחבורתית? מי הכין אותה? האם העירייה נערכה לחניה הנדרשת לצורך הורדת הילדים והכנסתם לגן ע"י ההורים? אציין כי, בניגוד לתלמידי בית הספר המשתמשים בשירות "נשק וסע", ילדי גן לא נכנסים לבד למבנה. באם העירייה נערכה, כמה מקומות חניה הוספו? שכן, לצערי, במסגרת ההיתר, לא נדרשו תנאים של חניות (מסתבר, שהנכון לגבי כל אדם פרטי אינו נכון לגבי העיריה לצערי)? האם נבחנו חלופות אחרות במרחב להצבת גני הילדים? אם כן, מהן החלופות שנבחנו ומדוע לא נבחרו? כיצד תתבצע ההפרדה הפיזית בין ילדי הגן לילדי בית הספר ? שכן, אני מקווה שילדי הכיתות הגבוהות יופרדו מילדי הגן ?

מהם האמצעים האקוסטיים שייושמו בשטח על מנת למנוע הפרעה הדדית בין כיתות בית הספר ובמיוחד כיתות א' לבין ילדי הגן ? שכן כידוע ילדי הגן נמצאים בחצר שעות רבות יותר ואלה שעות הלימודים של ילדי בית הספר ? האם נבחנה חלופת הכניסה באמצעות הדרך המאושרת בתש"ח ? חלופה זו יכולה לאפשר הקמת חניה באזור, גם באמצעות תפיסת שטח".

מאירוביץ' –יפת מוסיפה: "אינני נגד גני ילדים! קיבלתי את החומרים באשר לכמות ילדי הגנים בשנה הקודמת לעומת השנה הנוכחית וראיתי שיש ירידה במספר הממוצע של הילדים בגנים מ- 31 בשנה הקודמת ל- 29 בשנה הבאה, זו ירידה מבורכת, אך, לדעתי, אסור שהירידה במספר גני הילדים תביא עימה פגיעה קשה בתלמידי כיתות א', אשר עוברים שינוי מספיק קשה ומספיק משמעותי הדורש מהם שעות לא מעטות של ישיבה בכיתה.

בעיניי, לא יעלה על הדעת שתלמידי כיתות א' יחוו רעש והפרעה מתלמידי הגן, בדיוק כמו שאני חושבת שצוות הגן בגני הילדים לא צריך להיות עסוק בלהשתיק את ילדי הגן, שזה הזמן שלהם ליהנות בחצר. במקרה זה, טוב שתערוך העירייה חשיבה משמעותית ותמצא את הדרך לטובת ילדי הגן וילדי בית הספר".

 

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית ראשון לציון נדרשת לתת מענה לכל ילדי העיר באופן המיטבי ביותר. לכן נפתחים בשנה הבאה, ברחבי העיר, עשרות גנים חדשים, ביניהם גן ילדים שישרת את ילדי השכונה. הנהלת העיר קשובה להורים ומזמינה אותם, ככל שיהיו מעוניינים, לקיים דיאלוג פתוח".

יפעת מאירוביץ. צילום: יח"צ

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. יחיאל מונטג

    בוקר טוב,
    שמי מונטג יחיאל, מייסד ומנכ"ל עמותת 'עיניים בדרכים'.
    העמותה מיישמת את מיזמי 'נשק וסע' בכל הארץ מזה 16 שנה.
    נושא גני הילדים הוא נושא כאוב ודורש פתרון דחוף ולו משום הסיבה שמספר גני הילדים הולך ורב, כך גם מספר כלי הרכב בדרכים ואין פתרון קסם למצב.
    על פי חוזר מנכ"ל משרד החינוך, ההורים מחוייבים ובצדק רב, למסור את ילדיהם לבוגר בגן הילדים.
    מעצם החובה הזו, הם נאלצים לחנות במקום כלשהו על מנת לצאת מהרכב וזה מה שיוצר את הכיאוס הום יומי בשערי הגנים בכל הארץ.
    יש לנו פתרון שעשוי לצמצם מאוד את הבעיה.
    בתקווה שמישהו יקרא את התגובה ויתייחס אלימה ברצינות, יש מה לעשות!!

    לשם כך דרוש שותף רציני ומעשי מקרב הרשות וגם מקרב הורי הגן והצוות.
    אם יש את הקנדידטים הדרושים, אתם מוזמנים לפנות אלי.
    יחיאל מונטג
    054-8122826
    [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות