n
דף הבית / רחובות / חדשות רחובות / רחובות: סניף הדואר בקריית משה נסגר והתושבים יצאו למאבק

רחובות: סניף הדואר בקריית משה נסגר והתושבים יצאו למאבק

תושבי שכונת קריית משה ברחובות יוצאים למאבק חברתי - קהילתי להשבתו של סניף הדואר המקומי לפעילות של הסניף

מחאת התושבים. צילום: יוני מנגיסטו
מחאת התושבים. צילום: יוני מנגיסטו

עשרות מתושבי שכונת קריית משה ברחובות לא מוכנים יותר לשתוק על סגירת סניף הדואר המרכזי, ולכן ביום חמישי הגיעו עשרות תושבים בליווי פעילים חברתיים למחות על העובדה שסניף הדואר המעניק להם שירותים סגור מזה מספר שבועות.

כפועל יוצא של המצב החדש, על התושבים להגיע לסניף הדואר המרכזי ברחוב הרצל על מנת לקבל שירותים חיוניים. לטענתם, המצב החדש משפיע בעיקר על קשישים, שחלקם אינם שולטים היטב בשפה העברית ומתקשים להתנייד מחוץ לשכונה וכעת חווים פגיעה באיכות חייהם.

אחד ממארגני המחאה, הפעיל החברתי, יוני מנגיסטו, מסר ל"גל גפן": "יצאנו לתזכר את דואר ישראל ששכונת קריית משה בעיר רחובות מחכה כבר יותר מידי זמן לפתיחת הדואר שנסגר ללא שום התראה לתושבים. ביום אחד הופתעו התושבים לגלות הודעה הכתובה בכתב יד בצורה מזלזלת, כי הדואר נסגר. משמע, התושבים יצטרכו לכתת את רגליהם לסניפים מרוחקים ועמוסים על מנת לקבל שירות בסיסי ונצרך.

הסניף נותן שירות למגוון גילים, אוכלוסיות ושכונות מסביב. בנוסף לכך,  הסניף נותן מענה בעיקר לאוכלוסיית האזרחים הוותיקים בעלי קושי שפתי וקושי של ניידות מה שיגרום עיכוב מאותם תושבים לשלם חשבונות בזמן. אין ספק כי סגירת הסניף תוביל לתורים ארוכים ועומס רב ביתר הסניפים הפעילים".

חבר המועצה שאול צגהון המלווה את התושבים במאבקם אמר ל"גל גפן" השבוע: "לדעתי ולדעת התושבים בשכונה אופן ההתייחסות של דואר ישראל מצביע בצורה מאוד ברורה על זלזול כלפי התושבים. תושבי השכונה מתמודדים עם לא מעט קשיים במיוחד בימי קורונה והחרדות של הקשישים שנמצאים בסכנה גבוהה ופתאום מחליטים לסגור את הדואר, זה פשוט לא ייתכן".

מה אתה מצפה שיקרה?

"אני מצפה שיהיה טיפול ברור. אומרים שיהיה מכרז אנשים כבר לא מאמינים כדי שיהיה אמון אנחנו מצפים שתהיה תשובה ברורה יהיה לוח זמנים ברור מתי נכנסים לעבוד ויודיעו לי ולתושבים. זו תחושה מאוד קשה. לא מדובר רק בתושבים כל אזור התעשייה צריך את הסניף זה דואר מאוד עמוס מאוד פעיל זה מוסד מאוד חשוב בשכונה. אם נצטרך נגיע עד לשר התקשורת. זה דואר חברתי שמשמעותי מאוד לשכונה אני מקווה שאנשי המקצוע בחברת דואר ישראל מבינים את זה ושיחזירו את הדואר לפעילות בהקדם. בלי מריחות ובלי סיפורים. בהזדמנות זו אני רוצה להודות לפעילים ולתושבים על המאמץ שהם עושים על מנת להעלות את הנושא לסדר היום הציבורי".

מדואר ישראל נמסר בתגובה כי: "אנו נמצאים בעיצומו של תהליך איתור סוכן דואר חדש ושבים וממליצים לתושבי האזור בשלב זה לקבל שירותי דואר ביחידות הדואר הסמוכות".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-18 at 17.23.45_99d72a7f

שחקן צפרירים חולון הורחק ל-99 שנים!

תפריט נגישות