n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשל"צ: "למרות המצב הקשה, מכירות רכבי היוקרה בישראל עלו"

ראשל"צ: "למרות המצב הקשה, מכירות רכבי היוקרה בישראל עלו"

השגשוג במכירות, סלפי עם המכוניות והאהבה למקצוע: הבעלים של סוכנות רכבי יוקרה במערב ראשון מספרים על הטירוף של התקופה האחרונה למכוניות יוצאות דופן של האלפיון העליון

סוכנות אוטו פרימיום
סוכנות אוטו פרימיום

אבטלה? מצב כלכלי קשה? לא בכל התחומים, כי בכל הקשור לתחום רכבי יוקרה, המכירות משגשגות. "במהלך השנה האחרונה", מפתיע דוד זוארץ,  מבעלי סוכנות "אוטו פרימיום", "המכירות עלו בכ-40 אחוז. זה נתון מדהים".

מדובר באחת הסוכנויות היוקרתיות בארץ. באולם תצוגה מרשים, מפואר ומואר מוצגים רכבים שעד לא מזמן ניתן היה לראות רק בתערוכות רכבים. בין השאר הסוכנות מייבאת רכבים חדשים מדגמים נדירים של מוסטנג, קורבט ומרצדס במקביל למכירת BMW, לנדרובר, פורשה, פרארי ועוד. המראה שלהן ייחודי וחלקן מעוצבות כחלליות.

עסקים רבים נפגעו במהלך שנת הקורונה, רבים נסגרו ורבים עוד יותר מנסים לשקם את ההריסות שהותירה הקורונה. מסתבר שהעשירון העליון, המיר במהלך שנת הקורונה, את הנסיעות לחו"ל ואת הנאות החיים, ברכבי יוקרה שמחירם נע בין מאות אלפי שקלים למיליון שקלים ומעלה.

את העסק שבמערב ראשון לציון מנהלים דוד זוארץ, חופי זוארץ וליאור כהן. את אהבתם לתחום ינקו מבית בגיל צעיר. מסתבר שהשלושה נולדו למשפחות שעסקו במכירות רכבים.

"גדלתי לתוך העולם הזה", מספר חופי זוארץ בן ה-36. "מגיל 16 ידעתי שזה המקצוע שאעסוק בו בחיי. לפני מספר שנים חברתי לליאור כהן, שהיה מתחרה שלי, ויחד הצלחנו לפתוח משהו שעוד לא נראה כמוהו בראשון לציון ובאזור השפלה".

כמעט כל רכב שמוצג באולם התצוגה מרשים ומסובב ראשים. חופי זוארץ מספר על תופעה חדשה שמתרחשת באחרונה בסוכנות: "בחודשים האחרונים קיימת תופעה מיוחדת שהחלה ברשתות החברתיות. אנשים שטסים לדובאי מצטלמים עם רכבי יוקרה שהשכירו. והתופעה הגיעה גם  אלינו. אנשים מגיעים לפה במיוחד כדי להצטלם עם הקורבט, המוסטנג או הפורשה ואחר כך מעלים לרשתות החברתיות. מדובר בעיקר בצעירים ובצעירות. אין לנו בעיה עם זה, להפך".

חופי שני מימין. צילום: עדן דוד
חופי שני מימין. צילום: עדן דוד

 

ועכשיו לשאלת השאלות- באיזה רכב אתה הכי אוהב לנהוג?

"זו בחירה קשה. נהגתי במהלך חיי בכמה רכבים נדירים, אבל הכי מיוחדים היו הלמבורגיני והקורבט, שבהם נהגתי בארץ ובחו"ל".

אתם מייבאים ומוכרים קורבט. מה הייחוד של הרכב הזה חוץ מהמראה הספורטיבי שלו?

"מדובר בדגם חדיש, שמזכיר מאוד את הפרארי והלמבורגיני אבל הרבה יותר זול מהם. אנשים מאוד אוהבים דגמי ספורט יוקרתיים, זה סמל סטטוס", מספר זוארץ על הרכב שנמכר בסכום של 700 אלף שקל ללא השדרוגים. "מחירו של רכב עשוי להגיע עד מיליון שקל", הוא אומר. "יש חבילת שדרוג שנקראת Z51 שכוללת מערכת קליטה משודרגת, מתלים משודרגים, מנוע חזק יותר, בלמים משודרגים ועוד שעולים יותר".

הקורבט החדשה, שמוגדרת כמכונית על ואייקון בעולם המוטורי, היא מכונית ספורט יוקרתית. הנתונים שלה: שמונה הילוכים, מנוע בנפח 6.2 ליטר עם 495 כוחות סוס ומגיעה מאפס למאה קמ"ש ב- 2.8 שניות.

"מדובר ברכב עם עוצמות שלא ניתן לדמיין. המנוע עצום, כמעט 500 כוח סוס. המראה של הרכב מחוטב והעיצוב הפנימי הוא שילוב של היי טק עם המתכון הקלאסי של הקורבט, ממש כמו קוקפיט של מטוס קרב".

המצב הכלכלי קשה ודווקא בעיתוי הזה בחרתם לייבא רכבי יוקרה בעלויות מטורפות.

"תתפלאי לשמוע, למרות המצב הקשה של המשק, מכירות רכבי היוקרה בישראל עלו משמעותית. היו חששות לפני ההחלטה לייבא, אבל גילינו שמכירות רכבי היוקרה עלו בעשרות אחוזים. זה קרה בגלל שלאנשים אין על מה לבזבז כסף. לא היה חו"ל, ולכן הם מתחדשים ברכבי יוקרה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-24 at 18.20.01_d1a27e48

ראשון לציון: מי ראה את ציונה?

תפריט נגישות