דף הבית / חדשות העיר ראשי / אושר תקציב העירייה ל-2019

אושר תקציב העירייה ל-2019

רונן דמארי

 

1,911,111 מיליארד שקלים, זהו תקציב העירייה לשנת 2019: תקציב החינוך בשנת 2019 גדל ויעמוד על 34.5% מסך התקציב, כאשר סך כל פעילות החינוך בשנה הקרובה תעמוד על 218,092 מיליוני שקלים, עלייה של למעלה מ-9.5 מיליון שקל משנת 2018. בעירייה מציינים כי ההוצאה לתלמיד תמשיך לצמוח בשנה הקרובה.

תקציב הרווחה יעמוד על 175,436 מיליון שקל עם גידול של 11,828 מיליון שקל, עלייה של למעלה מ- 7 אחוזים מהשנה המקבילה אשתקד. גם ההכנסות מארנונה לעסקים בשנה הקרובה צפויות לעלות.

ראש העיר, רז קינסטליך, מסר לאחר הישיבה: "התקציב החדש מביא בשורה בתחום החינוך, הרווחה, שיפור בתנאי העסקה ובשכר הסייעות, טיפול בבעלי החיים ונושאים נוספים וחשובים. בעדכוני התקציב הצפויים במהלך השנה נגדיל את תקציב הסייעות והחינוך לגיל הרך. אני מודה לחברי המועצה על התמיכה והגיבוי בתקציב ששם את התושבים במרכז".

באופוזיציה העירונית ראו את התקציב בדרך שונה ומתחו ביקורת על אופן חלוקתו.

חברת המועצה יפעת מאירוביץ יפת, מסרה ל"גל גפן": "השינוי המשמעותי בתקציב הוא שלצערי, טיאוט הרחובות (ניקיון הרחובות) יהיה בתדירות של שלוש פעמים בשבוע בלבד החל מחודש ינואר, המדובר בשינוי משמעותי, שכן ישנם חלקם נרחבים מהעיר שעד היום נוקו שש פעמים בשבוע.

כרגע, במספרים שאושרו, ניתן לראות בין היתר גם ירידה בתקציב ניקיון מוסדות החינוך בעיר, בתגבורים בכלל מוסדות החינוך- תגבור לבגרויות וגם לבתי הספר היסודיים. לא ניתן לראות בתקציב עדיין את הביטוי הכספי להבטחות הבחירות כגון הקטנה של מספר הילדים בכיתות גן, מניעת תשלומים שלנו ההורים על מורים פרטיים, הנחה בצהרונים וכיוצא בזה.

חשוב להדגיש כי בניגוד לשמועות הרבות שהיו בעיר – עיריית ראשון לציון נותרה בסוף 2018 עם רזרבות של כ- 50 מיליון ₪ – זה החלק המשמח, החלק המפחיד יותר הוא שהנהלת העיר החליטה להשתמש בכל הרזרבה התקציבית שנותרה בקופת העירייה לצורך התקציב השוטף של העירייה. זהו צעד מאוד מסוכן שמעמיד את תקציב 2020 בסכנה. בנוסף לסכנה הזאת, העירייה מושכת שוב כספים מתאגיד המים מניב, אך למעשה, העירייה לא לקחה בחשבון שהשנה ישולם מס על הדיביבנד, לא נלקחו בחשבון גם העלייה הצפויה בחשמל, העלייה הצפויה במים ועוד".

עוד הוסיפה חברת המועצה: "תקציב 2018 לא מביא עמו כרגע בשורה, ראש העירייה וגזברית העירייה הסבירו שבהמשך יהיה עדכון תקציב ובו אנו עתידים לראות את החזון של הנהלת העיר החדשה. הבעיה הגדולה היא שרוב תקציב העירייה הוא קשיח (משכורות עובדים, גימלאים) והמשמעות היא שכל עדכון תקציב יבוא על חשבון שירות שהתושבים נהנים ממנו היום, כנראה שכולנו ניאלץ להמתין ולראות אילו שינויים יהיו. אני אמשיך להילחם למען טובת התושבים וקידום איכות החיים בעיר כפי שעשיתי עד היום".

חבר המועצה דורון אוזן ציין: "אנו חברי האופוזיציה נערכנו מבעוד מועד לישיבה הזאת ואני רוצה לומר יישר כח לחבריי למועצה מירב דולב, יפעת מאירוביץ, אייל מושיוב וציון כהן, שהתעמקו ולמדו ושאלו את השאלות הנכונות כדי שנוכל לשפר את התקציב. לצערי, אין שום בשורה בתקציב הזה, מדובר על קיצוץ של עשרה מיליון בפעולות למען הציבור. רז וליאל קיבלו עודף תקציבי של 53 מיליון ₪ משנה קודמת ובחרו להשתמש בכולו, במקום להשאיר קצת רזרבה ליום סגריר. אין פה בשורה למשפחות צעירות בהנחות בצהרונים ובקייטנות, ואין עלייה בתקציב בתמיכה בתנועות הנוער".

עוד הוסיף אוזן: "יש קיצוץ בסעיף ההכנה לבגרויות, ההורים לא אמורים להמשיך להיות החינוך המשלים של מערכת החינוך. העירייה מתפארת שהיא משפרת את תנאי שכר הסייעות, אך בפועל מדובר בשלושה שקלים לנטו לכל אותן 600 סייעות של החברה העירונית שציפו וקיוו שתהיה בשורה אמיתית עבורם. והגדיל לומר ראש העיר במהלך הדיון: 'מה רע בתוספת של 147 ₪ לסייעת בחודש', זה מוקלט ולפרוטוקול. גם מבחינת ההדברה הייתה פגיעה, כאשר בקדנציה הקודמת תושבים רבים התלוננו על בעיית היתושים בעיקר במערב העיר. אי אפשר לצאת בהצהרות אבל לא לעשות זאת בפועל".

 

מהעירייה נמסר בתגובה: "תקציב 2019 מביא עמו בשורה בתחומים רבים ומהותיים כמו חינוך, רווחה, הנחה לאזרחים ותיקים ועוד. התקציב הינו תוצאה ישירה של התקציב הקודם ולכן אנו עמלים בימים אלה על עדכון התקציב שיישקף ויביא לידי ביטוי ביתר שאת את המדיניות החדשה של העירייה. עדכון התקציב יבוא לידי ביטוי במגוון תחומים עם דגש על גני הילדים והסייעות. התקציב שיובא לעדכון יהיה אחד התקציבים החברתיים ביותר".

רז קינסטליך
רז קינסטליך. צילום: יח"צ
יפעת מאירוביץ. צילום: יח"צ
דורון אוזן
דורון אוזן. צילום: יח"צ

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות