n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשל"צ: רגע לפני פורים – נלחמים בתופעת הנפצים

ראשל"צ: רגע לפני פורים – נלחמים בתופעת הנפצים

פורים בפתח ובחברה העירונית לביטחון ראשון לציון החלו להתמודד עם תופעת השימוש בנפצים אסורים

נפצים צילום עיריית ראשון לציון
צילום: עיריית ראשון לציון

אומנם השנה נרשמת לעת עתה ירידה בשימוש בנפצים אסורים בשל שינוי תקנות היבוא והפיקוח, אולם בימים האחרונים נתפסו שלושה בני נוער בני 12-14 כשהם מפעילים נפצים אסורים. פקחי החברה לביטחון וסדר ציבורי ראשון לציון ביצעו הליך אכיפה כנגד הנערים והוריהם והם נקנסו ב-730 ש"ח כל אחד.

מטרד הנפצים חוזר על עצמו בכל שנה בימים שלפני חג הפורים. מעבר לסכנות המרובות בשימוש בנפצים שהינם חומר נפיץ. הנפצים גורמים לפגיעה קשה בקרב אוכלוסיית הפוסט טראומטיים החיים בקרבנו, לפעוטות וקשישים שנבהלים ונחרדים מקולות הנפץ, וכן לחיות הבית שמגלים סימני פאניקה למשמע קולות הנפצים.

זאת הסיבה כי ראש העירייה רז קינסטליך הנחה להגביר את פעילות החברה כנגד התופעה ובכלל זה פעילות הסברה בקרב בני הנוער, פעילות אכיפה בחנויות ובקרב מי שסוחר בנפצים וכן הגברת פעילות פקחי החברה ברחובות לצד הפעלת מצלמות הבקרה העירוניות באותם מוקדים בהם ישנה פעילות של שימוש בנפצים.

ראש העירייה, רז קינטסליך: "כמו בכל שנה, גם הפעם אנחנו נחושים למגר את תופעת הנפצים. הנחתי את החברה לבטחון להשקיע את כל המשאבים האפשריים על מנת להגיע לכל מי שמפוצץ את הנפצים וכמובן גם מי למי שמוכר אותם.

מדובר בתופעה שעלולה לסכן ולהבהיל את תושבי העיר ואת בעלי החיים, וגם את מי שמשתמש באותם הנפצים. אנחנו לא נרפה, ונעשה כל שביכולתנו שחג פורים יעבור ללא קולות הנפצים".

בחברה לביטחון וסדר ציבורי קוראים להורים לפעול ולהסביר בקרב הילדים על הסכנות בשימוש בנפצים ולפעול למנוע מילדיהם את השימוש.

סגן ראש העיר מקסים בביצקי אמר: חג הפורים מתקרב ואיתו גם שימוש בנפצים על ידי נערות ונערים, פעולה שמעמידה את אותם בסיכון גבוה.

חשוב לי גם לציין שאנו חיים במדינה שידעה פיגועים ומלחמות ויש אנשים ביננו שסובלים מפוסט טראומה וכל פיצוץ כזה מקפיץ אותם ומחזיר אותם אחורה, ואנו קוראים להורים להזכיר זאת לילדיהם ולהדגיש בפניהם שעליהם להימנע מכך. אנחנו מתייחסים ברצינות רבה לנושא הנ"ל ועושים את כל מעמץ על מנת למנוע את התופעה.

נפצים 1 צילום עיריית ראשון לציון

צילום: עיריית ראשון לציון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות