n
דף הבית / יעוץ משפטי / עורך דין לתעבורה

עורך דין לתעבורה

אין ספק שסיטואציה של תאונת דרכים או של עבירת תנועה חמורה היא אירוע מלחיץ אשר טומן בחובו חשש רב. הצעד החכם ביותר הוא להתייעץ עם עורך דין תעבורה אשר יוכל לסייע לכם וללוות אתכם בכל המפגש המלחיץ הזה עם אנשי אכיפה החוק. 

בית משפט
אילוסטרציה: FREEPIK

כמעט כל אדם שתשאלו ברחוב יוכל לספר לכם כי מתישהו במהלך חייו הוא נתקל בסיטואציה של תאונת דרכים או של עבירת תנועה חמורה. אין ספק שכל אחד מן המצבים הללו הוא אירוע מלחיץ אשר טומן בחובו חשש רב. ראשית יש לוודא כי לאחר התרחשותה של תאונת הדרכים כולם בריאים ושלמים. לדאבוננו, במקרים בהם מדובר בתאונות דרכים קשות או קטלניות ישנם נפגעים בגוף או בנפש. כלומר, לאחר שווידאנו שכולם בריאים יש לעבור לטפל בהיבטים המשפטיים של העניין. 

כאשר מתרחשת תאונת דרכים משטרת ישראל מיד תופסת פיקוד על האירוע ומנהלת אותו. בשלב הראשון הנהגים המעורבים בתאונה יידרשו להגיע לחקירה ולתת עדות על מה שהתרחש בתאונה וזאת במטרה לנסות להבין את הנסיבות בהן היא קרתה. בו בזמן בכפוף לשיקול הדעת של קצין המשטרה המטפל באירוע ובהתאם לחומרה שלו בסמכותו לשלול את רישיון הנהיגה שלכם לתקופה מסוימת וזאת לשם יצירת הרתעה והן לשם צמצום היתכנות להישנות של עבירות  או תאונות נוספות. מעבר לכך, במידה ומדובר בתאונה ובה נפגעים בנפש ייתכן שיחידת התביעות במשטרה תבקש להגיש נגדכם לעצור אתכם לתקופה מסוימת במהלכה תידרשו להיחקר ולתת הסברים ותשובות לאירוע שהתרחש. לאחר מכן, ייתכן שהמשטרה תבקש להגיש נגדכם כתב אישום בגין המעשים שלכם אם יימצא כי פעלתם במהלך תאונת הדרכים כפי שהיה מצופה מכם כאשר אתם נוהגים ברכב. בכל מצב כזה מובן כי הצעד החכם ביותר אותו עליכם לבצע הוא להתייעץ עם עורך דין תעבורה אשר יוכל לסייע לכם וללוות אתכם בכל המפגש המלחיץ הזה עם אנשי אכיפה החוק. 

עבירת תנועה – נהיגה במהירות מופרזת

אחת מן העבירות השכיחות ביותר בגינה נהגים רבים מגיעים למפגש מול גופי האכיפה, התביעה והשיפוט היא נהיגה במהירות מופרזת למעשה עבירה זו מתייחסת למצבים בהם נהגים נוהגים את רכבם הפרטי במהירות העולה על המהירות הקבועה בתקנות התעבורה או לחילופין במהירות שנקבעה באופן ספציפי בתמרור באותו קטע דרך הרלוונטי לביצוע העבירה. בהתחשב בנסועה השנתית הרבה הממוצעת בישראל, וכן לאור הרכבים החדשים שיחידות ההנעה שלהם מתקדמות מאוד ומביאות לתאוצות מהירות, הקלות בה נהג ברכב עשוי להיתפס כשהוא נוהג במהירות מופרזת היא גדולה ביותר. המשטרה משתמשת באמצעים רבים לתפוס נהגים העוברים על המהירות המותרת הקבועה בחוק, בין אם מדובר במצלמות מהירות נייחות, מצלמות המוחזקות על ידי שוטרים בצד הדרך או מצלמות המותקנות על ניידות המשטרה עצמן. בכל מקרה, נהיגה במהירות מופרזת תוביל לסנקציה בדמות קנס בגובה הולך וגדל בהתחשב במידת החריגה וכן נקודות שגם הן עולות ככל שהמהירות המופרזת גבוהה יותר. 

תפקידו של עורך הדין – לסייע לכם

בכל מקרה של מפגש עם גורמי אכיפת החוק אדם נורמטיבי הנוהג ברכבו עשוי למצוא את עצמו לחוץ, מפוחד וחרד לחופש שלו ולעתידו. אלו הן תחושות טבעיות ומובנות בהן חש כל מי שנקלע לסיטואציה מעין זו. לכן, בשעה קשה זו אותו אדם נדרש לגורם מקצועי שיוכל להבין אותו, לחוש יחד איתו את מצוקותיו ולסייע לו באופן היעיל ביותר להילחץ מן הצרה אליה נקלע. למעשה, האדם המתאים ביותר להיוועצות בשעה זו הוא עורך דין תעבורה המתמחה במצבים מעין אלו. עורך דין תעבורה מומחה יהיה בעל הניסיון המתאים בסיטואציות כאלו וכן בעל הידע הדרוש לשם התנהלות מול גורמי האכיפה, התביעה והשיפוט המעורבים בעניין. לכן, הצעד הראשון אותו יש לבצע בעת הסתבכות בענייני עבירות תעבורה הוא פנייה לעורך דין המתמקצע בתחום.

 

**כתבה פרסומית. התכנים נועדו לספק אינפורמציה כללית בלבד ואינם בגדר עצה משפטית, חוות דעת מקצועית או תחליף להתייעצות עם עורך דין**

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: FREEPIK

למה חשוב שיהיה לכם עורך דין נהיגה בשכרות

תפריט נגישות