n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / חדשות חמות / שלומי קונסטנטין בראיון פרישה מיוחד

שלומי קונסטנטין בראיון פרישה מיוחד

לאחר 30 שנות עבודה, מנהל אגף הגביה והאכיפה בעיריית ראשון לציון, שלומי קונסטנטין פורש מתפקיד מורכב במיוחד.

קופת חזיר.

בריאיון ל"גל גפן" הוא מספר על הדרך שעשה בארגון, על הקשיים הנלווים לעבודה ועל התובנות שאסף במהלך שנות עבודתו. קונסטנטין גדל במינהל הגזברות, צמח בו מלמטה והתקדם עם השנים.

שלומי קונסטנטין באזור קבלת הקהל
שלומי קונסטנטין באזור קבלת הקהל

עד לשנת 1997 הוא שימש כסגן וממלא מקום האגף כאשר ב -11 השנים האחרונות הוא מכהן כמנהל אגף. השבוע הוא נזכר במהלכים המשמעותיים שביצע: "במהלך השנים עשינו לא מעט פעולות לטובת הציבור ולטובת עובדי האגף. יחד עם הגזבר הקודם יוסי כהן שיפצנו את אזור קבלת הקהל, דאגנו לאולם עם 14 עמדות קבלה מהירות שמעניקות שירותים לתושבים כולל טאבו באותו היום, דאגנו גם לחדר אוכל לעובדים ולסביבת עבודה יפה.

סניף מערב הסמוך לחי כיף מציג היום חזות הייטקיסטית של ממש ומעניק את כל השירותים כולל גביה אכיפה וטאבו כאשר באופן ייחודי בארץ הוא עובד גם בימי שישי. דאגנו גם לשיפוץ של סניף רמת אליהו בו אנחנו מייצרים את הדרישות וההתראות לחייבים".

שדרוג אזור קבלת קהל
שדרוג אזור קבלת קהל

עד כמה התפתחה מערכת הגבייה בעירייה במרוצת השנים?

"בשביל ההמחשה אני אומר לך שבשנת 2012 כשקיבלתי את האחריות על הארנונה ממגורים היו לנו כ -11,000 הוראות קבע והיום מספר הוראות הקבע גדל לכ -35,000 וזה מתורגם להכנסות. כל זה קרה במשך שמונה שנים וזה ממש לא מובן מאליו. בנוסף נכון להיום אנחנו שולחים לתושבים טופס מובנה עם 12 תשלומים חודשיים שניתן לשלם גם בבנק וגם בכרטיס אשראי. יש לנו גם קורא צ'קים עם סורק ייחודי בארץ שמעביר את כל הצ'קים. כשאנחנו רוצים לברר משהו אנחנו נכנסים דרך מספר המשלם או תעודת הזהות ומוצאים הכל. אם פעם היית קולט אדם בעשרים דקות היום אתה קולט אותו בשש דקות. אנחנו עומדים ביעד התקציבי בכל שנה בעשר השנים האחרונות".

עד כמה אתם יכולים לבוא לקראת התושבים?

"אנחנו מתחשבים ככל שאפשר אם אפשר לעזור לאנשים מסוימים אנחנו מנחים אותם ללכת לבחינת יכולת או לקבל ייעוץ משפטי חינם. במקביל לגבייה אנחנו צריכים לראות את התושבים כבני אדם ולא רק את השורה התחתונה של כמות הכסף שנכנס. מסתכלים גם ממקום אנושי ובוחנים את כל האופציות והאפשרויות"

נתקלת במקרים יוצאי דופן לאורך השנים?

"בודאי, אתה נתקל במקרה שבו מגיע אליך אב שכול ששכל את הבן שלו והוא מגיע אליך כשהוא נסער מאוד ומבקש סיוע. הוא אומר שהוא לא עבד בתקופת האבל ושהמצב לא קל ואתה משתדל לעזור. אני פניתי באופן אישי למשרד הפנים כדי להכיר בבעיה והם הכירו. יש מקרים קשים שאנחנו מפנים אותם לרווחה, זה לא פשוט. יש מקרים שבהם מגיעים אנשים קשי יום שאירעו להם טרגדיות מאוד קשות וצריך לשמור על דיסרקטיות ואנחנו משתדלים לעזור במקסימום האפשרי. עם הניסיון אתה לומד להסתכל על זה בצורה קצת שונה ולהבין שלאנשים יש מכלול של בעיות ושמולך עומד גם בן אדם ולא רק שטר".

יש מקרים שבהם חייבים ממש בוכים כשהם מגיעים אליכם?

"בודאי, הרבה אנשים בוכים ומתפרקים לחתיכות – אנשים שאיבדו את הבתים שפשטו את הרגל הם יושבים מולך והם מפורקים לגמרי ברמות הכי קשות ואתה צריך להתמודד עם זה כי האופציות שעומדות לפניך הן לא גדולות, הרי הארנונה היא חוק לכל דבר ועניין ואם אין לך חובות שמתיישנים אין לך תוקף משפטי לפטור אותם מהחוב".

מה בכל זאת אפשר לעשות?

"כפי שציינתי ניתן להפנות את אותם אנשים לועדות הנחות ופשרות וגם אז אתה עדיין מוגבל מאוד, כי יש נהלים ברורים ומאוד קשוחים של משרד הפנים ומשרד המשפטים".

מה אתם עושים במקרים שבהם זוגות מתגרשים והצדדים מתחמקים מתשלום?

"מבחינת הארנונה, גם אם יש זוג בנכס או שלושה או ארבעה שותפים ברגע שיש חוב אתה מוציא עיקולים לכל מי שכתוב בנכס או לבני הזוג שלהם ומי שנתפס אצלו סכום כסף, הוא ישלם בשביל הצד השני. קורים מקרים שבהם מגיע הצד האחר ואומר 'קח את החצי שלי למה אתה לוקח לי את כל החוב?' אבל החוק לא מאפשר. הוא אומר למעשה 'אחד בשביל כולם וכולם בשביל אחד' כעירייה אתה לא נכנס בין בני זוג ובין שותפים. החייבים ששילמו צריכים בהמשך להתמודד עם השותפים שלהם, העירייה לא נכנסת לסוגיה הזו".

לסיום, עם אלו תחושות אתה עוזב את העירייה?

"אני יכול לומר שהרגשתי שמיציתי אחרי 30 שנה של עבודה קשה תובענית ולא פשוטה. יש כ -60 עובדים מתחתיי שידעתי תמיד שאני אוהב אותם אבל לא תיארתי לעצמי כמה הם ייעצבו כשאפרוש. זו עבודה מורכבת מאוד והשתדלתי לעשות אותה בכל השנים בצורה ישרה טובה ולצאת עם הראש למעלה. אני רוצה לפרוש בשיא כשאף אחד לא מראה לי את הדלת החוצה ואני נשאר בידידות עם כולם. אני מודה לכל ראשי הערים שעבדתי איתם במהלך השנים וכמובן לראש העירייה, רז קינסטליך, על התמיכה והעבודה משותפת".

כתב: רונן דמארי

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תג יחידה צילום דוברות עיריית חולון

שי לפסח לחיילי חולון

תפריט נגישות