n
דף הבית / חדשות בת-ים / מדריך אירועי פסח 2022 – חינם לכל המשפחה וקרוב לבית

מדריך אירועי פסח 2022 – חינם לכל המשפחה וקרוב לבית

תערוכות מקוריות ופסטיבל זמר ילוו את חופשת הפסח והכל קרוב לבית בחולון ובת ים

מבט מיסתור צילום תלמידי ביס עמל לחינוך מיוחד חולון
מבט מיסתורי- צילום של תלמידי ביה"ס עמל לחינוך מיוחד חולון

תערוכה מיוחדת ומרגשת נפתחה השבוע בגלריה 58 בעיריית חולון שכולה פרי עבודתם וצילומיהם של תלמידי בי"ס עמל לחינוך מיוחד בעיר.

התערוכה שתוצג עד -10.5.22 היא תוצאה של תהליך עמוק ומהנה בן שנה בו למדו התלמידים טכניקות צילום שונות, התנסו בצילומי אולפן, רחפן, צילומי טבע ופעילויות שונות מעולמות הפוטותרפיה. פרויקט זה התאפשר בזכות עיריית חולון והעומד בראשה מוטי ששון, אריאלה קידר, ראשת מנהל החינוך, רותי יצקן, מנהלת אגף הפרט בעיריית חולון,רחל ואתורי, מפקחת החינוך המיוחד בחולון, אקים חולון וכמובן פנינה זולטה, מנהלת בית ספר עמל וצוותי הכיתות.

default

צילום תלמידי ביה"ס עמל לחינוך מיוחד- סולמות וצללים

אוצר, מנחה ומפיק התערוכה: רום ברנע. ייעוץ אוצרותי: שיר לו בשיתוף רפי וזנה: מנהל אגף תרבות ואומנות. יותם אורן: רכז האומנותי לגלריות.

שמות היוצרים: כפיר פשה, אור לוי, משה בן חיים, אלפר גזר, דוד וקסלר, מושיעאל הרצוג, נועם לוי, אלי יוסיפוב, חן עזרא, אלי בורייב, אליאל ארצי, כפיר בנימין, אביב בן יאיר, ליאל חיון, נטלי כהן, לאה אספה, אדוה מבורך, שיראל אברהם, נועה חצבני.

default

ריקוד ילדי הצלצולים, תלמידי ביה"ס עמל לחינוך מיוחד

גלריה 58 – בניין העירייה, חיים וייצמן 58, חולון. פתוח א-ה 08:30-13:30 וביום ג' גם 16:00-19:00 הכניסה ללא תשלום

תערוכה נוספת שהתחילה השבוע ותימשך עד 08.06.2022, היא "תערוכת אג"מ" של הזוג גילה ומיכאל אלוש ובה יוצגו עבודותיהם של בני הזוג הוא צייר והיא אמנית קרמיקה.

תרנגולים אמנית גילה אלוש צילום אמנון אוביץ

תרנגולים- אמנית גילה אלוש. צילום: אמנון אוביץ

גילה אלוש תושבת העיר חולון למעלה מ 70 שנה   גדלה והתחנכה בעיר חולון בה הכירה את מיכאל. במהלך השנים  עבדה בהנהלה הראשית של בנק הפועלים ויוצרת יצירות שונות מקרמיקה ומחימר פולימרי: דמויות של גברים ונשים , בעלי חיים ,אגרטלים כדים ופרחים. מיכאל אלוש, יליד תוניס, נציג בית"ר בצפון אפריקה ,גמלאי של כוחות הביטחון, עבד עשרות שנים בצה"ל כבוחן טנקים ולאחר מכן כמדריך מתנדבים וסגן מפקד יחידת המתנדבים שראל.

בוקר על סוס אמן מיכאל אלוש צילום אמנון אוביץ

בוקר על סוס. אמן מיכאל אלוש, צילום: אמנון אוביץ

התערוכה מוצגת בגלריה 58, מרכז עזריאלי רחוב הרוקמים 26 אזה"ת חולון, שעות פעילות כל יום בין 08:00-22:00, הכניסה ללא תשלום

עוד בחולון, בחול המועד יתקיים בתיאטרון חולון- פסטיבל ימי הזמר שחוזר לבמות אחרי שנתיים הפסקה מאולצת בעקבות הקורונה.

הפסטיבל בהפקה וניהול של תיאטרון חולון בראשותו של גיא תלם ובניהולה האמנותי של נעמי אטיאס יתקיים בחוה"מ פסח, 18 – 20 באפריל 2022 באולמות תיאטרון חולון.

לדבריה של המנהלת האמנותית המופעים הגדולים  יוקדשו ל ”דיוות הגדולות” שלנו: הוותיקה – אסתר עופרים ,הנוכחית – מירי מסיקה ודיוות שירת הרבים תלמה אליגון.

התוכנית האמנותית של הפסטיבל בשנה זו מייחדת מקום של כבוד ליוצרים ששיריהם הפכו לחלק מפנתיאון הזמר העברי:  דוד זהבי, יוני רכטר, מוני אמריליו, נתן אלתרמן , תרצה אתר, יורם טהר לב, ויעקב שבתאי. חלקם הלכו לעולמם אך לעולם יישארו אתנו בלחנים ובמילים שהשאירו לנו.

הפסטיבל יפתח במופע "שלוש אהבותי  – מחווה לשירי תלמה אליגון" בו יבוצעו שיריה של אליגון – יוצרת רב תחומית שכותבת שירים, ספרים ומחזות וגם מלחינה, מתרגמת, עורכת ומפיקה.

במופע חד פעמי זה יבוצעו מבחר משיריה המבטאים אופטימיות, אהבת הארץ והאדם: "שלוש אהבותי", "ילדונת", "דרך רחוקה", "איפה את אהובה", "יונה עם עלה של זית", "תחתונים וגופיות" ועוד. משתתפים: יהורם גאון, אסתר רדא, נועם בנאי, אביגיל רוז , קרן הדר ועוזי פוקס. עם תזמורת סימפונט רעננה בניצוחו של דוד זבה. מנחה :נתן דטנר עורכת : נעמי אטיאס.  (יום ב 18.4.22  שעה 21:30 אולם 1)

המופע “בארץ אהבתי” הוא מחווה לשיריו המופלאים של מוני אמריליו החוגג 90 אביבים. אמריליו הלחין עד היום למעלה מ – 600 שירים, שרובם עוסקים בטבע האנושי ובטבע שסביבנו. מלודיסט בחסד, אמריליו הוא חתן פרס אקו"ם ופרס משרד החינוך והתרבות על "מפעל חיים בזמר העברי".

במופע בניהולה המוסיקלי של ורד פיקר, יבוצעו מיטב שיריו האהובים ובהם: ”עץ האלון”, “ומתוק האור בעיניים”, “שלוש אהבותי”, “רקפת”, ”יש פרחים”, “ היום היום”, “בארץ אהבתי" ועוד. משתתפים: רוחמה רז, דורית ראובני, לאה שבת וששי קשת. עורכת: נעמי אטיאס. (יום ב 18.4.22   שעה 19:00  אולם  2 )

במופע ״ארבעתנו״ -מבצעות ארבע מוזיקאיות משיריהם של ארבעה מהיוצרים הבולטים במוסיקה הישראלית : שלום חנוך, שלמה ארצי, שמוליק קראוס ומאיר אריאל. המופע נוצר במיוחד עבור הפסטיבל ובו עיבודים רעננים ומקוריים לשירים כמו “אדם בתוך עצמו”, ”אינך יכולה”, “שלל שרב“ ועוד. משתתפות: רעות יהודאי – עיבודים, שירה וקלידים, עדי לביא – ניהול אומנותי, שירה וקלידים, ענבל אבנעים – גיטרה ושירה ונעה וקס – שירה וכלי הקשה( יום ב 18.4.22  במה  3  שעה 19:30).

ארבעתנו – מבצעות שלום חנוך שלמה ארצי שמוליק קראוס ומאיר אריאל – צילום סלי בן אריה

"ארבעתנו" – צילום: סלי בן אריה

אחד המופעים המרגשים בפסטיבל הוא המופע המשותף של אסתר עופרים עם יוני רכטר. בשנת 1977 הצטלבו דרכיהם של רכטר ועופרים ומאז ועד היום הוא משמש כמנהלה המוזיקלי ומרבה לשתף עמה פעולה בהופעותיה באירופה. במופע המיוחד לפסטיבל תבצע אסתר אוסף ממגוון משיריה. יוני רכטר ילווה אותה עם להקת מוזיקאים ויבצע גם הוא מספר שירים מהרפרטואר העשיר שלו. בין השירים הבלתי נשכחים שיבוצעו: "היו לילות", "מה אומרות עינייך", "לילה לילה", "שיר הנודד", "התרגעות ", " ואולי ", "דמעות של מלאכים ", "מעמק וגבעה" ועוד. (יום ג 19.4.22 שעה 21:30 אולם 1)

Esther Ofarim Premiere neues Programm

אסתר עופרים- צילום: אוליבר פנטיש

קשה להיפרד מיורם טהר לב שהלך מאיתנו השנה. במופע עוד לא תמו כל פלאיך יבצעו שלוש זמרות האופרה דניאלה סקורקה, הדר עטרי וטל גנור את שיריו של יורם טהר לב בליווי ועיבודים מיוחדים של דוד זבה. השירים שיבוצעו מייצגים נאמנה את הפסיפס המוסיקלי המגוון שיצר יורם לגדולי הזמרים שלנו – שלמה ארצי, שלום חנוך, הלהקות הצבאיות, שלישיית שוקולד מנטה מסטיק, רוחמה רז ועוד. שירים שכולם שירי אהבה ליופיה של הארץ ובכלל, אהבה לאינסוף. (יום ג   שעה 19:00 אולם 2)

הזמר והנגן הגיטרה אורי הרפז (לשעבר הפרברים) ובתו הזמרת והיוצרת שני הרפז יקדישו מופע בין דורי מרגש של קולות וצלילים לשיריו של המשורר יעקב שבתאי.  במופע שוזרים השניים בין השירים גם את סיפור חייו. ביו השירים שיבוצעו: "אהובתי שלי לבנת צוואר", ”מתוק התפוח”, “לפנות ערב”, “מארש הדייגים”, “הגבירה בחום” ועוד. (יום ג  במה 3 שעה 19:30).

הפסטיבל שמח להעניק במה להגשמת חלום של מירי מסיקה – במופע חדש המוקדש לשירי נתן אלתרמן ותרצה אתר . שירתו של אלתרמן מלווה את חייה מירי מסיקה ומעשירה אותם במילים ודימויים שהם תמציתה של הארץ במובן הלאומי ובמובן האישי. בפסטיבל מעלה מירי ביחד עם האורקסטרה – תזמורת הג'אז הישראלית בניהולם האמנותי של רון אלמוג ויאיר סלוצקי מופע משיריו של אלתרמן ומשירי בתו תרצה אתר ובהם:  “שיר ערש”, ”תוצרת הארץ”, “צריך לצלצל פעמיים”, “זמר שלושת התשובות”, "אליפלט" ועוד. (יום ד 20.4.22  שעה 21:30  אולם 1 )

מירי מסיקה צילום רגב גל

מירי מסיקה, צילום: רגב גל

“שלא יגמר לעולם” מופע המוקדש לדוד זהבי, המלחין הצבר הראשון, שהלחין בגיל 17 את שירו הראשון "אורחה במדבר" (ימין ושמאל רק חול וחול…) ובעקבותיו עוד מאות שירים שרבים מהם הפכו לחלק בלתי נפרד מהקלאסיקה הישראלית. במופע ישירו מיטל טרבלסי, כלתו דפנה זהבי ,ורדינה כהן ודודו זכאי משיריו ובהם: ”אלי אלי”, ”ניגונים”, ”ירדה השבת”, ”הן אפשר”, ”אני נושא עמי”, "יצאנו אט”, “שקיעה נוגה” ועוד. ניהול מוסיקלי: ורד פיקר, עורכת: נעמי אטיאס. ( יום ד 20.4.22  אולם 2 שעה 19:00)

“אגדה ישראלית” הוא מופע מחווה לשיריו של ליאור ייני ז”ל שהלך לעולמו השנה והשאיר אחריו נכסי צאן ברזל שליוו את המדינה שנים רבות. פעילותו האמנותית הענפה כללה את "התרנגולים", "החמציצים", "הלוך הלכה החבריא", "שירי ולדימיר ויסוצקי" בתרגומו, סרטים ומחזות ועוד. במופע בניהולה המוסיקלי של גילה חסיד שגם תנגן בפסנתר ותשיר ישתתפו גם עוזי רוזנבלט (אקורדיון), מאיר ברבי (חליל ושירה) ומרגלית טובי (תחקיר והנחיה). במופע יבוצעו שיריו ויסופר סיפורו(יום ד 20.4.22   אולם 3  שעה 19:30)

פסטיבל ימי זמר בתיאטרון חולון 18-20 באפריל – חוה"מ פסח. כתובת: שדרות קוגל 11, חולון (חניה ללא תשלום בחניון צפרירים waze) מחירי כרטיסים: 50 ש"ח – 250 ש"ח. אתר הפסטיבל:   https://zemer-festival.co.il/ טל'03-5023001

בבת ים יתקיימו שלל פעילויות לכל המשפחה ב"מובי" מוזיאוני בת ים, והרשימה לפניכם:

– מוזיאוני בת ים הדברים היפים ביותר – מסעותיה של הלן קלר – איור של עינב ויסמן

מסעותיה של הלן קלר – איור של עינב ויסמן

יום שלישי 19.4
שעה 10:00 – סיור בתערוכה ״קהה כבד״ לקהל הרחב (מבוגרים)
שעה 10:00 – שעת סיפור לילדים של מובי
שעה 11:30 – פעילות חוויתית בתערוכה לכל המשפחה

יום רביעי – 20.4
שעה 10:00 – סיור בתערוכה ״קהה כבד״ לקהל הרחב (מבוגרים)
שעה 10:00 – שעת סיפור לילדים של מובי – ״גל ובלה מבקרים במוזיאון״
שעה 11:30 – סיור לכל המשפחה ״הדברים היפים ביותר״ וסדנת יצירה בעקבותיה

יום שבת- 23.4
שעה 12:00 סיור מודרך עם האוצרת הילה כהן שניידרמן בתערוכה ״קהה כבד״
*
ההשתתפות כלולה במחיר כניסה למוזיאון

פרטים וכרטיסים בלינק כאן

www.coing.co/BatYam_MoBY

   מוזיאוני בת ים הדברים היפים ביותר – עינב ויסמן הלן קלר מריחה פרח איור דיגיטלי עינב ויסמן – הלן קלר מריחה פרח. איור דיגיטלי 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

IMG-20240419-WA0016

שריפה ותאונה קשה הלילה בחולון

תפריט נגישות