n
דף הבית / חדשות בת-ים / בת ים העיר הכי מסוכנת להולכי רגל

בת ים העיר הכי מסוכנת להולכי רגל

בת ים היא העיר שנפגעים בה הכי הרבה הולכי רגל בתאונות דרכים לכל אלף תושבים, יותר מכל עיר אחרת בארץ, כך עולה מבדיקה שערכה עמותת אור ירוק לרגל שבוע הבטיחות בדרכים

1 צילום עמותת אור ירוק
צילום: עמותת אור ירוק

דו"ח של המועצה האירופית לבטיחות דרכים (ETSC) חושף כי ישראל נמצאת במקום הרביעי והגרוע בשיעור הולכי הרגל ההרוגים, מכלל הרוגי תאונות הדרכים. המחקר בדק את שיעור הולכי הרגל ההרוגים במהלך שלוש שנים (2016-2018) בכל מדינות אירופה וממנו עולה כי שיעורם של הולכי הרגל ההרוגים מכלל ההרוגים בתאונות דרכים בישראל, נאמד ב-32% בממוצע.

ליטא (38%), רומניה (37%) ולטביה (35%) נמצאות במקומות הראשונים בחלקם של הולכי הרגל ההרוגים, בעוד הולנד (9%) נורבגיה ופינלנד (11% כל אחת) הן המדינות הבטוחות ביותר עבור הולכי הרגל.

כאשר בוחנים את ממוצע הולכי הרגל ההרוגים בקרב מדינות אירופה עולה כי 21% מכלל ההרוגים מתאונות דרכים הם הולכי רגל. כאשר משווים את הנתונים הממוצעים של מדינות אירופה, ניתן לראות עד כמה גדול הכישלון של מדינת ישראל כאשר חלקם של הולכי הרגל ההרוגים מתאונות דרכים בישראל גבוה בכ-50%  מהממוצע במדינות אירופה.

בת ים היא העיר שנפגעים בה הכי הרבה הולכי רגל בתאונות דרכים לכל אלף תושבים, יותר מכל עיר אחרת בארץ, כך עולה מבדיקה שערכה עמותת אור ירוק לרגל שבוע הבטיחות בדרכים. ניתוח נתוני היפגעות הולכי הרגל נעשה על פני שלוש השנים האחרונות (2018-2020) לכל אלף תושבים, בערים מעל 50 אלף תושבים

בבת ים נפגעו 314 הולכי רגל בשלוש השנים האחרונות (2018-2020) – 2.43 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים בהשוואה לכל אלף תושבים. בת ים מדורגת במקום הראשון במסוכנות להולכי רגל. במקום השני, נמצאת העיר תל אביב.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הולכי רגל הם אוכלוסייה פגיעה במיוחד. אין להם שלדת הגנה או כריות אוויר שיגנו עליהם כמו בכלי הרכב. ולכן, האחריות לבטיחותם של הולכי הרגל מוטלת על משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ובעיקר על ראשי הרשויות והערים, הם יודעים היטב איפה נפגעים הולכי הרגל ומהן נקודות התורפה שמסכנות אותם.

באותם מקומות יש לתת עדיפות לבטיחותם של הולכי רגל על פני כלי הרכב באמצעות ריסון מהירות הנסיעה ומיתון התנועה. מדינת ישראל מסוכנת להולכי הרגל ואת המציאות הזאת חייבים לשנות על ידי שינוי סדרי העדיפויות לטובת בטיחות הולכי הרגל".

   צילום עמותת אור ירוק

צילום: עמותת אור ירוק

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

IMG-20240419-WA0016

שריפה ותאונה קשה הלילה בחולון

תפריט נגישות