n
דף הבית / יעוץ משפטי / עורך דין תאונת דרכים

עורך דין תאונת דרכים

תאונות דרכים מתרחשות מדי יום ולצערנו כוללות לא מעט נפגעי גוף ונפש. כתבה זו מכילה הסבר מקיף מה עלינו לעשות במקרה של תאונת דרכים קשה או קלה ככל שתהיה

עו"ד חיים הקמן
צילום: יח"צ

חיים הקמן עורך דין אשר עוסק בתחום הנזיקין אשר טומן בחובו תאונות שונות וגם תאונת דרכים הסכים להשיב על מספר שאלות בנושא:

 

האם כל תאונת דרכים מזכה בפיצוי כספי?

כל אדם אשר נפגע בתאונת דרכים ופנה לקבלת טיפול רפואי ואף פעם בודדת זכאי לקבל פיצוי בהתאם לנזיקיו ואין משמעות למי האשם בקרות התאונה.

 

האם יש חובה לפנות ולדווח למשטרה אודות התאונה?

על מנת שכל פרטי הנהגים והרכבים המעורבים יצוינו בצורה מסודרת מומלץ לפנות ולדווח למשטרה על קרות התאונה, ניתן לקבל פיצוי כספי גם ללא דיווח.

 

האם יש חשיבות למועד הפניה לקבלת טיפול רפואי?

מומלץ לפנות לקבת טיפול רפואי סמוך ככל הניתן למועד התאונה על מנת שהפגיעה תהיה קשורה לתאונה ולא יהיה ניתן לטעון אחרת.

 

מה גובה הפיצוי שניתן לקבל בעקבות תאונה?

היקף הפיצוי תלוי בגורמים רבים כמו גיל הנפגע, שכרו ובעיקר היקף הפגיעה והנזק שנותר, האם נותר נזק קבוע או שהכאבים והפגיעה חלפו לגמרי.

 

כיצד בוחרים עורך דין תאונת דרכים?

יש לבחור עורך דין שעסוק בתחום הנזיקין ותאונות דרכים אשר לו הידע והניסיון להעריך היקף הפיצוי ולדאוג שהנפגע יקבל פיצוי כספי מקסימלי.

 

מה העלות לפגישת יעוץ?

רוב עורכי הדין בתחום הנזיקין אינם גובים שכר עבור פגישת יעוץ ולכן מומלץ לפנות לעורך דין במקרה של פגיעה מתאונה.

 

עורך דין חיים הקמן

טל ישיר: 050-7123474 פקס: 077-4704593

ילדי טהרן 10 (מתחם העסקים WEST) ראשון לציון

 

תאונות דרכים מתרחשות מדי יום ולצערנו כוללות לא מעט נפגעי גוף ונפש. כתבה זו מכילה הסבר מקיף מה עלינו לעשות במקרה של תאונת דרכים קשה או קלה ככל שתהיה מדובר באירוע טראומטי ופתאומי לכל המעורבים, הן לאנשים שעברו את התאונה ולבני משפחותיהם והן לעדים שנכחו באירוע. תאונת דרכים עלולה להוביל, מלבד לנזקי רכוש, לנזקי גוף, פוסט טראומה, הפסדי ימי עבודה, אובדן כושר עבודה והשתכרות ואף למוות.

בשל התדירות הגבוהה של תאונות הדרכים וההשלכות הקשות אשר עשויות להתלוות להן, נחקק חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התשל"ה-1975. חוק זה קובע שכל מי שנפגע בתאונת דרכים ונגרם לו נזק פיזי – נזקי גוף, יהיה זכאי לפיצויים, הן כאשר מדובר בתאונה קלה והן כאשר מדובר בתאונת דרכים חמורה וקשה.

לפי חוק תאונות דרכים הנזקים יכולים להיות יחסית קלים כגון: צוואר תפוס, גב תפוס, שברים קלים, פגיעת ראש עשויה להיות פגיעה חמורה מאוד, גם אם רגע לאחר התאונה לא מרגישים דבר.

ראש חבול, בעיקר בתאונות דרכים, הגוף נכנס לטראומה ונגרם לראש זעזוע מוח, שזוהי בעצם הפגיעה הנפוצה ביותר של פגיעת ראש טראומתית.

פגיעת ראש יכולה להיות כרוכה בפגיעות בדרגות חומרה שונות הכוללות סחרחורות, כאבי ראש עזים, שבר בגולגולת, חוסר הכרה, דימומים תוך גולגולתיים, זיהומים, טנטון, בעיות ריכוז ובעיות זיכרון. אולם חשוב לדעת, כאשר הראש נפגע, המצב מחייב בדיקה רפואית לשלול סכנת חיים וגם כדי לשלול סכנות אחרות אשר עשויות לפגוע באורך חיים של הנפגע לטווח הארוך.

צליפת שוט, נגרמת לנוסעים ברכב כתוצאה מפגיעה ברכב אשר מביאה את הגוף לנוע במהירות קדימה ואחורה. תזוזה מהירה זו של הגוף עלולה לגרום לנזקים חמורים בצוואר, לנזק משמעותי ברקמות הצוואר, הזזת חוליות הצוואר ועוד. סימפטומים נפוצים לצליפת שוט הם סחרחורות, כאבי צוואר, צוואר תפוס, כאבים בכתפיים וגב והגבלת תנועת הצוואר. נזקים אלו, עלולים לגרום להוצאות רבות על טיפולים ואביזרים רפואיים וכן הפסד ימי עבודה.

עם זאת, אנשים רבים לא מודעים או מרגישים בעת התאונה את הנזק שעלול להתפתח לאחר מכן. הנטייה הרווחת לוותר על טיפול מידי ולהמשיך ליום שגרתי שבעצם בגוף מתרחש משהו אחר שיצוץ לאחר יום או יומיים בעיקר כאשר מדובר בפגיעות קלות שכן לא כל הנזקים מתגלים מיד לאחר התאונה, אלא יש פגיעות שמתגלות רק לאחר מספר שעות או ימים.

לאחר תאונת הדרכים יש לדאוג לקחת את פרטי הרכב הפוגע, או כלי הרכב הנוספים המעורבים בתאונה, לרבות פרטי הנהגים, מספרי רישיונות, סוג רכב, פוליסת ביטוח, שמות, תעודת זהות וכל פרט מזהה נוסף שיעזור לכם לחזור אליהם במידת הצורך. במידה ובאירוע נכחו עדים, חשוב לקבל גם את הפרטים שלהם בכדי שתהיה עדות נוספת לאירוע. במידה והמצב מאפשר זאת, מומלץ לתעד את הנזקים שנגרמו, הן את נזקי הרכוש והן את נזקי הגוף. למשל: נזקי רכוש שנגרמו לרכב שלכם ולרכבים המעורבים, נזקים שנגרמו לסביבת התאונה כגון נזקים למעקי בטיחות, רמזורים, אי תנועה וכו', תיעוד נזקי גוף שנגרמו כגון שברים, דם על הכביש, פציעות ועוד. כאמור, לאחר החלפת הפרטים ותיעוד התאונה, או במידה והמצב לא מאפשר תיעודים למיניהם, יש לפנות לקבלת טיפול רפואי מתאים בבית החולים או קופת החולים ישר לאחר התאונה.

לא מעט ממשתמשי הדרך עוברים תאונת פגע וברח, ללא האפשרות לאתר את הנהג או הרכב הפוגע. בין היתר לטובת מקרים אלו של תאונת דרכים פגע וברח, ועל מנת שלא להותיר את הנפגעים ללא פיצוי, הוקמה מכוח החוק הקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים, ובשמה המקוצר: "קרנית". קרנית היא תאגיד ציבורי שהוקם מכוח חוק הפיצויים עבור נפגעי תאונות דרכים, תשל"ה – 1975, לטובת אותם אנשים שנפגעו בנזקי גוף עקב תאונת דרכים ואין באפשרותם לתבוע. מלבד תאונת פגע וברח, ניתן לפנות לקרנית גם במקרים הבאים: כאשר מדובר בתאונה ובעל הרכב הפוגע נמצא ללא רישיון נהיגה, פגיעה ונזק על ידי רכב גנוב, פגיעה על ידי רכב שנעשה בו שימוש בניגוד לתנאי הפוליסה וכו'.

תאונת דרכים יכולה להיחשב כתאונת עבודה. כאשר מדובר בתאונת דרכים תוך כדי עבודה, שליח, איש מכירות, נהגים וכו'.. או תאונת דרכים בדרך לעבודה ובחזרה. במצב זה התביעה מתבצעת מול חברת הביטוח ומול ביטוח לאומי. בתביעה זו המורכבות הינה יותר גדולה כיוון שמדובר בתביעה של גופים גדולים ששם הפרוצדורה חייבת להיות מדויקת על מנת להשיג תוצאות מרביות.

למרות שברוב המקרים בתאונת דרכים מעורבות חברות ביטוח, נפגעים רבים לא מקבלים את הפיצוי המגיע להם ואף נשארים עם עוגמת נפש, טראומה ונזקי גוף שלא מטופלים כראוי.

 

 

 

**כתבה פרסומית. התכנים נועדו לספק אינפורמציה כללית בלבד ואינם בגדר עצה משפטית, חוות דעת מקצועית או תחליף להתייעצות עם עורך דין**

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: FREEPIK

למה חשוב שיהיה לכם עורך דין נהיגה בשכרות

תפריט נגישות