דף הבית / חדשות העיר ראשי / אגף נוער וצעירים בעיריית ראשון לציון נבחר למצטיין של שנת 2019

אגף נוער וצעירים בעיריית ראשון לציון נבחר למצטיין של שנת 2019

אגף הנוער והצעירים בעיריית ראשון לציון נבחרו לאגף מצטיין לשנת 2019 במסגרת ועידת השלטון המקומי MUNI EXPO שנערכת בתל אביב. ועדת הפרס, בראשות הרב שי פירון בחרה באגף נוער וצעירים של עיריית ראשון לציון כאחת משלושת המצטיינים של המועצות המקומיות. דרך הענקת הפרס, שזו שנתו הרביעית, מקווים יוזמיו לעלות את המודעות לידע ולניסיון שנצברו על ידי בני הנוער, ללמידת עמיתים והעמקת ההתמקצעות בקרב רשויות מקומיות, לצד חתירה לחיזוק העולם הערכי של הדור הצעיר והעלאת נושא חשוב זה על סדר היום הלאומי.

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "ראשון לציון נתברכה בבני נוער ערכיים ומוכשרים ואני גאה על כל אחת ואחד מהם. כמי שבני הנוער יקרים לליבו ומכיר מקרוב את עבודת האגף ותרומתו, אני גאה ונרגש על הזכייה בפרס ועל ההכרה בפעילותו של אגף הנוער בעיר. אנו מובילים מערכת חינוכית  השואפת להפוך כל שעת פנאי לשעה של למידה משמעותית, נתינה לזולת, אחריות קהילתית, אהבת אדם באשר הוא אדם ואהבת העם והארץ."

ועדת הפרס נימקה את החלטתה בכך שאגף נוער וצעירים של עיריית ראשון לציון שם למטרה עליונה את שילוב בעלי המוגבלויות בכלל תחומי החיים בעיר ולא רק בפעילויות מונגשות, ללא צורך בליווי הורה או משגיח. לשם כך היה צורך בבנייה שפה עירונית חדשה מהבסיס, של קבלת השונה והכלה אמיתית.

 קבלת התעודה בוועידת השלטון המקומי. צילום: דוברות עיריית ראשון לציון
קבלת התעודה בוועידת השלטון המקומי. צילום: דוברות עיריית ראשון לציון

"אהבת אדם"

עוד נכתב כי "מנהלת האגף, הנית עזוז פרחן ,הציגה את העשייה למען קידום שוויון הזדמנויות ומתן אפשרות הולמת לבני נוער עם מוגבלויות להשתלב ולפעול בקהילה בכבוד ובעצמאות מרבית. בני הנוער המשולבים הצטרפו לפרחן כדי להציג את העשייה המשותפת שלהם במגוון התוכניות, תוך שימת דגש על המענה שניתן להם. מגוון הפעילויות שהוצג כלל שילוב בעלי מוגבלויות בתנועות הנוער השונות, שילוב בקייטנות לילדים ונוער עם צרכים מיוחדים המופעלות על ידי התנועות, אירועי קיץ, ירידי חשיפה לאפשרויות בשירות בצה"ל ובשירות הלאומי-אזרחי, שילוב בטקסים עירוניים, ותוכניות שונות בתחומי אומנות שונים כגון מוסיקה, תיאטרון ועוד. העשייה של האגף היא פרי עבודה מקצועית ומהלב המיישמת בתבונה, מקצועיות וברגישות את מדיניות הרשות המקומית, המובלת על ידי ראש הרשות רז קינסטליך שעיקרה עבודה חינוכית איכותית ההופכת כל שעת פנאי לשעה של למידה משמעותית, נתינה לזולת, אחריות קהילתית, אהבת אדם באשר הוא אדם ואהבת העם והארץ".

המשנה לראש העירייה ומחזיק תיק נוער וצעירים, איתי מתיתיהו, הוסיף: "אגף הנוער והצעירים הטמיע בתפיסה שלו שילוב תוכניות ופעילויות חינוכיות של צוותי פעולה, בנוסף הנגשה פיזית  ורתימת אירגוניים. התרומה הגדולה היא הערך החינוכי, המופת והדוגמא שפעילות זו מקנה לאלפי בני הנוער בעיר המתחנכים ברוח ההכלה והכבוד לשונה ולזולת באשר הוא."

הנית עזוז- פרחן, מנהלת האגף, סיכמה: "העשייה הנפלאה הזו, שקיבלה הכרה ארצית, היא פרי עבודה  והשקעה של הנוער הנפלא ושל עובדות ועובדי האגף. אנו רואים בקידום ערכים ותרומה לקהילה ערך עליון. קידום שיווין ההזדמנויות ומתן אפשרות הולמת לבני נוער עם מוגבלויות להשתלב ולפעול בקהילה בכבוד ובעצמאות משמש דוגמא ומופת לפעילות הענפה שלנו באגף."

 קבלת התעודה בוועידת השלטון המקומי. צילום: דוברות עיריית ראשון לציון
קבלת התעודה בוועידת השלטון המקומי. צילום: דוברות עיריית ראשון לציון

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות