n
דף הבית / רחובות / חדשות רחובות / רחובות: זה לא כל כך נעים לראות צהרון סגור

רחובות: זה לא כל כך נעים לראות צהרון סגור

מספר צהרונים ברחובות לא שבו לפעילות עם הסרת מגבלות הסגר וחברת המועצה קארין ברגינסקי פנתה בנושא לראש העיר וביקשה תשובות. רשת חוויות: "עושים מאמצים לגייס כוח אדם"

גני ילדים
צילום: Pixabay

עם הסרת חלק מהגבלות הסגר השני בתחילת השבוע, הורים רבים ברחובות שלחו את ילדיהם לגנים ולצהרונים בניסיון לנסות ולחזור לשגרה, אולם מספר צהרונים ברחובות לא נפתחו וחלק מההורים נותרו מאוכזבים ואובדי עצות. חברת מועצת העיר, עו"ד קארין ברגינסקי, פנתה ביום שני השבוע לראש העיר, רחמים מלול, בבקשה כי יפעל למציאת פתרון עבור הילדים באופן מיידי: "כ-182 ילדים יצטרכו ללכת הביתה בשעה 14:00 והוריהם בתקופה כה קשה, אחרי הסגר לא יוכלו לעבוד ולא יצליחו בימים אלה להתפרנס. איך ייתכן כזה דבר? איך יתכן שהרשות המקומית לא נותנת סיוע מידי לרשת חוויות שהיא הזרוע הביצועית שלה?" כתבה ברגינסקי "איך יתכן שאחרי סגר של כחודש, לא מועבר תקציב כדי לתגבר את הרשת שתצליח לגייס  כוח אדם לאלתר על מנת לפתוח צהרונים כפי שעשו ברוב הערים בארץ? איך ייתכן שהנושא לא תוכנן מראש וכעת ההורים נמצאים מול שוקת שבורה? מדוע הרשות המקומית לא חשבה על פתרונות, לרבות לשלוח את עובדי העירייה שנשלחו לחל"ת, בדיוק כמו שהרשות בעת הצורך נעזרת בעובדי הרשת או כל פתרון אחר? אני קוראת לך ראש העיר למצוא פתרון מיידי לנושא,  כדי שלילדים יהיה מענה והוריהם יוכלו סוף סוף לצאת לעבוד".

ברגינסקי מסרה ל"גל גפן": "במפתיע ובאופן מאד מאכזב, לא נפתחו ביום שני השבוע 9 צהרונים בעיר רחובות. כ- 182 ילדים נאלצו ללכת הביתה בשעה 14:00 והוריהם לא יוכלו לעבוד אחרי סגר כה ארוך, ההורים ל182 ילדים לא יוכלו להתפרנס היום ולא ידוע עד מתי. בעיר רחובות, במקום שרשות המקומית תדאג שזרוע הביצועית שלה, שהיא בחרה לנהל את הצהרונים, תוכל לתת מענה לכל ההורים,  הרשות המקומית בוחרת לא לעשות דבר ולהשאיר 182 ילדים ללא מענה. במקום לחפש פתרונות, לתגבר בעובדים, להזרים תקציב על מנת לסבסד כוח אדם נוסף, הרשות המקומית מחליטה פשוט ככה לשלוח הודעה ולהודיע שיש צהרונים שפשוט לא ייפתחו. חודש שלם היה ניתן להיערך, זה ממש לא מקובל. שיגרתי דרישה לראש העיר בנושא ואני תקווה כי מקבלי החלטות שמחליטים הכל לבדם ימצאו פתרון מיידי ולא ישאירו את הילדים ללא פתרון".

מרשת חוויות רחובות נמסר כי: "ביום ראשון השבוע חזרו רכזות הצהרונים מחל"ת לצורך פתיחת הצהרונים וביום שני נפתחו למעלה מ-120 צהרונים. בתוך כך, בשל מחסור חמור בכוח אדם, שחלקו נמצא בבידוד או בקבוצת סיכון ובשל מתווה משרד החינוך לאיחוד מסגרות של עד 28 ילדים בלבד, היו מספר צהרונים אשר לא נפתחו ביום שני. חלקם נפתחו בהמשך השבוע, ואנו עושים מאמצים לגייס כוח אדם ולתת מענה לכלל ההורים והילדים בהקדם האפשרי".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תג יחידה צילום דוברות עיריית חולון

שי לפסח לחיילי חולון

תפריט נגישות