דף הבית / חדשות העיר ראשי / האיש שריגש מדינה שלמה חשף בפני תלמידי בן גוריון ראשון לציון: אימצנו עוד תינוק עם תסמונת דאון

האיש שריגש מדינה שלמה חשף בפני תלמידי בן גוריון ראשון לציון: אימצנו עוד תינוק עם תסמונת דאון

רונן דמארי

תלמידי בית הספר 'בן גוריון ראשון לציון', פגשו אתמול את יוסי בר, האיש שריגש מדינה שלמה כאשר אימץ תינוקת עם תסמונת דאון. המפגש נערך כחלק מתכנית 'תיקון עולם' של עמותת עלה, תכנית שמובילה לשינוי שיח ויחס בני נוער כלפי אנשים עם מוגבלות, זאת באמצעות הסברה, עידוד התנדבות ומעורבות בני נוער בנושאים הנוגעים לשילוב, הכלה ועזרה לאנשים החיים עם מוגבלות.

לקראת המפגש צפו תלמידי כיתות ו' בסרט שנעשה על בר ב'כאן 11', על הסיפור מעורר ההשראה של שלו ושל משפחתו. בר, שפועל לעידוד הורים לגדל תינוקות עם תסמונת דאון ולשבירת המחסומים המחשבתיים, נפגש עם כ-260 תלמידי בית הספר ושיחזר בפניהם את ההחלטה לאמץ תינוקת שאובחנה עם תסמונת דאון. הוא שיתף אותם בתחושות מהשנים בהם המתינו לילדים ועל החלטתם ברגע האמת כשהגיע תור לאימוץ – לאמץ דווקא את תמר. "אמרו לנו שנמתין בתור בין שבע לתשע שנים, אז נרשמנו וחיכינו", פתח יוסי בסיפורם המיוחד. "כשרבקי הבינה שלא יהיה לנו ילדים משל עצמנו היא אמרה לי 'אני מחכה לילד כל כך הרבה שנים, ומחכה בתור הרבה זמן, ועכשיו אקח את זה לאמא אחרת שרוצה לאמץ ילד?'. כאן היא החליטה שהיא רוצה לאמץ ילד שאף אחד אחר לא רוצה. "אחרי שקיבלנו את תמר לה יש תסמונת דאון, גילינו שרוב האנשים לא יודעים מה זה בכלל תסמונת דאון", סיפר יוסי. "אנשים חושבים שזו מחלה, או נכות, אבל הם טועים".

בעקבות האימוץ יצאו יוסי ורבקי למסע הסברה ברחבי הארץ. בהרצאות ובמפגשים הם משכנעים הורים לגדל את ילדיהם שאובחנו עם תסמונת דאון. בנוסף, יחד עם קבוצת הורים לילדים עם תסמונת דאון, הם הקימו את עמותת 'תסמותק'. "האמהות הנפלאות האלה בעמותה הולכות לבתי חולים, פוגשות יולדות טריות שנולד להם תינוק עם תסמונת דאון, ופשוט מסבירות להם איזו מתנה נפלאה הם קיבלו" סיפר בר בהתרגשות, תוך שהוא חושף את בנו החדש: "לאחרונה אמצנו את יונתן, אח לתמר, גם הוא עם תסמונת דאון. ההורים החליטו להשאיר את יונתן בבית חולים, הוא מאוד מאוד חמוד ומתוק, ואם תסתכלו בתמונה – תראו שתמר ויונתן אפילו דומים מאוד".

"מאוד שמחתי כשהמורה איריס פנתה אליי וסיפרה שראיתם בבית הספר את הסרט ואפילו עשיתם על זה עבודה ושאלון. מרגש שיש כאן מודעות גבוהה לנושא היחס כלפי אנשים עם צרכים מיוחדים", הוסיף בר.

במהלך המפגש, התלמידים התעניינו במיוחדות ובאתגרים איתם חיה תמר, בבחירת שמה ובמעון בו היא לומדת. "יוסי, רבקי ומשפחת בר המקסימה, השאירו חותם בליבנו. התלמידים לא הפסיקו לדבר ולהתרגש מהמפגש וגם אנחנו", סיכמה איריס.

מנהלת 'תיקון עולם' בתאל קטורזה כהן: "תכנית 'תיקון עולם' של עמותת עלה פועלה בשיתוף משרד החינוך ב-105 בתי ספר, חטיבות ביניים ועל יסודי. בעזרת תלמידי בן גוריון אנחנו יוצאים לדרך גם בכיתות א' עד ו'. מתוך הערכה גדולה לפעילות בית הספר בתחום שילוב, קבלת האחר ושינוי שיח אנחנו שמחים להתחיל פיילוט 'תיקון עולם לקטנטנים' דווקא עם בן גוריון".

במסגרת תכנית 'תיקון עולם' במהלך שנת הלימודים כלל תלמידי בית הספר משתתפים בפעילויות, הרצאות ומפגשים הנוגעים לשינוי יחס כלפי אנשים החיים עם מוגבלות, ובשלב שני מיישמים את מסר השילוב, באמצעות התנדבות ומעורבות חברתית. בית הספר בן גוריון נבחר לפתח את התכנית החינוכית בהתאמה לבתי ספר יסודיים, כאשר צוות בית ספר בן גוריון יוביל פיתוח מערכי שיעור מותאמים, התאמת הרצאות, הצגות ופעילויות עצמאיות המותאמות לשכבות א'-ו'.

יוסי בר בבית ספר בן גוריון בראשון לציון
יוסי בר בבית ספר בן גוריון בראשון לציון. צילום: עלה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות