n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשל"צ: לאחר שנקבע כי על שש מסעדות להתפנות מחוף הים, הן יוצאות למאבק

ראשל"צ: לאחר שנקבע כי על שש מסעדות להתפנות מחוף הים, הן יוצאות למאבק

"אנחנו משרתים את הציבור שמגיע לים. מעבר לכל שהחוף נותן שירות לכל הערים מסביב, זה החוף שיש בו הכי הרבה מבקרים בימי הקיץ במיוחד בערבי הקיץ. אנחנו לא פולשים"

מסעדת 4 * 4
מסעדת 4 * 4

לפני כשבוע פסק בית המשפט השלום בראשון לציון כי 6 מסעדות בחוף הים של ראשון לציון יצטרכו להתפנות ממשכנן בחוף הים.  בית המשפט קיבל את תביעות הפינוי שהגישה רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) באמצעות פרקליטות מחוז מרכז (אזרחי). חמש מסעדות חויבו להתפנות עד לחודש נובמבר השנה ומסעדה שישית עד לספטמבר 2022. המסעדות הן: מסעדת לה מר, החוף השקט, החוף הדרומי, מסעדת 4*4, וניס ביץ ובריזה על הים, שלא מבינות מאיפה זה הגיע.

"אנחנו משרתים את הציבור שמגיע לים. מעבר לכל שהחוף נותן שירות לכל הערים מסביב, זה החוף שיש בו הכי הרבה מבקרים בימי הקיץ במיוחד בערבי הקיץ. אנחנו לא פולשים, אנחנו אנשי חוק שמשלמים לעירייה כל שנה דמי שכירות על השימוש בקרקע" מסביר אחד מבעלי המסעדות  "צריך להבין שאנחנו בחוזה עם העירייה. לא ברור למה הפרקליטות תבעה אותנו ולא את העירייה שהיא האחראית על הפעלת החוף באישורה של רמ"י (רשות מקרקעי ישראל), אנחנו במשפטים כבר מספר שנים, נלחמים על הפרנסה שלנו ושל מאות משפחות, מפעל חיים של ההורים שלנו, והתמוה בעניין שאף אחד לא חושב על הצורך של הציבור. יחזירו את החוף לימי שנות השישים ? מטורף לחלוטין".

עורך הדין משה מרדלר שמלווה את בעלי העסקים בחוף מסביר כי באפשרותו להצביע על שורה של פגמים, היורדים לשורשם של דברים, המקימים לבעלי העסקים את הזכות לעכב את ביצועו של פסק הדין ולהפוך את פסק הדין במסגרת הערעור, אשר בכוונתו להגיש לבית המשפט המחוזי.

"חשוב להדגיש, כי עם בעלי העסקים בחוף נמנות משפחות השכול/נכי צה"ל/ניצולי שואה, אשר הפעילו את המסעדות על חוף ימה של ראשון לציון מזה כשבעים שנים, לאחר שהרשויות הקצו להם את השטחים כדין וכמקובל במקרים כאמור" אומר עורך דין מרדלר, "התביעה הוגשה  אך ורק על רקע של מחלוקת כספית בין רמ"י ובין עיריית ראשון לציון, באופן אשר הותיר את מרשינו בין הפטיש לסדן.  די בביקור בחוף באחד מערבי הקיץ כדי להבין את פשרם של דברים ואת העובדה שמרשינו, אשר הפכו לחלק בלתי נפרד מהנוף המקומי, מספקים לתושבי ראשון והסביבה אכסניה לבילוי, אותו אין באפשרותם למצוא במקומות אחרים".

מרמ"י נמסר: "במסגרת תביעות הפינוי שהגישה רשות מקרקעי ישראל  באמצעות פרקליטות מחוז מרכז (אזרחי), נטען כי התובעת לא הרשתה לנתבעים או מי מטעמם להחזיק בקרקע וכי התביעה הנה חלק מהמאבק שמנהלת המדינה נגד תופעת ההשתלטות חופי הים. בנוסף ציינה התובעת כי לעירייה אין זכויות במקרקעין ולכן היא לא הייתה רשאית להקנות למי מהנתבעים זכויות במקרקעין.

על אף שבית המשפט קיבל את תביעות הפינוי הוא קבע, לפנים משורת הדין, בין היתר בהתחשב בתקופת הקיץ הקרבה, כי הנתבעים יפנו את 5 מסעדותיהם עד ליום 1.11.21. בנוסף, חויבו הנתבעים בהוצאות ושכ"ט בסך של 25,000 ₪".

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה:  "לצערנו בית המשפט קבע כי יש לפנות את הקיוסקים מחוף הים. יחד עם זאת, כפי שקבע בית המשפט בעלי המזנונים נמצאים במקום ללא זכות ולאחר שהחוזה עימם הסתיים. בכוונת העירייה לפעול בכל הכלים העומדים לרשותה על מנת לאפשר לציבור תושבי העיר ליהנות מהחופים הציבוריים בראשון לציון וממתקניהם".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

IMG-20240419-WA0016

שריפה ותאונה קשה הלילה בחולון

תפריט נגישות