n
דף הבית / חדשות בת-ים / כך נעבור את גל החום בשלום

כך נעבור את גל החום בשלום

במד"א ובכבאות והצלה, מזהירים מפני גל החום שישרור בארץ בימים הקרובים ומפרסמים הנחיות לציבור שיעזרו לנו לעבור אותו בשלום

ניידת טיפול נמרץ של מדא בחוף הים – צילום דוברות מדא

החל מהיום ועד לאמצע שבוע הבא צפוי לפקוד את מדינת ישראל עומס חום קיצוני. במד"א מבקשים מהציבור הרחב להרבות בשתייה, מזהירים מפני שהייה ארוכה בשמש ומבקשים לנקוט ביתר זהירות בסביבת ילדים וקשישים.

יש להימנע מחשיפה ישירה וממושכת לשמש, מומלץ לשתות כמויות גדולות של מים, יש להימנע מפעילות גופנית שאינה הכרחית בשעות עומס החום, רצוי להימצא במקומות ממוזגים ומוצלים ככל הניתן.

יש לשים דגש מיוחד למניעת שכחת ילדים במכונית ונעילת רכבים חונים – כדי למנוע אסון וטרגדיה נוכח עומס החום הקיצוני. יש להקפיד להיות בקשר רציף עם בני משפחה ושכנים בני הגיל השלישי על מנת לוודא שהם אינם סובלים מפגיעות חום.

במגן דוד אדום שבים ומזכירים לציבור כי במהלך טיולים ופעילויות שטח בימי הקיץ, יש לנקוט ביתר זהירות בעיקר בקרב ילדים ופעוטות. בנוסף, יש לרחוץ רק בחופים מוכרזים ובשעות שבהן שירותי ההצלה פועלים ולנהוג בתשומת לב רבה בעת שהייה ליד מקורות מים עם ילדים כגון בריכות, נחלים וכדומה.

מתחילת עונת הרחצה (8.4) ועד היום, החובשים והפראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ל 149 בני אדם שטבעו ונמשו מהים, בריכות ומאגרי המים השונים. 21 בני אדם טבעו למוות, 6 במצב אנוש, 9 במצב קשה, 20 במצב בינוני ו-93 במצב קל.

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "אנו מבקשים מהציבור להישמע להנחיות ולנקוט ביתר זהירות – על מנת לעבור את עומס החום הקיצוני הצפוי בשלום וללא נפגעים. אנו מבקשים לגלות שכנות טובה ולדפוק פעם ביום בדלת של שכנים הנמצאים באוכלוסיית סיכון ומתגוררים בגפם. יש להפעיל כל אמצעי הניתן, על מנת שלא להשאיר ילד ברכב לבדו וכמובן להמשיך ולהקפיד על הנחיות משרד הבריאות בנושא הקורונה במטרה לשמור על ולשמור בריאותכם ולבריאות משפחתכם".

גיפבולנס מדא – צילום ארכיון דוברות מדא

צילום: דוברות מד"א

על מנת לצמצם למינימום את הפגיעות בנפש מפאת החום הכבד, מפרסם מד"א את ההנחיות לציבור, לשמירה על חיי אדם:

· הרבו בשתיית נוזלים: יש לשתות כמויות מספיקות של מים אף מעבר לתחושת הצימאון. מומלץ לשתות בין 8 ל-10 כוסות מים ביום. שתייה קרה עדיפה על פני שתייה חמה. עדיף לשתות מים ולא שתייה ממותקת.

· יצאתם מהבית? יש להקפיד על מנוחה במקום מוצל וקריר. יש לוודא הגנה מפני השמש, בעיקר בקרב תינוקות וילדים – באמצעות כוב=F2 רחב שוליים, משקפי שמש, קרם הגנה ולבוש מתאים.

· תינוקות ברכב: יש לעשות כל מה שניתן על מנת לוודא שלא נשארו ילדים ותינוקות ברכב סגור. הטמפרטורה ברכב סגור מזנקת בתוך דקות בודדות ועלולה לגרום למכת חום ואף למוות. אין להשאיר תינוקות וילדים ללא השגחה ברכב, ולו לרגע – גם אם משאירים ברכב חלונות פתוחים ומזגן פועל!! 

· פעילות ספורטיבית: יש להימנע לחלוטין מהתעמלות בחוץ במהלך שעות החום הכבד. אם מבצעים פעילות ספורטיבית בשעות הערב, כאשר יש הקלה בעומס החום, יש להקפיד על שתייה מרובה ועל הפחתת מאמץ.  

· יוצאים לים? יש להקפיד על מריחת הגוף בקרמים בעלי מקדמי הגנה גבוהים, להימנע מחשיפה ארוכה לשמש ומשהייה בחופים בשעות החום הכבד. עדיף לרחוץ בים בשעות הבוקר המוקדמות ובשעות אחה"צ, אז הטמפרטורות נוחות יותר. בנוסף, יש לרחוץ רק בחופים מוכרזים, בשעות הפעילות שבהן יש מציל.. 

· עובדים המצויים תחת השמש וחשופים לעומס חום כבד: יש להקפיד על לבוש בהיר, דק ומאוורר המאפשר לנדף את חום הגוף. יש להקפיד על הפסקות ארוכות יותר מהרגיל בצל או במקום ממוזג, ולהרבות בשתייה. 

· אם מופיעים סימני התייבשות – דוגמת כאבי ראש, סחרחורות או חולשה, יש להפסיק מידית כל פעילות גופנית, לשהות במקום מוצל וקריר, ולהרבות בשתייה מעבר לתחושת הצימאון.

· אם מופיעים סימני פגיעת חום – דוגמת התעלפות, טשטוש בראיה, בלבול ועלייה בחום הגוף, יש להזעיק את מד"א באמצעות חיוג למוקד החירום בטלפון 101 או באמצעות יישומון "מד"א שלי", ולהישמע להנחיות החובשים והפראמדיקים במוקד, עד להגעת הצוותים.

·חשוב לתת תשומת לב מיוחדת לתינוקות, ילדים, קשישים ומוגבלים. הורים לתינוקות ופעוטות צריכים לשים לב להתנהגותם, ולוודא שהם לא מראים כל סימן להתייבשות או מכת חום. בנוסף, יש לוודא הימצאות שתייה בסמוך אליהם, ושהילדים נמצאים כל העת במקום מוצל. במד"א קוראים לאנשים שלהם קרובים קשישים או מוגבלים, לשמור איתם על קשר בתדירות גבוהה מהרגיל, על מנת לוודא שבקרבתם שתייה קרה וכי הם מצויים במקום מוצל וקריר, ואינם מראים כל סימן להתייבשות או פגיעת מכת חום. 

סירת הים-בולנס טיפול נמרץ של מגן דוד אדום בכנרת – צילום דוברות מדא

צילום: דוברות מד"א

מכבאות והצלה מזהירים מפני שריפות שיכולות להתפשט בקלות במזג האוויר החם שצפוי להיות ומפרסמים הנחיות לציבור:

• אין להדליק אש בשטחים פתוחים עד להקלה בחום.
• אין לבצע עבודות באש גלויה או עבודת תחזוקה היוצרת גיצים בשטחים פתוחים או ביערות.
• פנו פסולת ונכשו עשבים מסביב לביתכם.
• בכל מקרה של שריפה או חשש לשריפה חייגו 102 ללוחמי האש.

גל חום צילום דוברות כבאות והצלה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת צקלאקה צילום דוברות משטרת ישראל

זה היה מהיר: נעצר חשוד בתקיפת החייל ברמת גן

תפריט נגישות