n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / נדל"ן / שוק הנדל"ן בקפריסין אחרי הקורונה

שוק הנדל"ן בקפריסין אחרי הקורונה

מאז 2013 קפריסין שומרת על כלכלה ויציבות פיננסית ולנו הישראלים אשר נמצאים מרחק של חצי שעה טיסה מהאי, עם תקנות מס בין ממשלת ישראל לקפריסין ומחירים אטרקטיביים, חשוב שנכיר את שוק הנדלן בקפריסין לאחר מגפת הקורונה

קפריסין
תמונה: freepik

שוקי הנדלן בעולם עברו תקופה ארוכה מאוד של חוסר וודאות גלובלית אשר לא פסחה על אף מדינה בעולם
ואחת מהן היא לא אחרת מאשר מדינת האי "קפריסין". 

המדינה שבשנת 2004 הצטרפה אל האיחוד האירופי וגם אל גוש היורו(החליפה מטבע מקומי ליורו) דבר שהביא לקריסה של לא מעט מוסדות בנקאיים ויזמים פרטיים אשר הגיעו למצב של חדלת פירעון. אך בשנת 2013 נחלץ האיחוד האירופי לעזרתה של קפריסין ומאז היא מצליחה לשמור על כלכלה יציבה, להוריד את החוב הלאומי, לשמור על יציבות פיננסית וכמובן למשוך לא מעט משקיעים זרים ובמיוחד להשקעות נדלן במדינה. לנו הישראלים אשר נמצאים מרחק של חצי שעה טיסה מהאי, עם תקנות מס בין ממשלת ישראל לקפריסין ומחירים אטרקטיביים, חשוב שנכיר את שוק הנדלן בקפריסין לאחר מגפת הקורונה. 

 

ציפיות לשוק הנדלן

למרות שלא מעט משקיעים חוששים או טוענים כי שוק הנדל"ן בקפריסין נמצא על סף קריסה, ההפך הוא הנכון. מחירי הדירות בקפריסין לא ירדו בצורה משמעותית ומצד שני לא רק שלא ירדו אלא אף עלו ברבעון האחרון של 2020. בנוסף לכך התנהלות המדינה בזמן הקורונה הייתה חיובית והתנהלה בצורה נכונה ואפקטיבית עם שיעור חיסונים די גבוה. מגמות אלו גם הפכו את קפריסין להיות מבין המדינות הראשונות שקלטו תיירות, מה שעזר להמשכיות של הכלכלה הקפריסאית. אמנם קצב הבנייה הואט עקב חוסר הוודאות שאיתה מביאה מגפת הקורונה, אבל קצב מכירת הבתים היה גבוהה יותר משנת 2016 ונמוך רק ב9 אחוזים מאחוז המכירה בשנת 2017. כל אלו נתונים די מעודדים בכל הקשור לרכישת נדלן באי השכן שגם כך משוטט על היצע דירות נמוך, מה שהופך את שוק הנדלן לרלוונטי ומתפקד גם לאחר מגפת הקורונה. 

 

רכישת נדל"ן בקפריסין – סיכונים אפשריים

על פי רוב התחזיות האי קפריסין אמור לחזור אל הצמיחה החיובית ממנה נהנה עוד לפני פרוץ המגפה, אך לפי שעה התנהלות ממשלת קפריסין תהווה פקטור חשוב בכל הקשור לשמירה על שוק הנדלן בקפריסין.
כך שבמידה וגורמי תחלואת המגפה יעלו ואחוזי האבטלה ימשיכו להמריא ואיתן עלייה בריביות, יתכן ששוק הנדלן בקפריסאי יחווה האטה ואפילו פגיעה ומה שיביא לתמונת מצב שונה לחלוטין מזו שאנו מכירים כיום. 

 

 

 

*כתבה שיווקית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

5 (2)

אבן פינה לפרויקט "נאות הגפן" בראשון לציון

תפריט נגישות