דף הבית / חדשות העיר ראשי / "ברוטליות חסרת רסן"

"ברוטליות חסרת רסן"

רונן דמארי

 

בעקבות אלימות מילולית כלפי המנהלת, תיכון "רביבים" בראשון לציון הושבת לשעתיים ביום חמישי האחרון. לצד גינויים של הנהגת ההורים הבית ספרית והעירונית, גם ממלאת מקום ראש העיר ומחזיקת תיק החינוך, עו"ד ליאל אבן-זהר, העבירה מסר חד משמעי למנהלי התיכונים בעיר.

התקרית שהובילה להשבתה התרחשה כאשר אם לתלמידה בבית הספר זעמה על כך שהוחלט כי בתה לא תצא למסע לפולין. לאחר שהדבר נודע לאם היא הגיעה לבית הספר והטיחה במנהלת מילים קשות כשהיא מתארת את חוסר שביעות רצונה מההחלטה באופן בוטה. בעקבות התקרית הודיע כאמור ארגון המורים על השבתת הלימודים למשך שעתיים.

ליאת אבן זוהר. צילום: עידן מעוז

"אפס סובלנות לאלימות"

יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר, מירה אלון, גינתה את התקרית ופרסמה הודעה להורים: "בשם הורי הועד המוסדי הרינו מגנים בכל תוקף כל גילוי אלימות מילולית מחד ופיזית מאידך. במדינה שהשיח הציבורי איבד פרופורציה ואנשים מרשים לעצמם להיות בריוני מקלדת ו/או בריונים כלפי הצד האחר, הפלג השפוי חייב להביע את מורת רוחו ולמנוע ככל העולה בידו, התנהגות שאינה מכבדת אדם בחברה. לצערי הובא לידיעתי שאמא משכבה י'א נהגה בברוטליות חסרת רסן כלפי המנהלת. גם אם איננו יודעים את הסיבות לאירוע אין הדבר מאפשר לנהוג כעבריין מהשורה. במדינת חוק מחויבים אנו לאכוף חוקים ולא לעקוף.

אנחנו חייבים לראות במקרה זה דבר חמור ולא לאפשר לאלימות לחדור לכותלי בית הספר. תמיכתנו המלאה בהנהלת בית הספר והצוות החינוכי".

אבן-זהר שקיבלה דיווח על האופן בו נהגה האם כלפי המנהלת, הוציאה מכתב מיוחד להנהלות בתי הספר בעיר תחת הכותרת "אפס סובלנות לאלימות נגד צוותים חינוכיים".

במכתב נאמר בין היתר: "הובא לידיעתנו מקרה חריג באחד המקיפים בעיר, ונמסר לנו כי אימא התנהלה באלימות מילולית חריגה ותוקפנות כלפי מנהלת בית הספר מול מורים ותלמידים", "אנו כמובן מגנים את המעשה ולא נאפשר אלימות משום סוג כלפי עובדי ההוראה והמנהלים שלנו. מוגנות וכבוד הדדי, הם, לשיטתנו, ערכים בסיסיים בחינוך ובשותפות בין תלמידים והורים לצוותי חינוך. לפני שנה בדיוק פניתי אליכם, וכתבתי לכם את עמדת העיר ראשון לציון: נעמוד על כך שתלמידינו והוריהם, יהיו מחויבים קודם כל לעמידה בסטנדרטים של משמעת ושל כבוד כלפי צוותי בתי הספר. יש לנו אפס סובלנות לאלימות מילולית או פיזית או לאי עמידה בסטנדרטים אלו".

עוד נאמר במכתב: "על דעת ראש העירייה, רז קינסטליך, ובעצה אחת עם ראש מנהל החינוך אטי אדר והצוות המנהל, ועם עמיתיי בהנהגת ההורים העירונית, בהנהגת יו"ר ועד ההורים העירוני רוני עקירב, אני מבקשת להבהיר: יש לכם גב וגיבוי מלא מהעיר ראשון לציון, וגם מנציגות ההורים, לפעול במרחב החינוכי כדי שהגבולות יהיו ברורים, לתלמידים ולהורים כאחד, למען מוגנות וסמכות הצוות החינוכי. לא נעבור לסדר היום, ועל מנת להבטיח שהדברים גם ייעשו, יזומנו ההורים שהיו מעורבים לשיחה בעירייה לבירור המקרה ולהבהרת עמדתנו החינוכית ונחליט על המשך הצעדים – בהתאם. במקביל, סיכמנו עם מנהלת המקיף והצוות כי תתקיים עבודה חינוכית עם צוות המורים, התלמידים וקהילת בית הספר בנושא אפס סובלנות כלפי אלימות".

יו"ר הנהגת ההורים העירונית רוני עקירב. צילום: פרטי
יו"ר הנהגת ההורים העירונית רוני עקירב. צילום: פרטי

יו"ר הנהגת ההורים העירונית, רוני עקירב, מתח ביקורת על ההשבתה ומסר ל"גל גפן": "ועד ההורים העירוני מגנה כל סוג של אלימות מילולית או פיזית כלפי כל הצוות החינוכי ומצרים מאד על התנהגות אותה אמא. יחד עם זאת ברצוני למחות כנגד ההשבתה הפראית שמנהיג ארגון המורים שקופץ על כל הזדמנות כזאת כמוצא שלל רב. אין שום צורך לפגוע בתלמידים בגלל התנהגות של אמא אחת מתוך אלפי אמהות. לצערי הרב גם הפעם נשמעו המורים באופן אוטומטי להוראות ארגון המורים ושבתו למשך שעתיים. אני קורא למורים בראשון לציון להתחיל לגלות בגרות ואחריות ולהפסיק לציית להוראות עסקנים בארגון. צעד ההשבתה הנ"ל אינו מוסיף לכבודכם אלא רק מגביר את התמרמרות ההורים והתלמידים כלפיכם".

ממחוז מרכז במשרד החינוך נמסר בתגובה: "משרד החינוך רואה בחומרה כל גילוי אלימות, מכל סוג וכלפי כל אדם, ופועל בנחישות ובאפס סובלנות בכל אירוע. אלימות היא אלימות, גם אם אין בה הרמת יד אלא שיימינג או בריונות רשת, ובכלל זה חרמות ויחס משפיל, הן כלפי תלמידים והן כלפי עובדי הוראה.

משרד החינוך גיבש שורה של תכניות מערכתיות, לכל סוג של אלימות, ובכלל זה תכניות למניעת אלימות ולהרחבת תחושת המוגנות של כל מי שבא בשערי מוסדות החינוך. התכניות כוללות צוותי טיפול מחוזיים, הרחבת סמכויות המאבטח, מדרג תגובה חדש כלפי תלמידים שנהגו באלימות, הוצאת צווי הרחקה כלפי הורים שנהגו באלימות ועוד. המערכת שלנו מנטרת באופן שיטתי וקבוע את האקלים והאלימות בבתי הספר. הנתונים מראים לנו באופן ברור כי לאורך שנים יש ירידה והתייצבות במדדי האלימות השונים.

חוזר מנכ"ל בנושא מגדיר את טווח התגובה הנדרש במקרה של אלימות. בחלקו מדובר בטווח תגובה שבתי הספר מחויבים לעשות ובחלקו מדובר בטווח תגובה שהוא לשיקול דעתם".

מהעירייה נמסר בתגובה: "אנו מגנים מעשה זה מכל וכל ולא נאפשר התנהלות אלימה כלפי עובדי הוראה וחינוך".

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. אסור להורים להתערב אפשר לשאול למה.לא באלימות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות