דף הבית / חדשות העיר ראשי / בית המשפט קבע: לא יהיו טיסות לאומן בלילה

בית המשפט קבע: לא יהיו טיסות לאומן בלילה

רונן דמארי

 

בית המשפט המחוזי בלוד הורה על ביטול החלטת מנהל רשות התעופה האזרחי אשר התיר המראות מנתב"ג בימים הסמוכים לראש השנה בשעות בהן אסורות המראות בין 1:40 ל-5:00 (שעות העוצר). עיריית ראשון לציון ועיריית חולון, ששטחיהן המוניציפאליים מצויים מתחת ובסמוך לנתיבי ההמראה, עתרו לבית המשפט בעניין וטענו בין היתר כי החלטת רת"א (רשות התעופה האזרחית) פוגעת בזכותם של כחצי מיליון תושבים לשנת לילה רציפה, נטולת הפרעות, לפני ראש השנה.

 

עוד טענו העותרות כי העילה להפרת שעות העוצר בסמוך לראש השנה היא מסחרית גרידא. "חברות התעופה מבקשות לנצל את ההזדמנות על מנת להעשיר את קופתן, מבלי לקחת מרווחי זמן נאותים, כשהן מודעות מראש לעיכובים הצפויים. הן מנסות 'לדחוף' כמה שיותר טיסות ביממה ע"מ למקסם את הפוטנציאל, בשיתוף עם רש"ת רשות שדות התעופה הנהנית מביקושים אלה.

 

השופטת ורדה מרוז, קבעה בהחלטתה כי מנהל רת"א חרג מסמכותו, כאשר התיר הפרה של שעות העוצר שלא על פי הקריטריונים שנקבעו בהחלטת שר התחבורה. לפיכך היא מקבלת את העתירה ומורה על ביטול החלטתו של מנהל רת"א להתיר טיסות בשעות העוצר.

 

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך:" אני שמח על ההחלטה החשובה שהתקבלה בבית המשפט. לא ייתכן שיפגעו בבריאותם ובאיכות חייהם של תושבי האזור רק משיקולים מסחריים. הפגיעה היא בלתי נסבלת ונעשית תוך התעלמות מוחלטת מהתקנות ותוך פגיעה בזכות הבסיסית של אדם לשינה ואני מוקיר את בית במשפט ששם לזה סוף. אני מקווה שההחלטה היום תיתן רוח גבית להמשך המאבק שלנו להורדת סיפי רעש המטוסים".

 

 

מ"מ וסגנית ראש העירייה, עו״ד ליאל אבן-זהר: ״אני שמחה שבית המשפט עומד לצידם של חצי מיליון אזרחים נפגעי רעש המטוסים, והמאבק שמוביל ראש העירייה רז קינסטליך יחד עם מוטי ששון ראש עיריית חולון, מצליח לשמור על חלון השקט המינימלי הזה. לא נפסיק לעמוד על משמר איכות חיי תושבינו״.

צילום: באדיבות עיריית ראשל"צ

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות