n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשל"צ: למרות שבת הזוג העידה לטובתו, הגבר המכה נשלח לכלא

ראשל"צ: למרות שבת הזוג העידה לטובתו, הגבר המכה נשלח לכלא

הצעירה שהוכתה ברחוב ציינה בבית המשפט שמדובר "בבן זוג נפלא עבורה" אולם השופט לא השתכנע ולאור עברו הפלילי גזר עליו 14 חודשי מאסר בפועל

אשה מוכה אילוסטרציה
אילוסטרציה. צילום: pixabay

תושב ראשון לציון שהכה את בת זוגו ירצה עונש של 14 חודשי מאסר בפועל, כך גזר לאחרונה בית משפט השלום בעיר. מגזר הדין עולה כי הנאשם ובת זוגו ניהלו קשר רומנטי במשך שלוש שנים, קשר שהגיע למחוזות פליליים בחודש מאי 2019 – לאחר שנתגלעה בין השניים מריבה בשיחה טלפונית, הגיע האיש לביתה של בת זוגו. במהלך המפגש הרוחות התלהטו והוא אחז בשיערה, משך אותה ובעט בה. אחת מהשכנות  שחזתה במופע האלימות מחלון ביתה, צעקה לו שיחדל ממעשיו, והוא בתגובה איים עליה בצעקה "תרדי למטה יא בת זונה אני אגמור אותך", והחל להתרחק מהמקום. בהמשך לכך הזמינה השכנה את הצעירה המוכה לעלות אל ביתה, ואילו הנאשם מצדו שב אל בת הזוג, זרק לעברה מכשיר טלפון, תפס בידה ומשך אותה לכיוונו. בהכרעת דינו הוא הורשע בעבירות של תקיפה סתם בנסיבות מחמירות בן זוג ואיומים. התביעה הציגה לבית המשפט את גיליון ההרשעות של הנאשם שכולל גם מקרי אלימות קודמים ועתרה לגזור עליו עונש מאסר. יצוין כי הצעירה העידה לזכותו של הנאשם – היא ציינה בפני בית המשפט את היכרותם רבת השנים, שהנאשם בן זוג נפלא עבורה וסיפרה על תוכניותיהם לעבור להתגורר יחדיו ובהמשך להינשא ולהקים בית בישראל. סניגורו של הנאשם טען כי מדובר באירוע ספונטני ולא מתוכנן והדגיש כי מדובר באירוע חריג בנוף חייהם המשותפים של בני הזוג. עוד נטען כי לנוכח מגפת הקורונה, כליאת הנאשם מאחורי סורג ובריח תהווה ענישה בלתי מידתית שאיננה הולמת את חומרת העבירות, כמו גם את נסיבותיו האישיות של הנאשם.

לאחר ששמע את טענות הצדדים החליט השופט גיא אבנון לשלוח את הצעיר אל מאחורי סורג ובריח. הוא נימק כך את החלטתו: "למרבה הצער, עבירות אלימות המבוצעות על ידי גברים כלפי בנות זוגם אינן תופעה חדשה וחריגה, כי אם מכת מדינה כואבת (תרתי משמע). בתי המשפט ביטאו פעם אחר פעם יחס של סלידה וגינוי כלפי נאשמים המתעמרים בבנות זוגם, תוך הדגשת החובה להחמיר בענישה. הנאשם ביצע את העבירות בהן הורשע בשעה ששלושה מאסרים מותנים בני הפעלה מרחפים מעל ראשו, מבלי שהדבר הרתיעוֹ מלשוב לסורו ולנהוג באלימות – פיזית ומילולית גם יחד. סיפור האירוע נושא כתב האישום ואווירת האלימות הספוגה בו, לצד עיון בהתנהלותו של הנאשם מן העבר הקרוב מלמדים כי מדובר באדם שאימץ דפוס התנהגות אלים, נעדר מוּדעות לפסול במעשיו וחסר גבולות, בין אם כלפי זרים תמימים (בהרשעותיו הקודמות) ובין אם כלפי אלה הקרובים אליו ביותר, בענייננו. בהרשעותיו הקודמות נהג בו בית המשפט במידת הרחמים, וניתנה לו ההזדמנות להעלות את חייו על מסלול תקין ונורמטיבי. לשווא. הנאשם דבק בדרכו האלימה, וביצע את העבירות בחלוף שבעה חודשים בלבד מהרשעתו האחרונה, באופן המצדיק שינוי גישה ונקיטת ענישה הולמת שתשקף לנאשם את חומרת מעשיו".

השופט החליט להפעיל מאסרים מותנים שנגזרו על הנאשם בנוסף לחצי שנת מאסר בפועל שהחליט לגזור עליו בגין עבירות תיק זה. בסך הכל ירצה הנאשם עונש של 14 חודשי מאסר. בנוסף הוא ישלם התחייבויות קודמות עליהן חתם בסכום של 2,000 ₪ ויפצה את השכנה המתלוננת בסכום של 1,500 ₪.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

IMG-20240419-WA0016

שריפה ותאונה קשה הלילה בחולון

תפריט נגישות