n
דף הבית / בת ים / בת ים חינוך / בת ים: גאווה מקומית בחיל הים

בת ים: גאווה מקומית בחיל הים

מצדיעים לסגן אריאל גלינר מבת ים, שסיים בהצלחה את קורס החובלים היוקרתי של צה"ל

סגן אריאל גלינר צילום דובר צהל
סגן אריאל גלינר צילום: דובר צה"ל

לאחרונה התקיים טקס סיום קורס חובלים 143 בבסיס חיל הים שבחיפה. הטקס נערך בנוכחות הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, מפקד זרוע הים, האלוף דוד סער סלמה, קציני סגל הפיקוד הבכיר של זרוע הים, בני משפחה ומוזמנים נוספים.

קורס חובלים הינו קורס יוקרתי, הנמשך שנתיים וארבעה חודשים ומכשיר את דור המפקדים הבא של זרוע הים העתידים לפקד בכלי השייט המתקדמים, ספינות הטילים, כלי הבט"ש והצוללות, ולעמוד בחזית הלחימה הימית.

הקורס מורכב משלוש מגמות, שייט, מכונה ואלקטרוניקה. עם סיומו, בוגריו מקבלים דרגות סגן, סיכת חובל, רישיון סקיפר ותואר אקדמי במדעי המדינה מטעם אוניברסיטת חיפה, אותו הם לומדים במהלך תקופת הקורס.

בקורס חובלים 143 הוכשרו 38 צוערים וצוערות להיות קצינים ומפקדים בזרוע הים ועם סיום הקורס שובצו על כלי השייט השונים. בין המסיימים נמצא סגן אריאל גלינר.

אריאל גלינר, בן 21 מבת ים, סיים את קורס החובלים במגמת שייט בספינת אח"י חץ. אריאל הוא בוגר תיכון חדש דרכא, שם הרחיב את מקצועות הלימוד פיזיקה וכימיה ובשעות הצהריים אחרי הלימודים, התנדב אריאל במד״א. הוא מספר: "התנדבתי במד"א 3 שנים, חוויה מאוד משמעותית שתרמה מאוד בהתמודדות עם לחץ ופיתוח קור רוח. בנוסף, התאמנתי באומנויות לחימה מגיל 4 עד גיל 17 וזכיתי להתחרות באליפויות הארץ מגיל 8, ללא ספק תקופה מעצבת ומשפיעה בחיי".

אריאל מתאר כי לא הכיר את תפקיד החובל טרם הגיוס, אך ידע שהוא רוצה לשרת כלוחם ביחידה מובחרת. מהרגע שהגיע לקורס החובלים הבין שזה המקום עבורו, במיוחד כשלקח חלק במבצע ״שומר החומות״, שם למד המון והרגיש שתרם משמעותית והתרומה במבצע גרמה אצלו לחיזוק התחושה וההבנה שהוא רוצה לעסוק בכך ולתרום למדינה גם מחוץ למסגרת הצבאית בעתיד.

ההכשרה אכן הייתה מאתגרת ולא פשוטה אך גם מלמדת וחווייתית מכלל הבחינות, מקצועית וגם חברתית. אריאל משתף כי בקורס כולם למען אחד ואחד למען כולם וזוהי האווירה הכללית, שבהחלט נותנת מוטיבציה.

״יוצאים מהקורס עם חברים לכל החיים״ הוא מוסיף ומסכם את החוויה בקורס: "אתה נכנס לקורס בן אדם אחד ויוצא ממנו לאחר מסע מפרך ומפתח, בן אדם בעל יכולות אדירות וחוזקות חדשות, אתה לומד על עצמך דברים חדשים ומגלה יכולת מסוגלות שלא חשבת שקיימת אצלך".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת צקלאקה צילום דוברות משטרת ישראל

זה היה מהיר: נעצר חשוד בתקיפת החייל ברמת גן

תפריט נגישות