דף הבית / חדשות העיר ראשי / דאגה לבריאות הילדים או התנגדות לקדמה?

דאגה לבריאות הילדים או התנגדות לקדמה?

רונן דמארי

לוחות סולריים על גג בית הספר. צילום: פרטי
לוחות סולריים על גג בית הספר. צילום: פרטי

מסמך שכתב מנכ"ל איגוד חברות אנרגיה ירוקה לישראל, איתן פרנס  שבו נאמר כי אין כל סכנה בקירוי גגות סולאריים על גגות בתי הספר בעיר התקבל על רקע מחאת הורי בית הספר היסודי "יסוד המעלה" אודות הצבת הלוחות הסולאריים על גג המוסד החינוכי, בטענה כי הדבר מהווה פגיעה בבריאות ילדיהם.

ההורים אף נפגשו לאחרונה עם גיל ויצאו מהפגישה עם הבטחה לקבל עדכון אודות החלטתו בסוגיה עד ליום חמישי.

במסמך שהתקבל בלשכתו של גיל והגיע לידי "גל גפן" נאמר בין היתר: "חשוב לציין כי קירוי גגות סולאריים אינו חדש וכי ישראל אינה עורכת ניסוי או מחדשת דבר לעולם, ההיפך הוא הנכון. לצער כולנו ישראל מפגרת אחר המדינות המפותחות ורק כ – 6 אחוזים מהחשמל בישראל מיוצר מאנרגיה מתחדשת ושכנותינו ירדן מצרים וקפריסין אף עקפו אותנו. כעת הממשלה וגם השלטון המקומי עושים מאמץ רב לשנות זאת. התמודדנו בעבר עם טענות הורים כנגד מתקנים סולאריים שניתן לסכמם כהתנגדות לקדמה ותו לא או שנאת תשתיות. על המתנגדים לדעת כי יש רק דרך אחת מעשית לייצור חשמל באופן נקי ללא זיהום ושריפת דלקים והיא ייצור ממקורות מתחדשים ובישראל מדובר בעיקר באנרגיה סולארית. מי שלא מעוניין באנרגיה ירוקה על גלל בית הספר מתעלם מהעובדה כי אם לא יקום הגג אזי במקום אחר בארץ, ליד בית ספר אחר, ארובות פולטות זיהום וכ -2,400 איש מתים מדי שנה מזיהום אוויר בישראל, חלקו הלא מבוטל מזיהום תחנות הכח".

"מי שמעוניין להתנגד למדע ולניסיון הבינלאומי עדיף לו שיכוון את ילדיו ללמוד על משבר האקלים ועל הדרך של האנושות להתמודד עמו, לנסות לעצור את ההתחממות וזאת בעיקר על ידי הפסקת שריפת דלקים" (איתן פרנס)

 

עוד נאמר במסמך שנשלח למנכ"ל העירייה: "מי שמעוניין להתנגד למדע ולניסיון הבינלאומי עדיף לו שיכוון את ילדיו ללמוד על משבר האקלים ועל הדרך של האנושות להתמודד עמו, לנסות לעצור את ההתחממות וזאת בעיקר על ידי הפסקת שריפת דלקים. ראשון לציון הייתה העיר הראשונה בישראל שהעניקה הטבות ארנונה למי שהקים גג סולארי ואני בטוח שהיא מעוניינת להמשיך ולהוביל בשילוב אנרגיה ירוקה, כולל התייעלות אנרגטית ותחבורה חשמלית. כניעה למתנגדי האנרגיה הירוקה כיום, תלבה את אש ההתנגדות בעתיד ותקשה עליכם להפוך לעיר ירוקה שמתמודדת עם משבר האקלים ונרתמת למאמץ הלאומי והעולמי. בטוחני כי תעמדו איתנים מול המתנגדים וטענותיהם משוללות היסוד".

 

"נמשיך ונחריף את המאבק"

כאמור, עד לסוף השבוע אמור מנכ"ל העירייה להעביר את תשובתו לנציגות ההורים בבית הספר המובילים מחאה ציבורית בנושא בשבועות האחרונים. ההורים הפגינו בישיבת המועצה בחודש שעבר ואף השביתו את הלימודים למשך שעה כשהתייצבו בכניסה לבית הספר.

אחת הטענות העיקריות של ההורים המוחים היא העובדה שהמהלך בוצע ללא כל תיאום עמם וכי הם גילו את הצבת הלוחות בהפתעה גמורה.

אחת האמהות אמרה השבוע ל"גל גפן": "נפגשנו עם מנכ"ל העירייה לפני כשבועיים. בפרוטוקול של הישיבה נאמר שהוא יעביר את ההתייחסות שלו עד ליום חמישי. כמובן שאנחנו ההורים במידה ולא תהיה תשובה להסיר את המערכת,

מחאת ההורים מול בית הספר. צילום: פרטי
מחאת ההורים מול בית הספר. צילום: פרטי

נמשיך ונחריף את המאבק שלנו".

הישיבה והמסמך שהועבר למנכ"ל לא שינו את העמדה שלכם?

"אנחנו באותה העמדה. כפי שגם אמרנו למנכ"ל העירייה – מעבר לזה שאף אחד לא יכול להבטיח לאורך שנים שזה לא מסוכן כולנו יודעים שיש דברים מסוימים שפתאום גילו שהם לא עלינו מסרטנים או מזיקים לבריאות. הוצגו בפנינו מחקרים שונים אבל אנחנו מדברים על בתי ספר שהילדים נמצאים שם במשך שהות רצופה למעלה משבע שעות מדי יום ששה ימים בשבוע. המחקרים מדברים על שהות לא רציפה".

מה הצעדים הבאים מבחינתכם?

"במידה ויוחלט שלא להסיר את המערכת תהיה השבתה כללית של המערכת. הוצאנו הודעה להורים ובה עדכנו שגם אם יגידו שאין סכנה זה לא מעניין אותנו אנחנו לא רוצים את המערכת הזו על הראשים של הילדים שלנו. נשקול צעדים של החרפת המאבק ושביתה ללא הגבלה".

מטעם מטה המאבק של ההורים נמסר: "תחנות הכח לייצור חשמל לא יקומו על גגות בתי הספר בראשון לציון, לא על ראשי ילדינו. אנחנו נשתמש בכל הכלים העומדים לרשותנו כדי שדבר זה לא יקרה. בריאות ילדינו היא מעל לכל, אם יש ספק אז אין ספק".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות