n
דף הבית / חדשות בת-ים / למעלה מ 600 נפגעים בתאונות חזית אחור בחולון ובת ים בעשור האחרון

למעלה מ 600 נפגעים בתאונות חזית אחור בחולון ובת ים בעשור האחרון

בעשור החולף, למעלה מ-600 תאונות חזית-אחור, בחולון ובת ים, תאונות שהיו יכולות להימנע אם ברכבים היו מותקנות מערכות בטיחות

1 צילום עמותת אור ירוק
צילום: עמותת אור ירוק

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, עשרה בני אדם נהרגו בשנת 2021 בתאונות מסוג התנגשות חזית רכב בחלקו האחורי של רכב נוסף בתחום העירוני בלבד, מדובר במספר ההרוגים הגבוה זה שמונה שנים.

עוד עולה מן הנתונים כי בשנה זו נפגעו בתחום העירוני 762 בני אדם בתאונות מסוג זה ו-75 נפצעו באורח קשה. תאונות חזית-אחור הן תאונות בהן רכב מתנגש עם חלקו הקדמי בחלקו האחורי של הרכב שנוסע לפניו.

בחולון נפגעו 400 בני אדם בתאונות חזית-אחור בעשור החולף (2012-2021), מהם אדם אחד נהרג. בשנת 2021 נפגעו בעיר 45 בני אדם בתאונות מסוג זה. בבת ים נפגעו 223 בני אדם בתאונות חזית-אחור בעשור החולף (2012-2021). בשנת 2021 נפגעו בעיר 20 בני אדם בתאונות מסוג זה.

העיר בה נפגעו הכי הרבה בני אדם בתאונות חזית אחור בעשור האחרון היא תל אביב-יפו שבתחומיה נפגעו 1,435 בני אדם, אחריה ירושלים בפער זעיר ובה 1,427 נפגעים ולאחר מכן חיפה שבתחומי העיר נפגעו בעשור האחרון 857 בני אדם בתאונות מן הסוג הזה. העיר הרביעית במספר הנפגעים היא חדרה שבתחומיה נפגעו 467 בני אדם והחמישית היא חולון עם 400 נפגעים בתאונות חזית-אחור בעשור החולף.

ד"ר ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: תאונות התנגשות חזית באחור  עלולות להיות קטלניות ולגבות קורבנות, וכל זאת כשאביזר פשוט המותקן ברכב יכול למנוע אותן. מערכות בטיחות אוטונומיות בולמות את הרכב באופן עצמאי ומפצות על טעויות הנהג.

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב להגדיל את התמריצים להתקנת אותן מערכות על מנת שהן יהיו מותקנות בכמה שיותר כלי רכב ובהתאמה מספר התאונות יפחת משמעותית.

זה הזמן ליישר קו עם המדינות המתקדמות בבטיחות בדרכים בעולם ולפעול על מנת שיותר ויותר כלי רכב חדשים יגיעו מצוידים במערכות בלימה אוטונומיות שימנעו את התאונה הבאה.

אם כל כלי הרכב החדשים יהיו בטוחים יותר, בעוד מספר שנים גם לחלקי האוכלוסייה שלא יכולים להרשות לעצמם רכב חדש יהיה רכב יד שנייה שבו מותקנים אביזרי בטיחות מצילי חיים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תג יחידה צילום דוברות עיריית חולון

שי לפסח לחיילי חולון

תפריט נגישות