n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשל"צ: שר המשפטים ושר התקשורת הגיעו לביקור בעיר

ראשל"צ: שר המשפטים ושר התקשורת הגיעו לביקור בעיר

במהלך ביקור השרים בעיר הונחה תשתית להרחבת סיבים אופטיים. הצפי הוא כי עד סוף שנת 2022, כ-80% מהבתים בראשון לציון יהיו בעלי גישה לסיבים אופטיים

טקס הנחת תשתית סיבים אופטיים
טקס הנחת תשתית סיבים אופטיים

היום הגיעו לעיר שר המשפטים וסגן ראש הממשלה, גדעון סער, ושר התקשורת, יועז הנדל, בעת ביקורם טקס להנחת תשתית סיבים אופטיים ברחוב טשרניחובסקי. במסגרת הרחבת התשתיות, חוברו עוד 27,000 בתי אב לסיבים האופטיים ועד סוף שנת 2022, כך שבסופו של דבר, כ-80 אחוז מהבתים בראשון לציון יהיו בעלי תשתית לסיבים האופטיים.  שר המשפטים הודיע כי יוקם פיילוט בשכונת רמת אליהו המספק את כל שירותי משרד המשפטים במקום אחד.

משבר הקורונה אילץ תושבים רבים לנהל שגרת יום מביתם. צעד זה הגביר הצורך בשימוש באינטרנט מהיר, ובעירייה רוצים לאפשר לכמה שיותר בתי אב בעיר העברת נתונים במהירות. המטרה היא שכל בניין ברחבי העיר ראשון לציון יוכל להתחבר לתשתית במרחב הציבורי ללא תשלום. ראשון לציון היא אחת מהערים הבודדות בארץ שפרסה כבר 140 ק"מ של סיבים אופטיים במרחב הציבורי.

שר התקשורת, יועז הנדל: ״לממשלה הזאת יש רוחב פס גבוה. אנחנו עובדים בכל התחומים ומשפרים במהירות דברים שהוזנחו במשך עשור. אזרחי מדינת ישראל מרגישים את מהפכת הסיבים בכל הארץ, והיום בראשון לציון. מאחרונים בעולם היום אנחנו מובילים בקצב פריסת הסיבים – מ2% ל50% והקצב גדל. האפשרויות לעבודה מרחוק בצורה ראויה, ההקלה בפקקים ועליית התל"ג – כל אלו תוצרי המהפכה הזו״.

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך: ״אחת ממטרות הליבה שלנו עוסקת בחזון להמשיך ולהפוך את ראשון לציון לעיר חכמה. לכן  יש צורך בפריסת סיבים אופטיים ברחבי העיר ובבתי אב. התקנת סיבים אופטיים תשפר משמעותית את שירותי האינטרנט והעברת המידע בקרב תושבי ראשון לציון".

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, גדעון סער: ״ראשון לציון היא מרכז מטרופוליני משמעותי. צריך להשקיע בה בתשתיות ולכן הנחיתי לקדם פיילוט של one stop shop, כל שירותי משרד המשפטים במקום אחד, שיוקם בקרוב בשכונת רמת אליהו בעיר".

לאחר הסיור התקיימה ישיבת עבודה עם שר התקשורת, במהלכה הביע ראש העירייה בפני השר הנדל דאגה לאור השינוי האחרון בחוק ההסדרים המתיר פטור על התקנת אנטנה עד גובה 6 מטר. בנוסף, ראש העירייה ביקש סיוע בשדרוג המבנה והציוד של הטלוויזיה הקהילתית העירונית הפועלת מזה כ-32 שנה על ידי מתנדבים. 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות