n
דף הבית / חדשות בת-ים / בת ים: שיפור במדד איכות החיים בעיר

בת ים: שיפור במדד איכות החיים בעיר

העיר בת-ים רשמה שיפור במדדי איכות החיים של תושביה – כך קובעת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בדו"ח השנתי שמפורסם היום.

חוף טיילת ים צילום אגף חופים – עיריית בת-ים
צילום ארכיון: דוברות עיריית בת ים

על פי הממצאים, בשנה האחרונה חל שיפור במדד איכות העיר בבת-ים, מתוך 16 הערים הגדולות במדינה. בבת-ים נרשם שיפור ב-15 מדדים בהם מצבה של בת-ים טוב יותר מהממוצע הארצי. עם זאת, ישנם עדיין 29 מדדים בהם המדדים נמוכים יותר.

בין הנושאים בהם בת-ים בולטת במיוחד הוא שיעור תמותת התינוקות, שהינו מהנמוכים ביותר בארץ. בבת-ים האחוז הינו 0.9 לעומת 3 בממוצע הארצי.

בנוסף, תושבי בת-ים שבעי רצון מהתחבורה הציבורית באיזור המגורים שלהם, הרבה יותר מתושבי הערים האחרות: 66.2 אחוז מהבת-ימים אומרים שהם מרוצים, לעומת 41.3 אחוז בערים הגדולות האחרות.

גם האמון של התושבים בממשלה גבוה מהממוצע: 53.7 אחוז מתושבי העיר נותנים אמון במוסדות המדינה, בעוד רק 41.3 אחוז מאמינים בממשלה בערים אחרות.

מבין המדדים הנמוכים שדורשים עדיין שיפור ניתן למצוא בראש הרשימה את ההשמנה בקרב ילדים בכיתות א' (27 אחוז לעומת 18.4 בערים אחרות), שיעור ההצבעה לכנסת נמוך יותר משמעותית מהממוצע (52 אחוז הצביעו לעומת 69.8 אחוז בממוצע הארצי), וכן רבים מהתושבים חשים תחושת בדידות (33.7 אחוז לעומת 20.1 בממוצע הארצי). הנתון האחרון מיוחס לאוכלוסיית הקשישים הגדולה בעיר בת-ים.

בנוסף, במדד שביעות הרצון מהחיים באופן כללי בת-ים מתקרבת לממוצע הארצי אך עדיין לא עברה אותו: 80.1 אחוז מהבת-ימים מרוצים מחייהם באופן כללי, לעומת 88.8 אחוז מתושבי הערים הגדולות האחרות.

מדד הלמ"ס הינו מדד שנתי הבודק שורה של פרמטרים הנוגעים לאיכות חיים, בריאות, אמון ציבורי בממשלה ושביעות רצון מהמצב הכלכלי, בקרב תושבי 16 הערים הגדולות במדינה.

המדד מתפרסם למרות שהשנה היו קריאות להשהות את פרסום המדד, מחשש שמשבר הקורונה עלול להשפיע על התוצאות. עם זאת, יש לציין כי המדד שמתפרסם כיום משקף את הנתונים לשנת 2019 ולכן אינו מושפע מהקורונה.

(צילום ארכיון: אגף החופים- עיריית בת ים)

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

money-256281_1280 PIXABAY

כתב אישום חמור נגד שודד קשישים סדרתי

תפריט נגישות