דף הבית / חדשות העיר ראשי / ארבעים כיתות גן בפיקוח

ארבעים כיתות גן בפיקוח

 

רונן דמארי

חוק חינוך חובה מתחיל מגיל שלוש, כך גם הפיקוח של משרד החינוך. כך נוצר מצב שכל המשפחתונים והגנים הפרטיים בישראל נותרים ללא פיקוח של אף גורם. בעיריית ראשון לציון החליטו להעביר מסר והכפיפו את מערכת החינוך הלא פורמלית לגיל הרך, שמנוהלת על ידי החברה העירונית, למינהל החינוך בעירייה. המשמעות: כ-40 כיתות גן שמפעילה החברה העירונית יהיו כעת בפיקוח של מינהל החינוך בעירייה. "זה היה צריך לקרות מזמן, גם בהיבט הארצי" מסבירה מ"מ וסגנית ראש העירייה, ליאל אבן זהר, שהובילה את המהלך עם המשנה לראש העירייה- סורין גנות ובברכת הדרך של ראש העירייה, רז קינסטליך ״אנחנו בהנהלת העירייה מאמינים שחינוך לא מתחיל בגיל שלוש. המטרה היא יצירת תכניות עבודה משותפות ורצף חינוכי, בכוונתנו לדאוג שילדי ראשון לציון יקבלו את החינוך הציבורי הטוב בישראל, ומינהל החינוך של העיר יחד עם החברה העירונית, יעשו זאת במשותף לטובת ילדינו, ברצף חינוכי ופדגוגי״.

נזכיר כי עיריית ראשון לציון היא הרשות הראשונה בישראל שהתקינה מצלמות בכל מעונות היום של החברה העירונית בהם יש למעלה מ- 1100 ילדים בגילאי חצי שנה ועד שלוש. "אנו סומכים ידנו על צוותי מעונות היום המסורים העוברים השתלמויות והכשרות" מבהיר ראש העירייה, רז קינסטליך "יחד עם זאת, ברור לנו שעצם הצבת המצלמות מפחיתה את הדאגה והחשש בקרב ההורים. אני קורא למדינה להגביר את האכיפה על הגנים הפרטיים. היכן שהעירייה יכולה להכיל פיקוח על החינוך הגיל הרך, היא תעשה זאת. אני מודה למ"מ וסגנית ראש העירייה, ליאל אבן זהר ולמשנה לראש העירייה- סורין גנות על הובלת הנושא".

נציין עוד כי בשנה הבאה העירייה תפעיל את ״תכנית הכוכבים״ למעונות פרטיים – מתן דירוג עירוני וולונטרי לגני ילדים פרטיים לגיל הרך, כדי להבטיח יותר בקרה על המתרחש בהם.

ארבעים כיתות גן בפיקוח
צילום : באדיבות העירייה

 

ארבעים כיתות גן בפיקוח
ילדים בראשון לציון
צילום : יוסי אלתרמן

 

ארבעים כיתות גן בפיקוח
רז קינסטליך וליאל אבן זוהר
צילום : באדיבות העירייה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות