n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / נדל"ן / מתי צריך שירותי שמאי דירות?

מתי צריך שירותי שמאי דירות?

כולנו יודעים להיות אלופים ומבינים בכל מה שקשור לתחום הנדלן בישראל, אבל יחד עם זאת ישנן פעולות שיוכלו לעזור לכם לחסוך או להרוויח לא מעט כס, כמו בדיקה של שמאי

שמאי
תמונה: freepik

מתי צריך שירותי שמאי דירות?

עם בעיית הדיור שקיימת כיום בישראל והמחירים שרק הולכים וממאירים, גדלה החשיבות לבצע בדיקה עבור הנכסים שאותם אתם מתכננים לקנות. נכון שכולנו יודעים להיות אלופים ומבינים בכל מה שקשור לתחום הנדלן בישראל או לכל תחום אחר, אבל יחד עם זאת ישנם פעולות שיוכלו לעזור לכם לחסוך או להרוויח לא מעט כס, כמו בדיקה של שמאי.  בדיקה של שמאי אמורה לספק לא מעט תובנות שונות בנוגע לנכס, בין אם אנחנו מהצד השוכר ובין אם אנחנו מהצד הקונה של הנכס, מכיוון שבדיקה של שמאי עלול להעריך את שווי הנכס בצורה שונה. לעיתים בדיקה של שמאי עלולה להוזיל את העלויות או אפילו להגדיל אותן, ולכן.

 

היטל השבחה ושווי הנכס

היטל השבחה מוטל על נכס או מבנה אשר נעשתה בהם פעולת השבחה כמו חריגת בנייה או שינוי הגדרת הקרקע מחקלאית לאחרת. במקרים כאלו יגיע שמאי על מנת לאמוד את סכום ההתל ויעריך את פעולות ההשבחה שנעשו בנכס.
לבעלי הדירות ישנה אפשרות להזמין שמאי אשר יעשה בדיקה שכזו מטעמם, אשר יכול להפוך את המחיר או אולי להעניק פטור או הפחתה משמעותית מסך ההיטל. אל מצבים כאלו שמאי בהחלט יכול לעזור אבל גם כאשר אתם עומדים לקנות דירה או למכור אותה כדי שתעשו שימוש כזה, שכן לא פעם מחיר הדירה יכולה להיות גבוהה או נמוך יותר מהמחיר שננקב. אלו יכולים להקבע על פי תכנונים עתידיים לנכס ולסביבה שלו, תקלות ומחדלי בנייה שלא תמיד נראים לעין . כל אלו יכולים להשפיע לא מעט על מחיר הדירה ולכן שווה מאוד לעשות לבצע בדיקת שמאי לפני ביצוע עסקה שכזו. 

 

שווי מיסים ותמא

שמאי דירות יכול גם לעזור לא מעט בכל הקשור למיסוי מקרקעין ולתשלומי המס שתצטרכו לשלם עם סיום העסקה, ולכן תוכלו לבצע סקירה שכזו על ידי איש מקצוע מוסמך שיעניק לכם תמונת מצב עדכנית ומוערכת של תשלומי המיסים אשר יתלווה לעסקה. בכל הקשור להתחדשות עירונית ופרויקט תמא 38 לשמאי דירות תפקיד כמעט קריטי, כאשר הוא אמור להציג ליזם או לחילופין לבעלי הדירות את תמונת המצב המדויקת ביותר עבור הנכס אשר מועמד לשיפוץ.
דיירי הבניינים המועמדים לתמ"א 38 יכולים להנות ממאגר שמאי פינוי בינוי אשר נאסף על ידי משרד השיכון, ובו תוכלו להנות מחוות דעת ובדיקה כדאיות ניטרלית ועניינית.

 

 

*כתבה שיווקית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

5 (2)

אבן פינה לפרויקט "נאות הגפן" בראשון לציון

תפריט נגישות