n
דף הבית / יעוץ משפטי / מה עושה עורך דין לענייני משפחה?

מה עושה עורך דין לענייני משפחה?

סכסוכים משפחתיים שונים מסכסוכים משפטיים אחרים בכך שהם רלוונטיים כמעט לכולנו. סכסוך משפחתי אינו נוגע רק לסוגיות משפטיות, הוא לרוב נוגע לערך ולמוסר לכן חשוב לפנות לעורך דין לענייני משפחה בעל נסיון רב

עורך דין משפחה
צילום: FREEPIK

סכסוכי משפחה הם אחד המקרים הנפוצים ביותר במשפט האזרחי. אנשי מקצוע בקטגוריה זו נקראים עורך דין לענייני משפחה. עם זאת, מהשם שלהם המהות לא משתנה. אלו אנשים שיכולים לעזור לכם לפתור כל בעיה שתתעורר בענייני משפחה, הרי עורך דין לענייני משפחה, בנוסף למתן שירותים משפטיים, צריך להיות גם כפסיכולוג, מעל לכל  סכסוך משפחתי נושא עימו מטען רגשי. סכסוכים משפחתיים שונים מסכסוכים משפטיים אחרים בכך שהם רלוונטיים כמעט לכולנו. סכסוך משפחתי אינו נוגע רק לסוגיות משפטיות, הוא לרוב נוגע לערך ולמוסר. לא משנה הנושא בין אם גירושין, חתימה על חוזה נישואין, חלוקת רכוש בנישואין או לאחר גירושין, קביעת הליך ההתקשרות עם ילדים, גביית מזונות ועוד. בכל המקרים הללו מומלץ לפנות לעורך דין דיני משפחה בעל ניסיון רב. 

סוגיות משפטיות המשפיעות על התא המשפחתי

דיני משפחה הם ענף חקיקתי ומשפטי נפרד, המהווה מערכת של נורמות משפטיות המוסדרות במשפט האזרחי והמשפחה. ענף זה מכסה את כל ההיבטים של יחסי משפחה וזוגיות, לרבות הקשר בין בני זוג וילדיהם. עורך דין לענייני משפחה יסייע לכם בפתרון מצב סכסוך, הגשת הליך גירושין במהירות או גביית מזונות לילד. בנוסף, עורך דין לדיני משפחה מעניק לא רק תמיכה משפטית, אלא גם פסיכולוגית. מומחה כזה, שומר על קור רוח וקור רוח, פותר סוגיות משפחתיות, עוסק בהליכי גירושין, סוגיות חלוקת רכוש וכן השבת מזונות ובעיות הקשורות למגורים של ילדים קטינים. שירותי עורך דין לענייני משפחה כוללים:

  • פירוק נישואין/ גירושין- כאשר מישהו רוצה לסיים מערכת נישואים, הוא יכול להגיש תביעה לבית המשפט לענייני משפחה כדי לבקש צו בית משפט.
  • אבהות ומשמורת ילדים-  כאשר צריך להכריז על גבר כאבא לילד, כל אחד מההורים יכול להגיש תביעה בבקשה מבית המשפט לענייני משפחה לקבוע אבהות. הורים לא נשואים יכולים גם לבקש מבית המשפט להורות על משמורת חוקית, משמורת פיזית, לוחות זמנים לביקורים ומזונות ילדים. 
  • צווי הגנה מפני אלימות במשפחה- קורבנות של אלימות במשפחה יכולים לבקש מבית המשפט לענייני משפחה להוציא צווי הגנה כדי להרחיק את המתעלל. 
  • אפוטרופסות- אפוטרופסות כרוכה בקביעה מי יהיה אחראי להחלטות הרפואיות, האישיות והפיננסיות על ילד או מבוגר שלא יכולים לטפל בעצמם. 
  • הפסקת זכויות הורים ואימוץ- אם קיימות סיבות חמורות שבגללן הורה לא אמור לקיים עוד קשר הורי עם ילד (כגון נטישה, הזנחה, התעללות וכדומה), בית המשפט לענייני משפחה רשאי לסיים את זכויותיו של אותו הורה. אם מישהו אחר רוצה להפוך להורה חוקי של ילד, בית המשפט לענייני משפחה יכול להעניק אימוץ כאשר יחסי הורה-ילד נוצרים כחוק. 

סיבות לשכור עורך דין לענייני משפחה

סכסוכים משפחתיים כוללים בעיות אישיות המתעוררות פעמים רבות בין בני זוג וילדיהם. סכסוך משפחתי בפרקטיקה השיפוטית נחשב לאחד הקשים הן מבחינה רגשית והן מבחינה משפטית. מחלוקות מסוג זה כוללות חלוקת רכוש שנרכש במשותף, מחלוקות על קביעת לוח זמנים לפגישות עם ילד, שלילת זכויות הוריות ועוד. אם אי אפשר לפתור סכסוך משפחתי ברמת משק הבית, הרי שהדבר נעשה על פי חוק, כלומר בבית המשפט. ענייני משפחה צריכים להיות מטופלים אך ורק על ידי עורך דין מומחה לדיני עבודה. הסיבות הנפוצות ביותר לשכור עורך דין לענייני משפחה כוללות:

  • סיוע בהליך הגירושין- מומחה מנוסה יעזור לכם להגיש בקשה לגירושין כהלכה, לתת ייעוץ מוסמך ולהאיץ את הליך הגירושין. במהלך הליך זה עורך הדין יעזור לכם להגיע לגישורים עם הבן/בת זוג בכל הקשור למשמורת ילדים, מזונות, חלוקת רכוש ועוד.
  • חלוקת רכוש בין בני זוג- זהו השירות הפופולרי ביותר שמעניק עורך דין לדיני משפחה. כל הרכוש אשר נרכש על ידי בני הזוג במהלך נישואיהם נחשב כרכש במשותף. עורך דין מנוסה יוכל להכין את כל המסמכים הדרושים ולהוכיח את זכותו של הלקוח לקבל את חלקו.
  • גביית מזונות- עורך דין לענייני משפחה יכול לעזור לך לגבות מזונות ילדים ועלויות מזונות אחרות.
  • ערעור לידה/אבהות ושלילת זכויות הורות- לרוב גברים פונים לרוב לסיוע משפטי כדי לא לשלם מזונות לילד של מישהו אחר, אך ישנם גם מקרים בהם הגבר פונה לבית משפט לעריכת בדיקת אבהות בכדי לחדש קשר עם ילדיו. בנוסף, יש צורך בערעור על לידה או אבהות במקרה של אימוץ של ילד. כמו כן, תהליכי אימוץ שונים בין מדינה למדינה, וכאן יש צורך להיעזר באיש מקצוע.

אם אתם נמצאים בפתחו של תהליך גירושין כדאי שתהיו מיוצגים על ידי עורך דין גירושין מצוין שיוכל להבטיח לכם תוצאות שאתם מעוניינים בהן. עורך דין אביחי דמארי, שותף ומייסד במשרד עורכי דין  שטרית- דמארי ושות', טיפל בעשרות תיקים של דיני משפחה, אשר הניבו אחוזי הצלחה רבים תחת ניהולו. עורך דין אביחי דמארי ידאג לייצג אתכם במקצועיות ורגישות אין קץ בתהליך לא פשוט זה.

עורך דין לענייני משפחה- שאלות ותשובות

מהו עורך דין לענייני משפחה?

עורך דין לענייני משפחה הוא בעל מקצוע משפטי העוסק בתיקים הקשורים למשפחה. לעתים קרובות, מקרים אלו כרוכים בגירושים, רווחת ילדים, אימוץ, משמורת ואבהות. כעורך דין לענייני משפחה, הוא אחראי לייצוג הלקוח שלו ולעזור לו לנווט במגוון מצבים משפטיים. 

למה לצפות בעבודה עם עורך דין לענייני משפחה?

עורך דין לענייני משפחה ייצג אותכם בכל שלב בתהליך הגשת התביעה. בהגשת התביעה נלקחים בחשבון מספר גורמים. אלה כוללים את ייעודו הראוי של התיק, סמכותו של בית המשפט, קביעת הצדדים המתאימים ועוד רבים אחרים אשר יהפכו את סיועו של עורך דין לענייני משפחה לבלתי הכרחי. עורך הדין שלכם יכול ללוות ולייצג אתכם בכל התהליך, לא רק עד לשלב פסק הדין בבית המשפט, אלא גם בשלבים אפשריים של ערעור. 

 

**כתבה פרסומית. התכנים נועדו לספק אינפורמציה כללית בלבד ואינם בגדר עצה משפטית, חוות דעת מקצועית או תחליף להתייעצות עם עורך דין**

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: FREEPIK

למה חשוב שיהיה לכם עורך דין נהיגה בשכרות

תפריט נגישות