n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשל"צ: סיפורה הטראגי של הסטודנטית המבטיחה שתרצה עונש מאסר

ראשל"צ: סיפורה הטראגי של הסטודנטית המבטיחה שתרצה עונש מאסר

בית המשפט גזר אתמול עונש מאסר בפועל על צעירה תושבת העיר שהפקירה נער לאחר שפגעה בו עם רכבה. האחות הקטינה שניסתה לסייע, הדיווח המאוחר למשטרה והתוצאה הטראגית

תאונת אופניים צילום דוברות איחוד הצלה
צילום ארכיון: דוברות איחוד הצלה

צעירה מראשון לציון (24) תרצה עונש של 14 חודשי מאסר בפועל לאחר שהורשעה בעבירות של נהיגה רשלנית שגרמה לתאונת דרכים בה נחבל אדם חבלה של ממש והפקרה.

התאונה ששינתה לנצח את חייה של הסטודנטית התרחשה סמוך לשעה ארבע לפנות בוקר בחודש יוני 2018 בשעה שנהגה ברכבה יחד עם אחותה הקטינה ברחוב פריימן בעיר ופגעה בנער שרכב על אופניים חשמליים בנתיב הימני של הכביש. כתוצאה מהתאונה הנער הועף אל השיחים, נגרם לו שבר באף ופצעי שפשוף בגופו והוא נזקק לטיפול רפואי שכלל הרדמה כללית. הסטודנטית המשיכה בנסיעה כאילו לא אירע דבר ועצרה רק לאחר הצומת הקרובה. אחותה הקטינה של הסטודנטית שבה אמנם למקום התאונה ושאלה למצבו של הפצוע ואף הודיעה לחבריו כי היא יודעת מי פגע בו אולם עזבה את המקום מבלי למסור את פרטיה המזהים של אחותה. רק בשעה תשע בערב התקשרה הסטודנטית למשטרה ודיווחה כי הייתה מעורבת בתאונה לאחר שכבר מסרה את הרכב לתיקון אצל פחח.

התביעה עמדה על חומרת מעשיה של הנאשמת וציינה כי לנער הנפגע יכל להיגרם נזק חמור משמעותית בנסיבות בהן מכוניתה של הנאשמת פגעה במהירות 60 קמ"ש ובאופן ישיר באופניים עליהם ישב. היא הוסיפה כי קיימת חומרה יתירה לנוכח שעת התאונה וההפקרה (באמצע הלילה) בה הרחובות ריקים ולא צפויה להגיע עזרה מהירה. מנגד, סניגורה של הנאשמת טען כי הנער הנפגע רכב על אופניים חשמליים בניגוד לחוק לאור גילו הצעיר וכי לא נגרם לו נזק משמעותי. הוא הוסיף כי הנאשמת לא נסעה ישירות לביתה אלא עצרה בקרבת מקום ווידאה כי הנער מקבל טיפול רפואי. עוד נטען כי לסטודנטית אין עבר פלילי וכי "שליחתה אל בין כותלי בית האסורים משמעותה פגיעה חמורה שבידה להחריב את עתידה המקצועי והאישי".

השופט גיא אבנון מתח ביקורת חריפה על התנהלותה של הסטודנטית לאורך ההליך המשפטי וקבע בגזר הדין: "תוצאת גזר הדין איננה פשוטה. בחורה צעירה ונורמטיבית, בעלת רקורד חיובי ומרשים הנמצאת בתחילת דרכה בעולם המבוגרים, נשלחת אחר כבוד אל בית האסוּרים, למאסר לתקופה לא קצרה, בין גנבות, שודדות, סוחרות סמים, רוצחות, וזאת בגין מעשים בהם לא רצתה ואותם לא תכננה. היא יצאה בלילה מביתה לנסיעה קצרה עם אחותה לתחנת הדלק, וכששבה לביתה – חייה נהפכו. עניינה של הנאשמת מדיר שינה מעיניי (כך ממש) מזה זמן ממושך. אלא שלצערי, הנאשמת במעשיה – במהלך האירועים מושא כתב האישום, לאורך חקירותיה ובמהלך המשפט כולו, מראשיתו ועד סופו, מנעה כל אפשרות להביא לתוצאה אחרת".

עוד קבע השופט: "הנאשמת נמנעה מליטול אחריות, ולו מינימלית, על מעשיה, תוך העלאת גרסאות פנטסטיות ומופרכות, עליהן עמדה אף לאחר הרשעתה בדין. הנאשמת, נאמנה לדרכה, "עשתה הכל הפוך", דחתה את הידיים שהושטו לעברה לעזרה, והעדיפה במובהק "לטמון ראשה בחול", משל הייתה שרויה בחלום רע, שיחלוף לכשתתעורר. כולי תקווה כי עתה, משתם המשפט ונגזר דינה, תקיץ הנאשמת, תפנים את מעשיה וחומרתם, את המשפט על משמעותו והשלכותיו, ותשכיל להפיק תובנות שיסייעו בידה בהמשך חייה".

סוף דבר בית המשפט גזר על הסטודנטית עונש של 14 חודשי מאסר בפועל ופיצויים של 7,500 ₪ לנער בו פגעה. כמו כן רישיון הנהיגה של הסטודנטית יישלל לפרק זמן של כשלוש שנים מיום שחרורה ממאסר.

 

 

 

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-18 at 17.23.45_99d72a7f

שחקן צפרירים חולון הורחק ל-99 שנים!

תפריט נגישות