n
דף הבית / יעוץ משפטי / כל מה שצריך לדעת על הליך פשיטת רגל

כל מה שצריך לדעת על הליך פשיטת רגל

חייב אשר ניהל הליך פשיטת רגל לא פעם חש כי מדובר על הליך שמטרתו היא להעניש אותו ולאפשר לנושים לקבל את כל מה שמגיע להם תוך התעלמות מהזכויות שלו. אולם, עם השנים, הליך פשיטת רגל הפך להיות הליך שמטרתו היא לשקם את החייב מבחינה כלכלית. אך לא כדאי לפנות להליך זה באופן עצמאי ובכדי שההליך יתבצע בצורה הטובה ביותר והמהירה ביותר, יש לבחור עו"ד פשיטת רגל, מקצועי, מנוסה מוסמך ובעל מוניטין בתחום, שיסייע לו בייצוג וניהול ההליך

עו"ד פשיטת רגל
צילום: freepik

הליך פשיטת רגל התנהל בעבר וכיום בהתאם לפקודת פשיטת הרגל תש"ם-1980 בכל מה שקשור לתיקים שנפתחו לפני הכניסה לתוקף של חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי. החוק המדובר נכנס לתוקף בשנת תשע"ו- 2008. בשל העובדה שפקודת פשיטת רגל נוסחה לפני לא מעט שנים, חייב אשר ניהל הליך פשיטת רגל לא פעם חש כי מדובר על הליך שמטרתו היא להעניש אותו ולאפשר לנושים לקבל את כל מה שמגיע להם תוך התעלמות מהזכויות שלו. אולם, עם השנים, הליך פשיטת רגל הפך להיות הליך שמטרתו היא לשקם את החייב מבחינה כלכלית וזאת על ידי החלטות ופסיקות שונות שהתקבלו בסוגיות חדשות שהועלו בפני בתי המשפט המחוזיים ובית המשפט העליון. המטרה של כלל הפסיקות בסוגיות הללו היא למעשה להגן על הזכויות של החייב בתהליך זה.

מהו מטרת הליך פשיטת הרגל אז והיום?

מטרות הליך פשיטת הרגל בהתאם לקביעת נשיאת בית המשפט העליון לשעבר: לכנס את כל נכסי החייב ולחלק אותם בין הנושים שלו בצורה שווה ובהתאם לסדרי הנשייה וכן, לתת לחייב הפטר או לאשר הסדר נושים בעניינו בכפוף לקיום התנאים אשר קבועים בפקודה של פשיטת הרגל וכן בהתאם להלכות הפסוקות. לאחר שנים רבות ולאחר עבודה רצינית של רשויות המדינה, הכנסת הצליחה לחוקק חוק חדש בשם: חוק חדלות פירעון. החוק המדובר תואם את עולם העסקים המודרני ואת האופן של צריכת האשראי אשר נכנס לתוקפו ביום 15.09.2019 והביא עימו למעשה בשורות טובות לכל חייב.

מטרתו של הליך פשיטת רגל לאחר שנחקק חוק חדלות פירעון הוא: לשקם את החייב מבחינה כלכלית ולא משנה אם מדובר על אדם או תאגיד וכן, להשיא את אותו שיעור חוב שיפרע לנושים. כמו כן, מטרה נוספת היא לשלב את החייב מחדש במרקם החיים הכלכליים. עורך דין פשיטת רגל מקצועי ומומחה בתחום, צריך להכיר את ההליכים הנוגעים לפשיטת רגל כפי שהתנהלו בעבר בהתאם לפקודת פשוטת הרגל שכן, יש לא מעט חייבים ותיקים שממשיכים להתנהל בהתאם להליך זה, וכמובן, להכיר את הליך פשיטת הרגל בהתאם לחוק הקיים, על מנת לסייע לחייבים שהתיק שלהם מתנהל בהתאם לחוקים החדשים.

מדוע כדאי לחייב לפנות להליך פשיטת רגל או חדלות פירעון?

הליך פשיטת רגל או חדלות פירעון בניגוד להליך הוצאה לפועל, מתנהל באופן מרוכז. בעוד שהליך הוצאה לפועל ננקט כנגד החייב באופן פרטני על ידי כל נושה, הרי שהליך פשיטת רגל או חדלות פירעון, מרכז את כל ההליכים המדוברים במסגרת הליך אחד ומטרתו היא שהחייב יקבל הפטר מכלל חובותיו בסוף ההליך. כמו כן, כאשר מתקבל צו כינוס לנכסים של החייב בהליך פשיטת רגל, כל ההליכים האחרים הננקטים נגדו במסגרת הוצאה לפועל מעוכבים. יחד עם זאת, יחולו עליו הגבלות שונות במסגרת תיק פשיטת רגל.

יתרון משמעותי לכניסה להליך פשיטת רגל הוא מתן הפטר לחייב. בניגוד להליכי הוצאה לפועל שבהם החייב לא יקבל הפטר מהחובות שלו אלא ישלם בסופו של דבר את מלוא החוב לרבות אגרות, ריביות, שכר טרחה של עורך דין ועוד באמצעות הסדרים שונים מול הנושים, הרי שבתהליך פשיטת רגל יקבל החייב הפטר ועל כן, כל אדם שיש לו לא מעט תיקים בהוצאה לפועל ונושים שדורשים את כספם ואין לו יכולת כלכלית לשלם את הסכומים האמורים, יכול וכדאי שיפנה להליך הוצאה לפועל. כמובן שלא כדאי לפנות להליך זה באופן עצמאי ובכדי שההליך יתבצע בצורה הטובה ביותר והמהירה ביותר, יש לבחור עו"ד פשיטת רגל, מקצועי, מנוסה מוסמך ובעל מוניטין בתחום, שיסייע לו בייצוג וניהול ההליך.

 

 

**כתבה פרסומית. התכנים נועדו לספק אינפורמציה כללית בלבד ואינם בגדר עצה משפטית, חוות דעת מקצועית או תחליף להתייעצות עם עורך דין**

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: FREEPIK

למה חשוב שיהיה לכם עורך דין נהיגה בשכרות

תפריט נגישות