דף הבית / חדשות העיר ראשי / "אנחנו שבויים של החברה הכלכלית"

"אנחנו שבויים של החברה הכלכלית"

רונן דמארי

 

תושבים מלינים כי הם ניסו בתחילה למצוא יזם לפרויקט באופן עצמאי, אולם השתכנעו להיכנס לתהליך דרך החברה הכלכלית.

כיום, הם סבורים כי עשו טעות משמעותית וכי המהלך רק סרבל את הליכי ההתחדשות העירונית המורכבים ממילא.

לטענתם: "אנחנו כבר קרוב לארבע שנים קשורים לחברה הכלכלית בנושא תמ"א 38 ואנחנו נגררים כל פעם אחרי בעיה אחרת. עד היום למרות שעברנו את כל הוועדות למיניהן אנחנו עדיין לא רואים את האור בקצה המנהרה".

"הבטיחו לנו לפני חצי שנה שביולי יתחילו לבנות וזה אחרי ארבע שנים שאנחנו בריצות ומסבירים להם שהבניין מתפורר, אבל כלום לא זז"

 

אחד התושבים, עוזי זכריה, אמר השבוע ל"גל גפן": "בתחילת הדרך יצרנו קשר עם מספר יזמים באופן עצמאי אבל אז הגיעה החברה הכלכלית, לפני בערך ארבע שנים ואמרה לנו 'תעשו את הפרויקט דרכנו שלא יהיו לכם בעיות עם הקבלנים שאתם בוחרים'. הם גם אמרו לנו שמדובר בהליך שנעשה בעידוד העירייה ושהכל יהיה כמו שצריך. נפגשנו עם אחד המנהלים בחברה הכלכלית, התרשמנו שמדובר באנשים רציניים. הוא אמר לנו 'אין לכם מה לדאוג, אנחנו רוצים לעשות את זה לטובת האזרחים'. השתכנענו".

 

-מה קרה לאחר מכן?

"עברנו את כל הוועדות ואת כל המשוכות, ואז אמרו לנו 'עכשיו אתם בוחרים יזם מתוך שלוש אפשרויות'. בחרנו את אחד מהם, חתמנו שאנחנו רוצים אותו והתחלנו לרוץ. עברנו את ההתנגדויות לצורך הוספת 2.5 קומות לבניין, אבל אז התחילו שינויים בתמ"א ונאמר ליזם שהוא צריך לעשות פחות משתיים וחצי קומות. הוא הסכים והגיש תוכניות חדשות ואז אמרו לו שיגיש שוב כדי לראות אם יש התנגדויות. בנקודה הזו כבר זעמנו ושאלנו איך עושים דבר כזה? הרי לפני כן עברנו התנגדויות כשהיה מדובר על הוספה של שתיים וחצי קומות, ועכשיו מדובר על פחות אז למה צריך שוב לשמוע התנגדויות? לא עזר כלום, אמרו לנו 'ככה אנחנו צריכים'. הנושא נכנס שוב לסבב התנגדויות ועכשיו זה תקוע".

 

-מה אומרים לכם בחברה הכלכלית ובעירייה?

"הבטיחו לנו לפני חצי שנה שביולי יתחילו לבנות וזה אחרי ארבע שנים שאנחנו בריצות ומסבירים להם שהבניין מתפורר, אבל כלום לא זז. לפני כחודש ביקשתי שיחה עם ראש העיר ואמרו לי שהוא יוכל לפגוש אותנו רק בנובמבר. אני כתושב צריך לחכות עד נובמבר? אנחנו רוצים לקדם את הפרויקט ואנחנו תקועים – היזם עצמו אומר 'אני מוכן לרדת מהבניינים שלכם' אבל הם לקחו לו מיליון שקלים ולא מחזירים לו את הכסף. הכריחו אותו להוציא מכתבים לכל התושבים ברחוב והוא אמר שהוא כבר הודיע, אבל רוצים שיעשה את זה עוד פעם".

 

-מה המצב של הבניין נכון להיום?

"יש סדק מקדימה, הוא מתפורר בחלק התחתון, אנחנו כל הזמן מטפלים בו טלאי על טלאי אבל זה לא הולך ככה. הבניין נמצא ברחוב אטרקטיבי ויש פוטנציאל להתחדשות עירונית. הסכמנו לכל מה שאמרו וחתמנו אני מצפה או שיקדמו את הנושא או שיעזבו אותנו בשקט. לא יכולים להחזיק אותנו ככה".

 

יצוין כי לצד התושבים המבקשים לקדם את הפרויקט ישנם תושבים המתגוררים ברחוב, החוששים שמימושו עשוי לפגוע משמעותית באיכות חייהם. בשיחה עם "גל גפן" ציין אחד מהם כי בכוונתו להגיש התנגדות וכי העירייה "אמורה לחשוב גם על תושבים מבוגרים, שאין להם מקום אחר לעבור אליו".

 

מהעירייה נמסר בתגובה: "נדייק בעובדות, העיכובים נגרמו בשל שתי סיבות עיקריות שאינן תלויות בחברה הכלכלית: האחת היא כזכור הקפאת תמ"א 38 במרכז העיר למשך כשנתיים לאחר שתושבים הגישו ערר נגד המשך ביצוע פרויקטי חיזוק במרכז העיר. הסיבה השנייה, ספציפית לבניינים הללו, היא התנגדויות נמרצות של הדיירים בבניינים השכנים הן בוועדה המקומית והן בוועדת ערר המחוזית".

 

צילום: פרטי
צילום: פרטי

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות