n
דף הבית / חדשות בת-ים / בת ים: העירייה תבדוק את חשבונות המים

בת ים: העירייה תבדוק את חשבונות המים

ראש העיר החליט: ועדת בדיקה בראשות שופטת לחשבונות המים

ברז מים צילום רועי אסף

חשבונות המים הגבוהים שיצאו בחודש האחרון לתושבים רבים בבת-ים ובערים אחרות, ייבדקו כעת לעומק: ראש העיר צביקה ברוט החליט להקים ועדת בדיקה בראשות שופטת בדימוס, ובהשתתפות רואה חשבון מקצועי, על מנת לבדוק את החשבונות של תאגיד המים מי בת-ים אשר נשלחו לתושבי העיר בחודש האחרון.

במקביל פנה ברוט לשר המים זאב אלקין, במטרה להגדיל את מכסת המים המסובסדים הניתנת לכל משפחה בתקופת הקורונה.  יש לציין כי מדובר בבעיה ארצית, במסגרתה תושבים בכל הערים הגדולות קיבלו חשבונות גדולות מהרגיל – כאשר ברשות המים הארצית טוענים כי מדובר בצריכת מים גבוהה מהרגיל בגלל הקורונה ובגלל ימי הקיץ החמים.

למרות זאת, החליט ברוט לבצע בדיקה מקיפה ובלתי תלויה, ובהתייעצות עם יו״ר הדירקטוריון של התאגיד, איציק דריקס, החליטו השניים על הקמת ועדת הבדיקה.
מי שתוביל את הבדיקה היא השופטת בדימוס שרה פריש, אשר עמדה בראשות עשרות ועדות ציבוריות וועדות בדיקה בנושאים שונים, וגם משמשת כדירקטורית בשורת גופים ממשלתיים.

ברוט ודריקס ציינו כי בתאגיד המים הפועל בעיר ישנו צוות מסור של עובדים העוסקים ללא הפסקה במתן שירות איכותי לציבור, אך המטרה היא לבצע בדיקה בלתי תלויה כדי לוודא שהתשובה שהציבור מקבל תהיה מדויקת.

לדברי ברוט ודריקס, ״יש לנו אמון מלא בעובדי התאגיד, אך סוגיית החשבונות הגבוהים חייבת להיבדק בידי גורם אובייקטיבי. אם אכן מדובר בצקיכה גבוהה יותר, הציבור צריך לשמוע זאת מגורם מקצועי בלתי תלוי ולא מהתאגיד עצמו בגלל הפערים הגבוהים בתשלומים״.

ברוט אף הוסיף כי ״בתקופה הזו ראוי שהממשלה תגדיל את הסבסוד במים לכל משפחה, בפרט בשל הסגר בו היינו בשבועות האחרונים. אני פועל בנושא זה גם במסגרת הנהלת מרכז השלטון המקומי״.

יש לציין כי ועדות דומות הוקמו בערים אחרות, כיוון שבעיית חשבונות המים הינה בעיה ארצית. כך למשל גם בראשון לציון הקים ראש העיר רז קינסטליך ועדת בדיקה דומה.

לדברי ברוט ודריקס, ״הוועדה המקצועית תכלול מלבד השופטת גם רואה חשבון ונציג ציבור, וכן את יור הדירקטוריון עצמו״. דריקס, כזכור, משמש גם כמשנה לראש העיר וכמי שאחראי על תאגיד המים הוא יהיה אמון על מתן התשובות מהתאגיד לתושבים.

ברוט ודריקס ציינו כי ״אנחנו מובילים מהלכים בשקיפות מלאה, וגם הפעם נדאג שמסקנות השופטת יפורסמו לציבור מיד עם מסירתם לתאגיד״.
בתאגיד ציינו עוד כי יש ארבע אפשרויות לחשבונות החריגים שייבדקו על ידי הוועדה: הראשונה היא צריכה מוגברת של התושבים, השניה היא אפשרות של נזילה, השלישית היא תקלה בשעונים, והרביעית היא תקלה בעריכת החשבון.

עם זאת, כיוון שמדובר בבעיה ארצית ונרחבת מאד, רוב הסיכויים שלא מדובר בתקלה אלא בצריכה גבוהה יותר – אך כאמור הדבר ייבדק על ידי הוועדה בראשות השופטת פריש.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ילדי ניר עם בגן בראשון קרדיט דרור ישראל2

גני ראשון לציון אירחו לפורימון משמח, את ילדי ניר עם

תפריט נגישות