דף הבית / חדשות העיר ראשי / "אני מרגיש שהשפעתי ועשיתי"

"אני מרגיש שהשפעתי ועשיתי"

רונן דמארי

 

כאשר שואלים את יואל חסון כיצד הוא מסכם את תקופת כהונתו בכנסת הוא משיב כך: "אני מסתכל לאחור משנת 2006 ועד היום, מבחינתי זו הייתה חוויה מדהימה שלמעטים הייתה את ההזדמנות להיות בגיל כל כך צעיר בכנסת לאורך שלוש קדנציות, שבהן עשיתי כל תפקיד אפשרי מיו"ר קואליציה, מרכז אופוזיציה יו"ר ועדה סגן יו"ר הכנסת. הדבר המשמעותי ביותר מבחינתי הוא שלא היה יום אחד שהייתי בכנסת שבו שלא השפעתי, וזה בסופו של דבר העניין המהותי ביותר בעיניי, היכולת להשפיע. יש ח"כים שיושבים בכנסת עשרים ושלושים שנה ואף אחד לא יודע מי הם. אני מרגיש שהשפעתי ועשיתי, לכן מבחינתי זה המון".

 

-גם אם היו מקרים מסוימים שבהם הצטיירת כפרובוקטור עם ריסוס ספריי ופיזור שטרות? בדיעבד אתה מתחרט על הפעולות האלו?

"תראה, אני חייב להגיד לך בכנות, לכל דבר יש עת. אז זו הייתה העת לעשות את הדברים האלה. להגיד לך שהיום הייתי עושה את זה? לא. עובדה שבקדנציה הנוכחית לא עשיתי את זה. אני לא מסתכל אחורה ואין לי בעיה להגיד שאני מצטער אם פגעתי במישהו, אבל אני מרגיש שבכנסת שווה להיות רק אם אתה לוחם ונאבק על מה שאתה מאמין בו, רק אם אתה אומר דואג נאבק על הדרך שבה אתה מאמין אחרת אין טעם להיות שם".

"אני צריך לחשוב לאיזה כיוון אני רוצה ללכת. תמיד היה חשוב לי לעשות דברים שאני אוהב שכיף לקום בשבילם בבוקר. אני לא מפחד מעבודה קשה אבל אני רוצה ליהנות ממה שאני עושה, אני חושב שיש לזה ערך. עכשיו אני צריך לקבל החלטה לאן אני ממשיך"

-ניסית להשתלב ברשימות אחרות?

"חשוב להסביר את הרקע – מרגע פירוק המחנה הציוני מאותו אירוע אלים ובוטה של אבי גבאי שהוביל למהומה הזו, למעשה אני וציפי לבני תמכנו ושאפנו לחיבורים וידענו שאין טעם בריצה עצמאית. אנחנו מאמינים בחיבור המערכת הפוליטית. ברגע שהבנו שהיכולת להתחבר לא מתקיימת, ציפי ואני החלטנו לא להמשיך ושהתנועה לא תתמודד בבחירות. היו לי הצעות להיות ברשימה של לפחות שתי מפלגות נוספות ולקבל מקום בכנסת, אבל אני חשבתי שאחרי תקופה כל כך ארוכה בכנסת המשך הפעילות הפוליטית שלי צריך להיות בממשלה ולא רק בכנסת וברגע שלזה לא הייתה היתכנות, העדפתי לקחת פסק זמן לקחת את הניסיון שלי ואת מה שעשיתי ובניתי ולהעביר את זה למגזר הפרטי".

 

-מה היא ראשון לציון עבורך?

"אני בראשון לציון מילדות, גדלתי בה. אמנם נולדתי בתל אביב אבל עברנו למערב ראשל"צ בגיל צעיר. ראשון לציון מבחינתי היא עיר שהיתרון הגדול שלה זה שהיא עיר גדולה והיא לא עיר שינה. היא גדולה מאוד, אבל יודעת לספק איכות חיים הרבה יותר גבוהה יחסית לעיר גדולה. יש פה אזורים ירוקים ואזורי בילוי, יש פה הכל, אני מאוד אוהב לחיות בראשון לציון, אני מאוד מחובר אליה, הרבה מהחברים שלי גרים פה. אחלה ראשון".

 

-לדעתך העיר צריכה לגדול?

"אני לא מפחד מערים גדולות ומדינת ישראל היא מדינה קטנה וצריכה למצות עד תום את יכולת ההתפתחות שלה בשביל הדורות הבאים, כדי שתהיה אפשרות לגור בה במחירים הוגנים ובצורה איכותית. אבל אני חושב שעיר גדולה צריכה כדי שתהיה לה אפשרות להתקיים כלכלית, צריכה שילוב של עסקים ומגורים וראשון יכולה להיות מרכז עסקי מוביל מאוד, אין שום סיבה שלא תהיה כזה. ככל שיהיו כאן יותר עסקים היא תייצר מקומות עבודה והכי חשוב, יניב הרבה הכנסות לעירייה, מה שיניב שירות טוב יותר לתושב וישפר את החינוך בראשון".

 

-מה לדעתך צריך לשפר בחינוך בעיר?

"אני חושב שהדגל המרכזי של העיר הזו זה העניין של החינוך. זו עיר של משפחה וילדים, וצריך להשקיע כאן בחינוך מאוד צריך שהחינוך יהיה ברמה גבוהה יותר, צריכים להיות כאן בתי ספר ייחודיים, צריך ללכת יותר לכיוון הזה, לחזק הרבה יותר את החינוך הבלתי פורמלי ולחבר אותו לחינוך הפורמלי".

 

-במהלך כהונתך בכנסת קיבלת פניות לפעול למען העיר בנושאים שונים?

"ראשון היא עיר חזקה ולא כל כך נזקקת למדינה ולכן לא ראית את ראש עיריית ראשון לציון מגיע למסדרונות הכנסת ונאבק על מה שקשור לעיר כי אין צורך. העיר באמת חזקה, אבל אני חייב להגיד שהיה לי קשר מאוד קרוב עם מאיר ניצן ודב צור, ואם היה דבר מסוים שבו יכולתי לעזור, תמיד נעניתי כתושב העיר כי העיר חשובה לי מאוד".

 

-מה תוכל לומר לזוגות הצעירים שחולמים לרכוש דירה בעיר ולא מסוגלים להתמודד עם מחירי הדיור. יש אור בקצה המנהרה?

"תראה קודם כל אני מאוד מעריך את המאמצים של שר האוצר משה כחלון בתחום. אני חושב שהוא שר האוצר הראשון שבאמת הכניס את הידיים לדברים המסובכים ביותר של הכלכלה הישראלית. אני חושב שהציבור צריך לתת לו יותר קרדיט ולחזק אותו יותר, כי אם הוא יהיה חזק הוא יוכל להמשיך את התהליכים שהוא התחיל. כשאני הייתי בן 25 וקניתי את הדירה הראשונה שלי היה יותר קל לקנות דירה מרכב. בשביל רכב היית צריך להביא מזומן של מאה אחוז, לדירה היו נותנים לך כמעט מאה אחוז משכנתא. נכון שהעולם השתנה והסטנדרטים השתנו, היום הצעירים לא מתחילים כמו ההורים שלנו בדירת חדר וחצי, אנשים עובדים יותר קשה, אבל צריך שתהיה נגישות לדירה גם מבחינת עלות הדירה הבסיסית וגם היכולת לשלם אותה באופן שזה לא יהיה יותר מ -20 אחוזים מההוצאות בתא המשפחתי".

 

-צפית את מה שקרה כאן בבחירות האחרונות? האמנת שיהיו ששה מועמדים לראשות העיר?

"לגבי ריבוי המועמדים – מהרגע הראשון היה ברור שמרגע שאחרים זיהו את חולשתו של דב צור, אף אחד מהם לא יכל לעמוד בפיתוי והם התמודדו. כשיש מצב כזה, כל תוצאה הייתה אפשרית כולל התוצאה שיצאה".

 

-בין היתר השם שלך נזרק לבורסת המועמדים. זה היה ספין או שבאמת התכוונת להתמודד על ראשות העיר?

"זה לא היה ספין, שקלתי ברצינות להתמודד גם בגלל פניות שהיו אליי וגם בגלל מחשבה שלי. אבל בסופו של דבר החלטתי לא לעשות את זה גם בגלל ריבוי המועמדים וגם בגלל שרציתי להמשיך את העבודה שלי בכנסת. אני לא מתחרט על זה, אני מאחל לראש העיר הנבחר המון בהצלחה יש לו משימה גדולה מאוד".

 

-ראש העיר רז קינסטליך נבחר לתפקיד בגיל 40 לצד ראשי רשויות נוספים שנבחרו בגילים צעירים. אתה חושב שישנה מגמה מסוימת בהלך הרוח בציבור הישראלי?

"הוא אמנם ראש עיר צעיר, אבל הוא מנוסה מאוד במוניציפלי ישב במועצת העיר 15 שנה, זה משהו משמעותי אי אפשר לזלזל בזה, אז את מערכות העיר הוא אמור להכיר. כמו שאני לא מתרשם מגיל מבוגר ובגלל זה פוסל אדם, אני גם לא פוסל אדם מגיל צעיר. גם אני נבחרתי לכנסת בגיל 32, גיל צעיר זה בסופו של דבר יתרון חולף ומה שמגיע אחרי זה זה המון ניסיון גם מהצלחות וגם מטעויות. אף פעם לא הייתי פוסל אדם לא בגלל גיל מבוגר מדי ולא בגלל גיל צעיר מדי".

 

-יש משהו שאתה מתחרט שלא הספקת לעשות בכנסת?

"אני מצטער שבכל התקופה הארוכה הזו לא הצלחתי להיות שר בממשלה, מאוד רציתי להיות השר להגנת הסביבה, היו משרדים אחרים שעניינו אותי, אבל אתה יודע בגיל 45 לא יוצאים לפנסיה, אז אני לוקח פסק זמן מהפוליטיקה ובהמשך נראה לאן הדברים הולכים. כרגע יש לי הזדמנות לקחת את הידע שלי ולתרגם אותו למגזר הפרטי".

 

-כיוון מסוים שעומד על הפרק?

"פונים אליי הרבה בתחום הייעוץ והרגולציה, קשרי ממשל הבנת הכנסת והממשלה הרבה חברות שמבינות את הערך שיש לי בתחומים האלו ויש גם פניות מהמגזר הציבורי. אני צריך לחשוב לאיזה כיוון אני רוצה ללכת. תמיד היה חשוב לי לעשות דברים שאני אוהב שכיף לקום בשבילם בבוקר. אני לא מפחד מעבודה קשה אבל אני רוצה ליהנות ממה שאני עושה, אני חושב שיש לזה ערך. עכשיו אני צריך לקבל החלטה לאן אני ממשיך".

 

יואל חסון. צילום: עדי אורני  
יואל חסון. צילום: עדי אורני

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות