n
דף הבית / יעוץ משפטי / עו"ד אסתר שלום: "איך בוחרים עורכת דין גירושין?"

עו"ד אסתר שלום: "איך בוחרים עורכת דין גירושין?"

איך בוחרים עורכת דין לגירושין וכיצד תדעו שאתם בידיים הנכונות?

גירושין
צילום: FREEPIK

יותר משתהליך הגירושין מורכב ומסובך משפטית, הוא כואב וסוער מבחינה רגשית. מכיוון שאמוציות לא ממש עולות בקנה אחד עם ידיעת החוק והפסיקה, גיבוש אסטרטגיה וקבלת החלטות עם השכל הישר, מי שיספק את הגב והתמיכה לכל התהליך הזה הוא עורך דינכם. אז איך בוחרים עורכת דין גירושין וכיצד תדעו שאתם בידיים הנכונות?

 

עולם שלא מבינים ב"מכה אחת" 

אם תחפשו כתבה אחת שממנה אפשר לדעת ה-כ-ל על איך להתגרש וכיצד, לא תמצאו. למה? נתחיל במהות נישואיכם: האם שניכם יהודיים והתחתנתם בנישואין אזרחיים או דרך הרבנות? האם יש לכם ילדים משותפים? בני כמה הם? האם יש לכם דירה משותפת, רכב משותף וגם הלוואת משכנתא שטרם כוסתה? האם החלטתם להיפרד בהסכמה או שאת או אתה כאן משום שזה בדיוק מה שתכננתם לעשות בחשאי בעוד רגע? האם תרצו שההורה השני יהיה שותף ומעורב פעיל בכל אספקט בגידול הילדים? האם תהיו נכונים לקחת נשימה עמוקה במצב הזה ולהמשיך לנהל קשר שוטף עם בן הזוג שכעת אתם פגועים ממנו או זועמים עליו? 

כל אחת מהשאלות האלה תוליד בוודאי עשרות תשובות אפשריות. וכל תשובה אפשרית תוליד דרכי פעולה משתנות, פרוצדורה אחרת וגם הכרעות משפטיות שונות זו מזו לחלוטין. פלא שמי שנדרש לעשות סדר בכל הכאוס הזה הוא עו"ד גירושין מומלץ? 

 

איזה עורך דין אני מחפש/ת?

נתחיל עם כרוניקה של בחירה: עורך הדין הוא לא רק האיש הבקיא והמנוסה ביותר שתמצאו, אלא גם איש שיחה רגיש ואמפתי, אדם שנוח להיפתח אליו ולחשוף בפניו רגשות, תחושות, מניעים שמאחורי ההחלטה לפרק את הנישואין, החששות והלחץ, לעתים גם הצורך בהכנה ותמיכה רגשית. 

הרגש הוא אחת הסיבות שבגללן יש נשים וגברים רבות ורבים שיחושו הרבה יותר נוח לפנות לעורכת דין גירושין. היא קשובה ומכילה יותר, מסוגלת להבין משברים וקשיים בחיי הזוגיות וההורות גם מהזווית הנשית, מעניקה כתף תומכת וייעוץ הוגן לכל החפצים בכך. כעת רק נותר לברר האם היא מספיק מקצועית.

כאן צריך להתייחס לכמה היבטים שיכריעו את הבחירה שלכם. כי למרות הכל, אם רק רציתם שיחת פורקן טובה, זה הזמן להפעיל אצבעות ולחפש מטפל מצוין. אבל באתם לפה כי יש לכם מטרה: להתגרש בצורה מהירה ככל האפשר, לשמור על זכויותיכם ועל האינטרסים האישיים שלכם, ליצור פתח להסכמות ותהליכי גישור או להילחם באין ברירה, למנוע או לאפשר, לפעול נכון לאור הנסיבות.

אם אתם מתרשמים שעורכת דינכם פועלת במקצועיות ומתוך בקיאות משפטית עמוקה, צברה ניסיון וכמובן הצלחות בסוגיות דומות לאלו שהגעתם איתן, מעניקה לכם מענה יעיל ופרקטי, פתרונות יצירתיים וגם זמינות טובה לאחר מכן כלקוחות, אתם בהחלט נמצאים במקום הנכון. 

 

עו"ד אסתר שלום: "טקס הבחירה"

אנשים שהחליטו להתגרש נמצאים בלחץ משמעותי של זמן. ייתכן שהם מבינים שהנישואין עומדים להיגמר וכעת מעדיפים להקדים את בני זוגם ולהגיש ראשונים את התביעה. אולי הם מעוניינים לברר באופן דיסקרטי כיצד יהיה נכון לפתוח תיק גירושין ולהיערך לתגובת בני הזוג. אולי הנסיבות דוחפות אותם לבדוק האם רצוי לערוך שינויים מסוימים לפני גירושין רשמיים.

כך או כך, לאנשים אלו אין את כל הזמן שבעולם כדי להחליט מי יהיה עורך דינם ומרביתם פועלים בשלב שבו הרגשות משתוללים וההיגיון לא תמיד מגביל אותם. בהחלט יהיו מי שיחפשו עו"ד גירושין מומלץ שנכון ללכת "עד הסוף" ולהיכנס בבני זוגם במלחמת חורמה. יהיו גם כאלה שרוצים עו"ד מפולפל וממולח שידאג לעשות הכל כדי להפוך את התדמית המשפטית של בני זוגם לשלילית, עד כדי ניצחונות לטובתם ביחס למשמורת והרכוש. 

אך אם אתם מטרתכם כרגע היא לנהל את תהליך הגירושין בצורה מסודרת, שקולה, בוגרת וככל האפשר גם מתונה, מוטב שלא לקפוץ לעורך הדין הראשון שדגתם מהמלצות ברשת ולהיפגש עם 2-3 עורכי דין לשיחת התייעצות והתרשמות. רוב עורכי הדין גם אינם גובים דבר על מפגש בירור ללא ייעוץ משפטי ולכן אתם חופשיים להתרשם אישית מכל אחד. 

יחד עם זאת, צריך לומר שגם מפגש עם כמות מוגזמת של עורכי דין תהיה מיותרת. זמנכם יקר וההתרשמות אמורה להבהיר לכם האם עורך הדין שלפניכם מתאים מבחינה מקצועית ואישית. אם התרשמתם לטובה, אין טעם "לבדוק עוד". 

 

זמינות, זמינות, זמינות

דיברנו על בקיאות, על ניסיון ואכפתיות. והם כולם חשובים מאוד, אך הם ריקים וחסרי חשיבות כאשר הם נעדרים זמינות ללקוח. אמנם יש הרבה תחומי משפט שבהם עורך הדין נדרש לזמינות מופחתת, כמו בחתימה על תצהיר או ביטול דו"ח – התנהלויות משפטיות שתמות ונשלמות במפגש אחד, אולי בצירוף שיחת טלפון מסכמת.

בדיני גירושין ומשפחה הדרך שונה ודורשת הרבה פתרונות, תהליכים ופעולות והם הולכים ומתרבים ככל שבני הזוג לא מגיעים להסכמות ונקלעים לסכסוכים משפטיים ממושכים ויקרים. כל צעד והתקדמות בדרך מחויבים במענה מסודר מצד עורכת הדין, גם במחיר של מענה לשיחת הטלפון במשרד מצד עורכי הדין הנוספים שפועלים בו וניהול שיחה מקצועית עם הלקוח.

עורכת הדין מוכרחה להישאר זמינה לשאלות או תרחישים שעולים מצד לקוחותיה, בוודאי כאשר מדובר בתיקים שנקשרו בין היתר לסוגיות בדיני משפחה כמו אלימות, רווחה, לשכת הסעד וכדומה. זוהי אחריות כבדת משקל וככל שעורכת הדין תשכיל לעמוד בה, להיענות ולהגיב, לשוחח ולהיפגש עם לקוחותיה, כך תדעו שהיא הגורם המתאים ביותר לקבל ממנו את הייצוג להליכי הגירושין.

 

איך בוחרים עורכת דין גירושין המהווה מגשרת מוסמכת

עורכי דין גירושין המשמשים גם כמגשרים מהווים יתרון כפול ללקוחותיהם. מדוע? למרות שכל אדם יכול להחליט שהוא איננו מעוניין עוד בחיי הנישואין שלו, מבחינה משפטית תהיה לו עוד כברת דרך מסוימת לעבור ומרביתה תתרחש דרך הליכי הגישור.

לגישור מגיעים כל הזוגות שהגישו תביעת גירושין אך טרם הצליחו להסכים ביניהם על חלוקת הרכוש, תנאי המשמורת על הילדים, המזונות ויתר הסוגיות. בית המשפט מפנה לגישור שמתבצע מחוץ לכתליו ובו המטרה היא להגיע לעמק השווה, כך ששני הצדדים ימצאו את הדרך להסכים באופן הדדי על תנאי הסכם הגירושין ולהתגרש בתהליך קצר ויעיל. 

קיימת אפשרות לחסוך גם אותו, כל עוד תיפגשו מלכתחילה עם עו"ד המשמשת כמגשרת ותוכל לסייע לכם לערוך הסכם גירושין שמביע את רצונות שני בני הזוג. המגשרת מוסמכת בניהול מו"מ ויודעת כיצד להנחות את הצדדים להגיע לכדי הסכמות ומבלי לגרוע מהזכויות או הרצונות האמיתיים של כל אחד מהם. 

עורכת דין המשמשת כמגשרת תוכל גם לתמוך בצורה יעילה יותר במיוצגים שפועלים מול הצד השני לבדם, על ידי הכנתם טוב יותר להליך הגישור וכיצד להציג בו נסיבות, פרטים ולהביע רצונות, על מה ניתן להסכים מול בני הזוג ומתי לדבוק בסירוב עיקש. 

 

על עורכת הדין אסתר שלום

עורכת הדין אסתר שלום נמנית עם עלית המשפטנים מתחום דיני המשפחה והגירושין ומשמשת גם כמגשרת מוסמכת. משרדה של עורכת הדין זמין תמיד לפניות ולשאלות, פגישות התייעצות והכוונה ככל שיידרש ומעניק מעטפת משפטית מלאה, הכוללת את כל הצרכים המשפטיים בסוגיות אלו.

עורכת הדין עצמה ידועה כמי שמטפלת במסירות ובנחישות בכל אחד מלקוחותיה, מאמינה בהידברות בין הצדדים אך לא מהססת לפעול כשאין אנשי שיחה בצד השני ותפעל למענכם עד להשגת התוצאה הרצויה. 

 

עו״ד אסתר שלום

דרך אבא הלל 7, רמת גן, 5252204

טלפון: 052-970-6731

ester-law.co.il

 

 

**כתבה פרסומית. התכנים נועדו לספק אינפורמציה כללית בלבד ואינם בגדר עצה משפטית, חוות דעת מקצועית או תחליף להתייעצות עם עורך דין**

 

תגובה אחת

  1. אסתר היא עורכת דין לא רק מהעילית אלא גם אנושית בצורה לא רגילה. התבוננות רחבה וחיפוש הדרך הטובה והיעילה ביותר הם נר לרגליה. טובת הילדים וטובת הפרטים במשוואה נוכחים לאורך כל התהליך. ממליצה בחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: FREEPIK

למה חשוב שיהיה לכם עורך דין נהיגה בשכרות

תפריט נגישות