דף הבית / חדשות העיר ראשי / בחירות 2020: תושבי ראשון בחרו באחת משתי המפלגות הגדולות

בחירות 2020: תושבי ראשון בחרו באחת משתי המפלגות הגדולות

 

 

ליד:

 

ליד: "אין ספק שזה הישג אישי של הסניף בראשון לציון, אבל חבל שהישג שכזה לא בא לידי ביטוי במקומות נוספים בעיקר ערים בעלי מובהקות של אוכלוסייה מגוונת מכל הפלגים. אני מוכרח להודות לכל הפעילים היקרים חברי הסניף שהקדישו את כל כולם במשך שלושים ימים יקרים להישג הזה"

(יוסי חממי, יו"ר סניף הליכוד בעיר)

 

גבי אשכנזי ביום הבחירות בראשון
גבי אשכנזי ביום הבחירות בראשון

תושבי ראשון לציון יצאו לקלפיות ביום שני השבוע במטרה ברורה להביא להכרעה כאשר מרביתם העדיפו להעניק את קולם לאחת משתי המפלגות הגדולות. אחוז ההצבעה בעיר עמד על 67.07 כאשר 135,696 מתוך 202,317 יצאו להצביע.

ניתוח תוצאות האמת (נכון למועד סגירת הגיליון- יום רביעי בבוקר) מלמד כי מפלגת הליכוד הגדילה את כוחה באופן משמעותי, בעוד שמפלגת כחול לבן קיבלה מספר קולות כמעט זהה לאלו שקיבלה בבחירות שהתקיימו בחודש ספטמבר האחרון.

"קשה מאוד להתמודד עם מפלגה שיש לה ניסיון, מורשת ועשרות רבות של אנשים במשרות ציבוריות. אתה נלחם במפלגה גדולה עם משאבים הרבה יותר גדולים משלנו ולחלוטין יכולנו לה. אם נחבר את שלושת הקמפיינים בסך המנדטים לא הפסדנו, אני שמח שקברניטי המפלגה נלחמו בדרכים כשרות כי אין לנו דרך אחרת" (אמיר סולרסקי, יו"ר מטה כחול לבן בעיר)

ראש הממשלה ורעייתו בליל הבחירות. צילום: איתן אלחדז ברק
ראש הממשלה ורעייתו בליל הבחירות. צילום: איתן אלחדז ברק

עלייה וירידה 

40.23 אחוזים מהקולות (54,356) הצביעו לליכוד, מדובר בעלייה של כ- 8,000 קולות לעומת הבחירות הקודמות. מפלגת כחול לבן כאמור שמרה על כוחה וקיבלה 36.98 אחוזים מהקולות (49,962) ובניגוד לסיבוב הבחירות הקודם התייצבה הפעם במקום השני. הרחק מאחור במקום השלישי התמקמה מפלגת ישראל ביתנו שקיבלה 8.97 אחוזים מהקולות (12,126). מפלגת העבודה שידעה ימים יפים בראשון לציון התרסקה לאחר האיחוד עם גשר ומרצ וקיבלה 4.55 אחוזים בלבד מהקולות (6,148) בנתון שללא ספק אכזב את ראשיה.

ממש אחריה ניצבת מפלגת ש"ס שקיבלה 4.47 אחוזים (6,042), מפלגת ימינה עם 3.20 אחוזים (4,325) יהדות התורה עם 0.84 אחוז (1,132) ואילו מפלגת עוצמה לישראל של איתמר בן גביר קיבלה רק 0.30 אחוז (401).

כמה מבעלי זכות הבחירה העדיפו להעניק את קולם לרשימות פחות מוכרות כמו החזון (14), הכח להשפיע למען הציבור לחיות בכבוד (11) קידום מעמד הפרט (6) ופעולה לישראל שקיבלה שני קולות בכלל הקלפיות בראשון לציון.

 

"הוצאנו אנשים מהבתים"

בסניף הליכוד המקומי חגגו את התוצאות המסמנות את הגדלת כוחה של המפלגה בעיר והיו"ר המשנה לראש העיר יוסי חממי נשמע מרוצה כשאמר ל"גל גפן": "התוצאות בראשון לציון מבחינתי כיו״ר הסניף הראשוני ומבחינת תנועת הליכוד הן הרבה יותר טובות מהתוצאות הקודמות גידול של כמעט 6% , ואין ספק שהתארגנות בראשון לציון בזמן הקצר הייתה טובה מאוד, שיתוף הפעולה עם כל ארגוני הסניף המקומי הייתה הרמונית ומושלמת, השקענו במקומות שידענו ששם נוכל להגדיל את שיעור התומכים והוספנו תמיכה ניכרת של תושבי העיר.

בליכוד שמחים בליל הבחירות
בליכוד שמחים בליל הבחירות

אין ספק שזה הישג אישי של הסניף בראשון לציון, אבל חבל שהישג שכזה לא בא לידי ביטוי במקומות נוספים בעיקר ערים בעלי מובהקות של אוכלוסייה מגוונת מכל הפלגים. אני מוכרח להודות לכל הפעילים היקרים חברי הסניף שהקדישו את כל כולם במשך שלושים ימים יקרים להישג הזה, אבל החשוב ביותר אני ובשם כל חבריי פעילי סניף הליכוד בראשון לציון מבקשים בזה להודות לכל התומכים היקרים תושבי ראשון לציון על גווניהם על הבעת האמון שנתנו בנו תנועת הליכוד בראשון לציון".

עוד הוסיף חממי: "לעניין הקמת ממשלה אני מאמין וכמעט ללא צל של ספק שתוקם ממשלה בראשות הליכוד ואפילו ממשלה יותר גדולה מהסך של 61 מנדטים, שכן כל מי שיהיה אחראי לאי קיום ממשלה ייענש על ידי הציבור ואפילו ייעלם מהנוף הפוליטי, ואני מדבר גם על מפלגות גדולות יותר, שכן ״הציבור אמר את דברו בצורה מובהקת מאוד״ שזו הממשלה שהוא רוצה לאומית ומגוונת".

חבר המועצה לשעבר, אייל לוי, הוסיף: "הייתה אוירה טובה, רצנו בכל העיר והוצאנו אנשים מהבתים. לקחנו אנשים בעלי מוגבלויות לקלפיות וממש עבדנו סביב השעון בלי הפסקה ונראה לי שהרגישו את זה בתוצאה. הייתה אווירה של ניצחון כשכולנו התלכדנו למען מטרה אחת".

 

"לא הפסדנו"

מנגד, במחנה כחול לבן לא יכלו להסתיר את האכזבה אולם יו"ר המטה בעיר, אמיר סולרסקי שידר אופטימיות ואמר: "אכן הייתה מערכת בחירות מאתגרת וקשה וצריך לזכור שזה לא מקום עבודה מתגמל וקבוע שלנו. כחול לבן חיה ונושמת שנה אחת בלבד, מפלגה צעירה עם רשימה איכותית ומדהימה ועשרות אלפי פעילים.

פעיל כחול לבן
פעיל כחול לבן

קשה מאוד להתמודד עם מפלגה שיש לה ניסיון, מורשת ועשרות רבות של אנשים במשרות ציבוריות. אתה נלחם במפלגה גדולה עם משאבים הרבה יותר גדולים משלנו ולחלוטין יכולנו לה. אם נחבר את שלושת הקמפיינים בסך המנדטים לא הפסדנו, אני שמח שקברניטי המפלגה נלחמו בדרכים כשרות כי אין לנו דרך אחרת ואנו נושאים עמנו ים של ערכים. אסכם את הקמפיין במה שכתב לי יאיר לפיד בבוקר אחרי הבחירות – 'קמתי עצוב אבל נחוש מתמיד. הרוח שלנו תנצח'. אני מאושר ביותר שאני חלק מצוות אנשים אדיר ומיוחד כאן בראשון לציון נמשיך להיות משמעותיים כי אנחנו רצים למרחקים".

כחול לבן
כחול לבן

"לא מאבדים את התקווה"

במחנה העבודה – גשר מרצ מלקקים את הפצעים לאחר היוודע תוצאות האמת בעיר.

יו"ר סניף מרצ חברת מועצת העיר אילנית הרוש סיכמה: "נחלנו אכזבה לא קלה מתוצאות הבחירות לא אשקר – אני מאוכזבת. אבל יחד עם זאת, אנחנו לא מאבדים את התקווה. במשך כל יום הבחירות, ובכל הקמפיין, דיברנו, שכנענו, התאמצנו לשמור על מצביעים ולהגיע לקהלים חדשים ומבחינתי עשינו את המקסימום. אני לא רוצה לדבר במונחים של כישלון או לא. הפנים שלי כרגע קדימה. המדינה נמצאת פסע מלהפוך למדינת הלכה עם כפייה דתית ולפיצוץ עם שכנינו. נמשיך לפעול ככל יכולתנו למנוע את זה והתקווה שלי היא שנכון לכתיבת שורות אלה, גוש הימין-חרדים לא הגיע ל-61 מנדטים כך שניתן עוד להילחם בנושא".

כתב: רונן דמארי

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות