דף הבית / חדשות העיר ראשי / בשורה משמחת לתושבי שכונת רמת אליהו: הופקדה התוכנית להתחדשות עירונית

בשורה משמחת לתושבי שכונת רמת אליהו: הופקדה התוכנית להתחדשות עירונית

 

שכונת רמת אליהו. באדיבות מנהלת פינוי בינוי רמת אליהו
שכונת רמת אליהו. באדיבות מנהלת פינוי בינוי רמת אליהו

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה מרכז, בראשות מ"מ יו"ר הוועדה, דוד לפלר, החליטה ביום שני השבוע להפקיד תכנית להתחדשות עירונית בשכונת רמת אליהו שבראשון לציון.

מדובר באחד הפרויקטים הגדולים בארץ במסגרת התחדשות עירונית. שטח התכנית הינו 633 דונם והיא ממוקמת במתחם- שכונת נווה ים ממערב, העיר חולון מצפון, אזור התעשייה שלאורך כביש 4 ממזרח, והרחובות יעקב כהן ואבא הלל סילבר מדרום.

ראש העירייה, רז קינסטליך, התייחס להליך החשוב: "אחרי שנה של פעילות מאומצת מול כלל הגורמים אני שמח שהיום הנחנו את התכנית שמהווה אבן דרך ברמה הארצית והמקומית. זה סמלי ומרגש שבחג האילנות אנו חוגגים את ההתחדשות עירונית. מדובר באחד הפרויקטים הגדולים והראשוניים ביותר במדינת ישראל, שכולל אלפי יחידות דיור, עשרות אלפי שטחי תעסוקה, שטחי ציבור ושטחים פתוחים שישנו את פני השכונה. יש כאן בשורה אמיתית לתושבי השכונה הן ברמה הנדל"נית והן ברמה החברתית- כלכלית שכן המהלך יהוו שדרוג משמעותי באיכות החיים של תושבי השכונה. אני מברך את תושבי השכונה ומודה לכל הגורמים שסייעו לקידום התהליך".

 

הסכמה בין רשות מקרקעי ישראל לרשות מקומית

התכנית שקודמה ע"י הרשות המקומית, כוללת 5,397 יחידות דיור שייבנו במבני מגורים של 30-9

קומות, במקום כ-2,900 יחידות דיור במבני רכבת של 3-4 קומות, המצויים במצב תחזוקתי ירוד. חלוקת מרחב התכנית למתחמים גדולים לפינוי-בינוי, עם סל זכויות למגורים, למסחר ולשטחי ציבור בנויים ופתוחים בכל מתחם, כולל מספר מקסימלי של יחידות דיור. בבדיקה כלכלית שהוצגה לוועדה עולה כי לפרויקט יש היתכנות בהינתן פתרונות של קרקע משלימה. הובא לידיעת הוועדה כי תינתן קרקע משלימה בשכונות נחלת עילית, צריפין מתחם 4 ומתחם האלף. מדובר בתכנית ראשונה שיש הסכמה בין רשות מקרקעי ישראל לרשות מקומית לתת קרקע משלימה בשכונות אחרות.

בהיבט התחבורתי, התכנית כוללת הסדרה והשלמת רשת הדרכים הקיימת בתוך השכונה, יצירת נתיבים ייעודיים לתחבורה ציבורית וחיבור לתחנות להסעת המונים המתוכננות מחוץ לשכונה, הקמת כביש עוקף בצפון השכונה בציר מזרח-מערב בהתאם לתכנית המתאר לעיר, הקמת גשר מעל כביש 4 אשר יתחבר לשכונת נחל עילית, חיבור השכונה מצפון עם העיר חולון, הרחבת מדרכות והקמת רשת שבילים עבור הולכי רגל ואופניים וחיבורם לרשת השבילים העירונית. רחוב צייטלין, שעובר במרכז השכונה, מתוכנן כרחוב מסחרי עם חזיתות מסחריות. מרחוב זה מתוכנן קישור להולכי רגל ורוכבי אופניים לשכונות נחלת יהודה באמצעות גשר מעל כביש 4. התכנית נערכה ע"י משרד נעמה מליס אדריכלות ובינוי ערים.

 

"התממשות של חלום"

מ"מ יו"ר הוועדה המחוזית מרכז, דוד לפלר, ציין כי: "מדובר בתכנית ראשונה מסוגה שמציעה תוספת יחידות דיור ושיפור משמעותי באיכות החיים של תושבי השכונה. התכנית יוצאת לפועל בזכות היוזמה של הרשות להתחדשות עירונית של ראשון לציון ושיתוף הפעולה עם רמ״י ועם הוועדה המחוזית, שאפשר הקצאת קרקע משלימה בשכונות סמוכות, כך שתובטח הכדאיות הכלכלית של הפרויקט. ניתן לראות בפרויקט רמת אליהו מודל  מוצלח של התחדשות עירונית בשכונות הוותיקות בכל הארץ".

ראש מנהלת פינוי בינוי רמת אליהו, דודו מנצור: "מנהלת פינוי בינוי רמת אליהו מברכת על ההחלטה, ומודה לכל הגורמים השותפים לתהליך שנועד לשפר את איכות החיים של התושבים".

יצוין כי במנהלת מזמינים את תושבי השכונה להגיע ולקבל פרטים נוספים אודות התכנית במסגרת שיחות אישיות מדי יום שלישי אחר הצהריים.

ראש העיר לשעבר, דב צור, שיזם וקידם את התכנית במתכונתה הנוכחית בירך השבוע על הפקדתה ומסר ל"גל גפן": "אני יכול לומר שהחזון שלי מתגשם, האישור של התוכנית זה ממש התממשות של החלום הזה. זו בשורה נהדרת עבור הרבה תושבים ברמת אליהו שהפרויקט קורם עור וגידים. התהליכים מאוד מורכבים, אלו לא דברים שקורים מהרגע להרגע. זו באמת תוכנית חסרת תקדים שמשמשת דוגמה למתחמים אחרים בכל רחבי הארץ בהיבט של קרקעות משלימות באופן שלא נעשה בעבר".

כתב: רונן דמארי

 

 

 

 

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות