n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשל"צ: ראש העיר רוצה לעודד בניינים להוסיף ממ"דים ע"י הנחה בארנונה

ראשל"צ: ראש העיר רוצה לעודד בניינים להוסיף ממ"דים ע"י הנחה בארנונה

במכתב ששלח לשרת הפנים איילת שקד ולשר האוצר אביגדור ליברמן, ביקש ראש העיר, אישור חריג  בארנונה לשנת 2022 בדבר הנחה משמעותית להוספת ממד"ים, אשר ההנחה על שטח הממ"ד תגיע לכ-50 אחוז הנחה לארבע שנים מהקמת הממ"ד

עיריית ראשון לציון
עיריית ראשון לציון

עיריית ראשון לציון מעודדת בשנים האחרונות ובמיוחד לאחר מבצע "שומר החומות" שהסתיים לפני מספר חודשים בניית ממ"דים וחיזוק בניינים.

בסיום מבצע שומר החומות ולצד החזרה לשגרה בעירייה נערכו כבר לסבב הבא וראש העירייה, רז קינסטליך, פנה במכתב לשר הפנים דאז, אריה דרעי, בבקשה לאפשר לעירייה את הסמכות לפעול בנושא של בניית מרחב מוגן דירתי (ממ"ד) ומרחב מוגן קומתי (ממ"ק).

מנתוני התאחדות הקבלנים בוני הארץ, בראשון לציון יש כ-46 אלף יחידות דיור ללא ממ"ד. רבים מהתושבים מסתמכים על מקלט של הבניין או מקלט ציבורי בשכונה.

כדי לעודד הקמת מרחבים מוגנים בדירות, מבקשת עיריית ראשון לציון לתקן את סעיף 249 בפקודת העיריות המסמיכה את הרשויות בנוגע למבנים בעיר. התיקון מוסיף גם את הסמכות על הקמת מרחב מוגן קומתי או דירתי.

מדובר למעשה באותה מתכונת של הפרויקט העירוני "שיפוץ חזיתות", אותה מובילה העירייה בשנים האחרונות. במסגרת הפרויקט הדיירים מקבלים הלוואות לשיפוץ החזית, הלובי וכו' ואילו העירייה סופגת את הריבית וההצמדה. פרויקט זה עודד מאות וועדי בתים ברחבי העיר לשפר את חזות הבניינים.

כעת כדי לעודד בניינים לבנות ממ"דים, ביקש ראש העיר במכתב ששלח לשרת הפנים איילת שקד ולשר האוצר אביגדור ליברמן אישור חריג  בארנונה לשנת 2022 בדבר הנחה משמעותית להוספת ממד"ים, אשר ההנחה על שטח הממ"ד תגיע לכ-50 אחוז הנחה לארבע שנים מהקמת הממ"ד.

 

קרן משלינק סגנית גזברית וממונה על ההכנסות מסבירה:  "לאחר האירוע הביטחוני במבצע " שומר חומות" בחר  ראש העיר לעודד את בניית הממ"דים בעיר ולכן אנחנו מבקשים לחייב את הממ"דים בתעריף מזערי כדי לעודד את הבניה, מרגע הקמת הממ"ד ההפחתה תהיה לארבע שנים".

כיום התעריף למ"ר דירה נע בין 66.88 למטר באזורים הטובים ביותר  בעיר המוגדרים כאא'  לבין 36.87 למטר באזורים המוגדרים כ-ג', ההנחה המובקשת כדי לעודד בניית ממ"ד הוא 36.87 למ"ר לשנה

כעת מחכים בעירייה למתן החלטה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תג יחידה צילום דוברות עיריית חולון

שי לפסח לחיילי חולון

תפריט נגישות