n

עניין של חינוך

חברת מועצת העיר רחובות, עו"ד קארין ברגינסקי, מבקשת כי תלמידי כיתות ה'-ו' בעיר ילמדו חמישה ימים בשבוע - בעירייה משיבים

פתיחת שנת הלימודים בבית הספר בכור לוי
צילום: דוברות עיריית רחובות

חברת מועצת העיר רחובות, עו"ד קארין ברגינסקי, מבקשת מראש העיר, רחמים מלול, כי לא ישתף פעולה עם מתווה משרד החינוך ויורה לקיים חמישה ימי לימוד גם עבור תלמידי כיתות ה'-ו'. יצוין כי על פי המתווה הקיים תלמידי כיתות אלו אמורים ללמוד רק יומיים בשבוע בבית הספר וביתר הימים ללמוד מהבית באופן מקוון. ברגינסקי שיגרה מכתב לראש העיר בו היא ציינה בין היתר כי במסגרת מפגש זום שהתקיים לפני כשבועיים העלתה את בקשתה אולם נענתה בסירוב מכיוון שזה נוגד את המתווה הארצי: "העליתי אפשרות, בנוסף ליומיים לימודים, לקיים ב3 ימים נוספים- 3 שעות לימוד במעמדם ילמדו מקצועות ליבה ( מתמטיקה, אנגלית, לשון /ספרות), אולם שוב נדחתה הצעתי בטענה שאין תקציב.

שאלתי שוב ושוב אם ככה כל בתי הספר ילמדו? נעניתי בחיוב. התברר לי כי לא כך הדבר שחלק מבתי הספר בעיר השקיעו מאמצים מעבר למתווה הארצי ( כפי שהיה מצופה מכל מערכת החינוך בעיר המדע והתרבות) ומצאו פתרון הכיצד לאפשר לילדים ללמוד 5 או 4 ימים בשבוע.

אני דוחה על הסף טענה שאין מבנים – כי בחשיבה יצירתית ניתן להוציא שולחנות החוצה ( מזג האוויר מאפשר), ואף בימי קורונה זה מבורך. אני דוחה על הסף את הטענה שאין כוח אדם- יש מלא אנשי חינוך או תומכי חינוך נפלאים, שנמצאים כרגע בלי עבודה ובחשיבה יצירתית, אילו הדברים היו מתוכננים מראש, היה ניתן למצוא פתרונות כמו שעשו בלא מעט בתי הספר בעירנו וראוי לשבח אותם על כך".

עוד הוסיפה חברת המועצה: "טעתה המדינה כשהחליטה שרק עד כיתה ד' יש ללמוד 5 ימים, רק כדי לשחרר את המשק, מה יהיה עם ילדי כיתות ה-ו? ילדים שמעבר לעובדה שלא ילמדו ויגדל פער בינם לבין הילדים שכן לומדים 5 ימים והנ"ל יבוא לידי ביטוי בחטיבה, מה יהיה עם הילדים בפן הרגשי וחברתי? ילדים שיישארו לבדם בביתם, וכמה שיהיה ניסיון לשמור עליהם מפני סכנות ברשתות החברתיות ובכלל, לא ניתן למנוע מהנזק הבלתי הפיך שעלול להגרם מהישארותם בבית ושום פסיכולוג לא יעזור אחר כך. ראש העיר כאיש חינוך, יודעת שאתה מבין היטב את ההשלכות כי רק איש חינוך אמיתי יכול להבין זאת. בנוסף לאמור, אטען כי יש היעדר אחידות בין בתי הספר המהווה הפליה לרעה לכאורה ופוגע בילדינו. ידוע לי שהחינוך אצלך בראש בכל רמ"ח אבריך, תשנה את המתווה הפוגעני ותיכנס לתמונה ותורה מיידית להפסיק את ההפליה לרעה לכאורה. אני תקווה כי תראה בכך זעקת ההורים ותורה על שינוי. גם אם המדינה טעתה בהחלטה וקבעה מתווה ליומיים לילדי כיתות ה-ו, מתווה שעלול לפגוע בילדינו, אנו כעיר חייבים לתקן את הטעות ולמנוע את הנזקים הקשים שצפויים לקרות".

מהעירייה נמסר בתגובה: "הלמידה בבתי הספר נעשית בהתאם להנחיות המתווה הארצי של משרד החינוך , והמתווה העירוני. נציגי הנהגת ההורים העירונית היו שותפים למתווה העירוני ואישרו אותו. מתווה זה מעניק לתלמידי העיר יותר מהמתווה של משרד החינוך המורה על יומיים לפחות למידה בביה"ס לתלמידי כיתות ה-ו. מנהלי בתי הספר בעיר עשו כל שיכלו במסגרת המשאבים הקיימים לקיים לימודים במשך 3 ימים ויותר בבית הספר (יותר מהמתווה של משרד החינוך) ואכן ברובם ככולם של בתי הספר בעיר  יתקיימו לפחות 3 ימי למידה בבית הספר".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תלמידים כיתה צילום דוברות עיריית בת ים

בעקבות המצב: הבגרויות יידחו בחודשיים

תפריט נגישות