n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / נדל"ן / כיצד לזכות בהחזר מס למשכנתא בעת מעבר לדירה חדשה?

כיצד לזכות בהחזר מס למשכנתא בעת מעבר לדירה חדשה?

קניתם דירה , לקחתם משכנתא מהבנק, לפני שאתם נפרדים לשלום מסכום כסף חודשי, חשוב שתדעו שישנן אפשרויות שונות לזכאות להחזר מס משכנתא באחוזים גבוהים

משכנתא
צילום: Canva

סוף סוף הגעתם הביתה. לאחר שנים בהן ביליתם בדירה השכורה ושילמתם מדי חודש סכום עתק, מבלי שתזכו בנכס פרטי. הגיע הזמן בו תיהנו מדירת קבע שהיא שלכם לחלוטין. כדי שיתאפשר לכם התענוג הצנוע הזה, לקחתם משכנתא מהבנק כשאתם פורסים את התשלומים על פני מספר שנים.

לפני שאתם נפרדים לשלום מסכום כסף חודשי, חשוב לנו ליידע אתכם, כי ישנן אפשרויות שונות בעטיין אתם זכאים להחזר מס משכנתא באחוזים גבוהים. לא מאמינים? תנו לנו להוכיח לכם שקבלת החזר מס משכנתא היא אפשרית בהחלט. מעוניינים לבדוק זכאות להחזר? כל המידע הרלוונטי, במאמר שלפניכם.

 

ביטוח החיים שמזכה אתכם בהחזר מס למשכנתא

רק לפני תקופה קצרה העמסתם את כל מיטלטליכם על משאית ונעזרתם בהובלת דירה, כדי לפתוח בחיים חדשים בנכס משלכם, כך שתהליך לקיחת המשכנתא עוד טרי בזכרונכם.

בטח זכורה לכם דרישת הבנק, כי עליכם לרכוש פוליסת ביטוח חיים המבטיחה את כיסוי המשכנתא. הבנק מבטח את עצמו בצורה כזאת, שגם במקרה בו יתרחש אירוע ביטוחי עתידי כמו מחלה או תאונה, המשכנתא תשולם.

גובה התשלום לביטוח החיים הוא ביחס לגובה המשכנתא אותה לקחתם.

לפי סעיף 45א' לפקודת מס הכנסה, הנכם רשאים לקבל החזר מס משכנתא בגין תשלום ביטוח החיים, בגובה של 25% ממחיר הפוליסה.

אל תעקמו את האף, גם אם זה נדמה לכם סכום פעוט, במצטבר, במשך השנים, אתם עשויים לקבל סכום להחזר משמעותי ביותר.

 

משכנתא
צילום: Canva

 

הילה ונועם קבלו החזר של 15,000 ש"ח – מתחשק לכם גם?

סכום המשכנתא החודשית אותו נטלו על עצמם הילה ונועם היה 5,000 ש"ח למשך 20 שנה, הכיסוי הביטוחי גבה מהם מדי חודש 250 ש"ח, מתוך סכום זה הם קבלו החזר חודשי של 62.5 ש"ח, שהם 25% מסכום הפוליסה. ההחזר השנתי שלהם היה 750 ש"ח, ובמשך 20 שנות תשלום המשכנתא חסכו הילה ונועם 15,000 ש"ח. אם הם היו מוותרים על ההחזר בתואנה של: "מה הם כבר 60 שקלים בחודש?", הם היו מפסידים סכום כסף גדול. אם אינכם רוצים להפסיד גם, פנו ליועץ משכנתאות שידריך אתכם מה הפרוצדורה לקבלת החזר מס למשכנתא על ביטוח חיים.

 

עצמאים ועובדים מהבית? ייתכן ומגיע לכם החזר מס למשכנתא!

מס הכנסה מכיר בהוצאות אחזקת משרד, כהוצאות המוכרות לצרכי מס. מה קורה במידה ואתם עובדים מהבית? הידד, הבית נחשב למשרד! ככלל, הוצאות מוכרות למס הן הוצאות שנועדו על מנת לייצר הכנסה, תוכלו לכלול בתוכם את חשבון הארנונה שלכם את תשלום החשמל החודשי את הוצאות הריבית המשולמות עבור המשכנתא, ועוד. בחישוב השנתי למס הכנסה תחושב ההכנסה השנתית שלכם, בניכוי של ההוצאות המוכרות למס, מה שעשוי להקל משמעותית על תשלום המס שלכם.

 

כיצד מגישים בקשה להחזר מס למשכנתא?

בקשה להחזר עבור רכישת ביטוח חיים

כדי להגיש בקשה להחזר מס משכנתא עבור רכישת פוליסה של ביטוח חיים, יש לגשת ללשכת פקיד שומת המס ולהגיש באופן ידני טופס 135 מלא וחתום, וכן אישור שנתי של פוליסת ביטוח החיים, מאת חברת הביטוח. יש לדעת שאין אפשרות להגיש את הטפסים בצורה מקוונת. בנוסף יש להגיש פרטי חשבון בנק עדכניים של מבקש הבקשה בצירוף אסמכתא בנקאית כדי שבמידה והבקשה תתקבל, ההחזר יתבצע ישירות לחשבון הבנק הרצוי, בלי עיכובים.

 

משכנתא
צילום: Canva

 

בקשה להחזר עצמאים העובדים מהבית

עצמאי המעוניין בהחזר מס משכנתא, בגין ניהול העסק מהבית עליו רשומה המשכנתא, נדרש למלא טופס שנתי של דין וחשבון על הכנסות, טופס זה נקרא: טופס 1301, ולהגישו בסוף השנה בצורה מקוונת באתר של רשות המיסים, וכן באופן ידני ללשכת פקידת השומה, עד לתאריך ה-30 באפריל בשנה שלאחר השנה הוגשה הבקשה.

עצמאים והכנסתכם השנתית פחותה מ-60,000 ש"ח? תוכלו למלא טופס 137 שהינו דו"ח שנתי מקוצר, ולהזינו בצורה מקוונת באינטרנט, מבלי שתצטרכו לגשת ללשכת המס. טפסים אלו יפרטו את סך כל ההוצאות המוכרות למס ששולמו על ידי העסק במשך השנה, להם יש לצרף אסמכתאות, כפי הכתוב בהוראות הטופס.

בנוסף, כמו בבקשה להחזר מס בגין ביטוח חיים, גם לבקשת החזר מס לעצמאים, יש לצרף פרטי חשבון ואסמכתא בנקאית.

את החזרי המס ניתן לקבל באופן רטרואקטיבי עד 6 שנים לאחר שנת בקשת החזר המס. יש להגיש טפסים נפרדים לקבלת החזר בעבור כל שנת מס.

 

בקשה להחזר מס – הגשה באופן עצמאי או סיוע של מומחה?

הגשת בקשה להחזר מס עשויה להיות פעולה מעט מורכבת. יש לשים לב היטב לכל דרישות החוק, ולהתייחס גם לסעיפים ולתתי הסעיפים הקטנים. טעות במילוי הטפסים עלולה לגרום הפסד, או למנוע מכם את קבלת ההחזר שמגיע לכם, לכן רבים מעדיפים להתייעץ עם רואה חשבון או יועץ מס הבקיאים בחוקים השונים ומכירים את צורת הגשת הבקשה מניסיונם הרב.

 

 

 

 

 

 

*כתבה פרסומית

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: pixabay

דירות למכירה בקריות ללא תיווך: כך תמצאו את הדירה החדשה שלכם

תפריט נגישות