n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / נדל"ן / תקווה לזוגות הצעירים?

תקווה לזוגות הצעירים?

תיקוני החקיקה בעולמות מיסוי המקרקעין שהגיש שר האוצר, ליברמן, אושרה ביום א' ה- 3.4.22 ע"י ועדת השרים לענייני חקיקה. עוד נמסר ממשרד האוצר

דירה
אילוסטרציה. pixabay

מאת: עמרי לוי , יועץ נדל"ן (רימקס פלטינום , יהוד)

 

תקווה לזוגות הצעירים ?! האם יש אור בקצה המנהרה הנדלנית?

ועדת השרים לענייני חקיקה התכנסה לכבוד תיקוני חוק מיסוי המקרקעין שמוביל שר האוצר אביגדור ליברמן. מטרת התוכנית היא לצנן את הביקוש בשוק מצד אחד, ולהגדיל את ההיצע הקיים מהצד השני, מהות התיקונים הם למעשה, עידוד בעלי דירות מבוססים "להיפטר" מהדירות שבבעלותם, זאת על ידי ביטולי פטורים והטבות מס שיזרזו את הוצאת הדירות לשוק, כך שיהיו פנויות לרשות הזוגות הצעירים ורוכשי דירה ראשונה באופן כללי.

תיקוני החקיקה בעולמות מיסוי המקרקעין שהגיש שר האוצר, ליברמן, אושרה ביום א' ה- 3.4.22 ע"י ועדת השרים לענייני חקיקה. עוד נמסר ממשרד האוצר כי: "צעדים אלו נועדו להקל על זוגות צעירים ברכישה של דירתם הראשונה, להביא להגדלה של היצע הדירות ולהפחית ביקושים עודפים בשוק הדיור".

משמעות התיקונים כוללים הקלה במס הרכישה עבור זוגות צעירים, אשר במסגרתם תבוצע העלאת תקרת הסכום המזכה את הזוגות צעירים בישראל מתשלום "מס רכישה" ברכישת דירתם הראשונה. מדובר בהעלאה מ-1,805,000 ש"ח ל-1,930,000 ש"ח,המשמעות בפועל היא חסכון של כמה אלפי שקלים.

המיסוי יבוצע כך: עד לשווי דירה של 1.93 מיליון שקל, לא ישולם מס; בין סכום זה ועד 2.33 מיליון שקל – מס של 3.5%; בין סכום זה ועד 3.1 מיליון שקל – 5%; בין סכום זה ועד 5.3 מיליון שקל – 8%; מסכום זה והלאה – 10%.

מדרגות המס שנהוגות כיום הן: פטור ממס עד 1.8 מיליון שקל. מיסוי של 3.5% על דירות בין 1.8-2.1 מיליון שקל; 5% על דירות בשווי 2.1-5.5 מיליון שקל; 8% על דירות שנרכשו בין 5.5 מיליון שקל ועד 18.4 מיליון שקל ומס של 10% דירה יחידה בשווי העולה על 18,416,900 שקל.

עוד במסגרת התיקונים עולה עידוד בנייה בקרקע פרטית באמצעות מתן הטבות מס משמעותיות לבעלי קרקעות פרטיות, המיועדות לדירות מגורים, עד כה בעל זכויות היה יכול ליהנות מהטבת מס שאפשרה תשלום מופחת של מס שבח, אך התיקון מגביל את אפשרות מימוש הטבה זו. כלומר, כעת היקף מס השבח שישלמו על מכירת הקרקע יעמוד על 25%. נדגיש כי התיקון מציע תקופת מעבר של ארבע שנים, שבמהלכה אם ימכור בעל הזכויות את הקרקע הוא עדיין ייהנה ממס שבח מופחת. "צעד זה צפוי להביא לבנייה של אלפי יחידות דיור בשנים הקרובות", נמסר מהאוצר.

צעד נוסף עוסק בניסיון להביא לצינון ביקושים עודפים בשוק הדיור באמצעות ביטול הפטור ממס שבח במכירת דירת מגורים והפטור ממס על השכרת דירת מגורים עבור מי שאינו תושב ישראל. על פי התיקון של ליברמן התפיסה היא שברגע שההשקעה בדיור בישראל תהיה משתלמת פחות בעיניהם, הם "ישחררו" דירות רבות לשוק. על פי הערכת רשות המסים, נכון לכתיבת הטיוטה, ישנן בישראל כ־83 אלף דירות המוחזקות בידי תושבי חוץ. כ־40 אלף מהן נמצאות בתל אביב ובירושלים.

עוד במסגרת הטיוטה שהגיש ליברמן , קיצור "תקופת השחלוף", התקופה בה משפרי דיור יכולים להחזיק בדירות מגורים ועדיין להיחשב כבעלים של דירה יחידה, וכך להימנע מתשלומי מס כבעלי דירה נוספת. ליברמן מבקש לקצר את התקופה ל-12 חודשים בלבד, כאשר ממאי 2016 ועד יולי 2021 עמדה התקופה על 18 חודשים, כשביולי שנה שעברה האריכו את התקופה ל- 24 חודשים.

 

 

כתב: עמרי לוי – יועץ נדל"ן (רימקס פלטינום יהוד)

https://did.li/OmriNadlaN

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: pixabay

דירות למכירה בקריות ללא תיווך: כך תמצאו את הדירה החדשה שלכם

תפריט נגישות