n
דף הבית / חדשות בת-ים / מדאיג: 35% מהנהגים מהמרכז מסמסים בנהיגה

מדאיג: 35% מהנהגים מהמרכז מסמסים בנהיגה

למרות שרוב מוחלט מהנהגים מודע לסיכון הגדול, למעלה משליש מודים שהם עדיין מסמסים בנהיגה

נהגת צילום עמותת אור ירוק
צילום: עמותת אור ירוק

94% מתושבי המרכז חושבים שלקרוא ולכתוב הודעות בטלפון הנייד במהלך נהיגה זו פעולה מסוכנת במידה רבה או רבה מאוד, ולמרות זאת 35% מהנהגים מהמרכז מודים שהם עושים זאת, כך עולה מסקר חדש שערכה עמותת אור ירוק באמצעות מכון הסקרים "מאגר מוחות".

הסקר ביקש לבחון את שיעור הנהגים בישראל שמדברים וקוראים/שולחים הודעות SMS בזמן נהיגה, גולשים באינטרנט וברשתות החברתיות ואת תפיסת הסיכון הכרוכה בפעילויות אלה.

התמקדות בתושבי המרכז מגלה כי 23% מהנשאלים הודו שמדי פעם הם מדברים בטלפון הנייד ללא דיבורית או אוזניה. יחד עם זאת 88% מהנשאלים מאזור המרכז חושבים שדיבור בנייד ללא דיבורית בנהיגה הוא מסוכן במידה רבה או רבה מאוד.

נהג מדבר בטלפון צילום עמותת אור ירוק

9% מתושבי אזור המרכז העידו כי לעיתים הם גולשים ברשתות החברתיות בנהיגה. ולמרות זאת 95% מתושבי המרכז חושבים שלגלוש באינטרנט בנהיגה זה מסוכן במידה רבה או רבה מאוד.

65% מתושבי אזור המרכז ציינו כי לא נתקלו לאחרונה במצלמות לאכיפת עבירות של שימוש בטלפון נייד ועבירות בריונות (מצלמות קטנות בצורה כיפה). 78% מתושבי אזור המרכז חושבים שיש להשתמש במצלמות לאכיפת עבירות בריונות ושימוש אסור בטלפון נייד בנהיגה.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "היסח דעת בנהיגה היא אחת מעבירות התנועה הקשות שיש כאשר הרכב למעשה נוסע ללא נהג. רוב מוחלט של הציבור מודע לסכנות אך לא חושש להיתפס על ידי המשטרה וממשיך לסכן את כולנו בכל יום.

למשטרה חסרות 200 ניידות וחסרים מאות שוטרים וזו התוצאה. מדינת ישראל חייבת להקשיח את המלחמה בנהגים המסמסים או באלה שגולשים במהלך הנהיגה. הדרך לעשות זאת היא באמצעות נוכחות מוגברת יותר של שוטרים וניידות בכבישים.

לכן יש להוסיף עוד ניידות ועוד שוטרים כדי ליצור הרתעה אשר תמנע מנהגים לעשות שימוש בטלפון הסלולרי בזמן נהיגה. אין תחליף לנוכחות משטרתית בכבישים כדי לצמצם את תאונות הדרכים ולהציל חיים".

  נהגת מתאפרת צילום עמותת אור ירוק

צילומים: עמותת אור ירוק

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

IMG-20240419-WA0016

שריפה ותאונה קשה הלילה בחולון

תפריט נגישות