דף הבית / חדשות העיר ראשי / אתגר הסייבר של חברת מניב

אתגר הסייבר של חברת מניב

רונן דמארי

 

חברת המים מניב עברה בהצלחה תרגיל שדימה התקפת סייבר על מערכותיה כאשר צוות מניב הצליח להחזיר את השליטה על מערכות המחשוב השונות. בשנים האחרונות מתמודדים ארגונים וגופים גדולים בעולם עם מתקפות סייבר על מערכות המחשוב שלהם. במסגרת זו, ישנה גם עלייה באיומים על תשתיות עירוניות ברחבי העולם. על רקע מציאות זאת, החליטה רשות המים הממשלתית ללמוד את הנושא, להכין נהלי חירום ייעודיים ולהכשיר את תאגידי המים להיערכות למשברים מסוג זה. חברת המים "מניב" נבחרה מבין כל תאגידי המים בארץ להיות הראשונה שתתורגל תחת מתקפה מסוג זה ועל בסיס תרגולת זו, תכתב תורת הלחימה ונוהלי החירום לאירוע מסוג זה.

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, שיבח את התנהלות חברת המים במהלך התרגיל ואמר כי כל העת נעשות פעולות במערכת התקשוב העירונית על מנת לעמוד בפני התקפות ופריצות ברשת "אני רואה חשיבות עליונה בשמירה על נתונים ומידע במערכת העירונית וכמובן על פרטיות התושבים".

במסגרת התרגיל, התמודדה מניב עם תרחיש של פגיעה במערכות השליטה והבקרה של המתקנים החיוניים אשר מתבטאת בפגיעה באספקת המים לתושבים, פגיעה בתשתיות וגרימת נזק ממשי למערכות הביוב ואף מצב, שבו החל לגלוש ביוב בעיר. מנהלים בכירים מרשות המים ציינו לשבח את התנהלות החברה ואת רמת המוכנות הגבוהה.

מנכ"לית "מניב", סאלי לוי, אמרה כי: "הבחירה בראשון לציון כחלוצה לביצוע תרגיל מסוג זה מהווה הבעת אמון נוספת במוכנות שלנו לחירום והיכולת של מניב להתמודד עם מצבים חדשים במציאות משתנה. נמשיך לשרת את תושבי ראשון לציון בשגרה וניערך בהתאם למצבי חירום".

תרגיל סייבר בחברת המים מניב צילום דוברות עיריית ראשלצ
תרגיל סייבר בחברת המים מניב צילום דוברות עיריית ראשלצ

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות