n
דף הבית / רחובות / חדשות רחובות / רחובות: "נמשיך להפגין עד שיינתן פתרון לכל ילד וילדה"

רחובות: "נמשיך להפגין עד שיינתן פתרון לכל ילד וילדה"

הורים בעיר מוחים על מתווה החזרה ללימודים שלטענתם פוגע באופן משמעותי בילדיהם ומשבש את שגרת חייהם. משרד החינוך: "המתווה הותאם לנסיבות ולאילוצים של בתי הספר"

הורי רחובות מפגינים. צילום פרטי
הורי רחובות מפגינים. צילום פרטי

הורים ברחובות יצאו למחות על מתווה החזרה ללימודים של משרד החינוך שלדבריהם פוגע באופן משמעותי בילדיהם: ההורים יצאו עם שלטים ומגאפונים לפארקים ברחבי העיר מלווים בילדיהם שדרשו לשוב לספסל הלימודים על מנת לנסות ולהציל את שנת הלימודים הנוכחית. ההורים מחו על כך שהצוותים החינוכיים נמצאים בחוסר ודאות מאחר והמתווה משתנה חדשות לבקרים וכי אין למורים מחשבים ותשתיות בכמות הנדרשת על מנת שיוכלו ללמד את הילדים הנמצאים בבתים.

באשר לבתי הספר היסודיים – ההורים טענו כי שכבות ה-ו מופקרות כבר 9 חודשים, ושוב הילדים נשכחים בבית בגלל הגדלת הקפסולות של השכבות הנמוכות, שכבות ה-ו מפסידות שעות ושוב יקבלו פחות שעות לימודים מרחוק. בנוסף נטען כי אין תוספת תקציב לשכבות א-ב למרות הכפלת השעות בגלל החלוקה לקפסולות וכי החלוקה אינה עוזרת מאחר ויש ערבוב בצהרון.

באשר לתלמידי חטיבות הביניים – ההורים טענו כי ילדיהם מסתובבים ללא מעש, לא מצליחים ללמוד כראוי מרחוק וכי הם סובלים מייאוש וחוסר חברתי משמעותי. ההורים הוסיפו כי ההכנה של תלמידי כיתות יא'-יב' לבגרויות נפגעה משמעותית וכי כלל לא ברור מתי וכיצד יוכלו לגשת לבגרויות שלהם.

יו"ר הנהגת ההורים העירונית רחובות, צופית גולן, מסרה: "ההורים זנחו את המקלדות ויצאו לרחובות, הילדים משתוקקים לחזור לספסל הלימודים ולקו השפיות והשגרה. הורי העיר דורשים ממשרד החינוך למצוא פתרון מספק לכלל הילדים והתלמידים ולהחזיר אותם אל ספסל הלימודים".

ומה אומרים ההורים עצמם? עדי בן-עמר, אמא של אביב מכיתה ו', יעל מכיתה ה' (ולביא בגן חובה): "מזה שמונה חודשים שילדי כיתות ה'-ו' נשכחו בבית ואיש אינו חושב על גורלם. ניכר כי אף על פי הנתונים הברורים שהוצגו על ידי משרד הבריאות, כי אחוז ההדבקה בקרב כיתות אלו אף נמוך מאלה של הכיתות הנמוכות יותר – הממשלה מעדיפה לתת פתרון לכיתות א'-ד' כדי שההורים יוכלו לצאת לעבוד אבל שוכחים את מיטב הנוער מכיתות ה'-יב' ומפקירים אותם. אנחנו מפגינים ונמשיך להפגין עד אשר יינתן פתרון לכל ילד וילדה מגן ועד יב' יחזרו ללמוד במסגרות, בתקווה כי הנזק המתמשך הנגרם להם ייפסק בהקדם".

אדווה ויינטראוב, אמא של שי-לי מכיתה יב' ושל אלון ומאיה מכיתה ז': "בחטיבה הילדים מנותקים חברתית ונמצאים רוב שעות היום מול המחשב. יש לי תאומים שעלו השנה לחטיבת ביניים ולא הספיקו להכיר את הילדים בכיתה שלהם. לא הספיקו ליצור קשרים או למצוא את המקום החברתי שלהם. הם מכירים את רוב המורים דרך ריבוע בזום. אין ספק שהמורים עושים מאמצים ללמד ולעבוד עם התלמידים למרות הקושי של המרחק, אני רואה את זה יום יום, אבל מאוד קשה להגיע לכל תלמיד ולהכיר אותו באמת דרך המחשב, לפתור בעיות חברתיות או ליצור ביטחון אצל תלמיד ואמון במערכת". עוד אומרת ויינטראוב: "מהקצה השני, הבת שלי בכיתה יב' עם בגרויות שמתוכננות להתחיל בינואר. במצב שנוצר, הם נדרשים ללמידה עצמאית מרובה למבחנים הכי חשובים בכל שנות הלימוד שלהם בבי"ס. מבחנים שישפיעו על המסלול שלהם בהמשך וחלק גדול מהם לא מצליח להתמודד עם למידה כזו. לימודי המגמות, שהן חלק משמעותי מתעודת הבגרות, נפגעו ואת חלקן בכלל לא ניתן לקיים במתכונת המתוכננת דרך מחשב. מטריד ומתסכל מאוד שלמרות המצב שנוצר, את שעות המעורבות שהם מחויבים להם לתעודת הבגרות משרד החינוך לא מבטל בשלב הזה, למרות שאת רובן לא ניתן לקיים באופן מקוון. אז מצד אחד, יש עליהם עומס גדול יותר ללמידה עצמאית וחוסר וודאות אם ואיך יוכלו לקיים מבחני בגרות ומצד שני, דברים פחות ישימים כמו מעורבות חברתית לא מתבטלים".

שרי גלזר, אמא של שיר מכיתה ה', רוני מכיתה ג' (וגילי בת חצי שנה) מסכמת: "שיר בתי הגדולה, בכיתה ה', הסתכלה ביום ראשון בבוקר בעיניים כלות על אחותה הקטנה והתלוננה שזה לא הוגן שאחותה הולכת לבית הספר והיא עדיין נשארת בבית מול הזום והמשימות המקוונות. היא מתגעגעת לבית הספר, לחברה הקבועה, למורות, ללמידה המסודרת, לסדר יום ושגרה שפויה. אין שום היגיון בחלוקת שכבות א'-ב' לקפסולות מאחר שהם נפגשים גם ככה בצהרון, והדבר בא על חשבון שכבות ה'-ו' הן מבחינת כיתות והן מבחינת שעות הוראה – והם נפגעים. הם ילדים קטנים ורכים שזקוקים למסגרת, שגרה, השגחה, למידה לקראת העלייה לחטיבת הביניים וסדר יום, ולא להיות לבד יום שלם מול המסך, הם הולכים לאיבוד כבר 8 חודשים. אנו נמשיך למחות ולהפגין עד שיימצא פתרון לכלל התלמידים".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "אנו חיים במציאות מורכבת ומשתנה תכופות. ככלל, ההחלטה על מועד החזרה של מערכת החינוך ואופן חזרתה היא בסכמות משרד הבריאות וקבינט הקורונה. בהתאם להחלטה שהתקבלה על ידם, גובש מתווה לשבועיים הקרובים, שבתומו הוא ייבחן שוב כפוף לנתוני התחלואה בארץ. המתווה הותאם לנסיבות ולאילוצים של בתי הספר תוך מתן מענה מירבי לתלמידים. בהתאם להחלטת משרד הבריאות והממשלה לחזרה הדרגתית הושלמה החזרתם של הגנים וכיתות א-ד והשלב הבא הוא החזרתם של כיתות ה-יב. שבתום השבועיים הקרובים עם בחינת התחלואה המיקוד יעבור לשכבות הגיל הללו. לצורך טיוב הלמידה מרחוק יצאנו לדרך עם התכנית הלאומית "כיתה מתוקשבת". שר החינוך גייס לטובתה 1.2 מיליארד ₪. היא כוללת רכישה של 150,000 מחשבים ניידים, חידוש תשתיות של 4,000 בתי ספר, הכשרות של מורים – עד עתה הוכשרו 70,000 עובדי הוראה. בנוסף, הצבת מאגר עשיר של תוכן. בנוסף, אנחנו מנטרים אותם ונותנים מענים לתלמידים לבעיות רגשיות ותופעות אחרות. דוגמאות לכך ניתן לראות בהחרגת מסגרות הלימוד של ילדים ונוער בסיכון בתקנות הקורונה, בהחלטה שהשנה ייאכף חוק חינוך חובה כדי להבטיח שהתלמידים לוקחים חלק בתהליך הלמידה, בקביעת נוכחות חובה בשיעורים ובהקצאת יותר מ- 100 מיליון ₪ לניטור בעיות רגשיות ולתת מענים באמצעות ויעצים חינוכיים ופסיכולוגים.

באשר לחלוקה לקבוצות ואיחוד קבוצות בצהרונים הרי שהמציאות דורשת מציאת איזונים בין צרכים – איזון בין הצורך הבריאותי לצורך הכלכלי. נדרשות מסגרת של צהרונים, אך, לא ניתן להפעילה במתכונת של צהרונית לכל כיתה. ולכן, בסופו של דבר, משרד הבריאות והשלטון המקומי הגיעו להסכמה הנוכחית.

בנוגע לבגרויות – התקיימו סדרה של דיונים בנושא. לא רק במטה ועם המחוזות אלא גם עם מנהלים/מורים/תלמידים. התובנות עובדו והוחלטו לעשות התאמות במועדי ההבחנות כשעיקר השינוי יהיה בדחיית מועד הבחינות בחודש ובתוספת של מועדים נוספים. זה יהיה לצד ההתאמות שכבר עשינו עוד טרם פתיחת שנת הלימודים".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

כרמל שאמה הכהן

״תפקיד ראש העיר הוא תפקיד שאתה לומד בו כל יום עשרות דברים חדשים״

תפריט נגישות