n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשל"צ: כך פעל העוקץ של נוכל הרכבים

ראשל"צ: כך פעל העוקץ של נוכל הרכבים

תושב העיר הציע למכירה את רכבה של אשתו לארבעה אנשים שונים ללא ידיעתה ולאחר שקיבל מהם מקדמות נעלם עם הכסף. כך פעלה השיטה שלו

מכירת רכב
מכירת רכב. צילום: pixabay

 מכר את רכבה של אשתו לארבעה אנשים שונים ונעלם עם המקדמות: תושב ראשל"צ (34) החליט להתעשר על חשבונם של תושבים תמימים בתרגיל עוקץ מתוחכם. כתב האישום שהוגש נגדו לאחרונה לבית משפט השלום בעיר מגולל את סיפוריהם של ארבעה קורבנות שהפקידו בידיו סכומים של אלפי ועשרות אלפי שקלים ונשארו ללא רכב ועם טעם מר של תסכול.
שיטת העוקץ על הנאשם עבדה כך – ראשית הוא פרסם למכירה באתר יד 2 את רכבה של אשתו ללא ידיעתה או הסכמתה.
הרכב הוצע למכירה בסכום מפתה שהוביל פניות מצד רוכשים תמימים שהוזמנו להגיע לחניה ברחוב דרך בן גוריון בעיר, בעוד שכתובתו הרשומה של הנוכל היא ברחוב רמב"ם. במעמד הפגישה טען הנוכל כי יש לו אישור למכור את הרכב עבור אשתו והדגיש כי הרכב משועבד. לאחר שהצדדים סיכמו על סכום המכירה ואף ערכו זיכרון דברים, ביקש הנוכל סכום כסף שישמש כמקדמה לצורך הסרת השעבוד שהוטל על הרכב.
הרוכשים שסמכו על הבטחותיו שילמו לו את המקדמות כשהם מאמינים שבמרוצת הימים הבאים תושלם עסקת המכירה והרכב יועבר על שמם. הקורבן הראשון העביר לנוכל מקדמה על סך 12,000 ₪, הקורבן השני שילם לו 8,000 ₪, הקורבן השלישי שילמה סכום של 25,000 ₪ ואילו הקורבן הרביעי שילם לו סכום של 10,000 ₪. כל הסכומים הוצגו כמקדמות על חשבון יתרת התשלום.
בשלב הבא של תרגיל העוקץ ניסה הנוכל לקבל סכומי כסף נוספים מכל אחד מהקורבנות בתירוצים שונים אולם לא הצליח בכך. כאשר הם ניסו לברר מתי תושלם העסקה הוא דחה אותם בתחילה מספר פעמים ולאחר מכן הפסיק לענות להם וחסם אותם במכשיר הטלפון שלו.
אחד הקורבנות שחשד כי מעשיו של הנוכל אינם כשרים ביקש מגיסו להתקשר לנוכל ולהציג עצמו כקונה פוטנציאלי המעוניין ברכב, זאת בשעה שהקורבן ממתין להשלמת עסקת המכירה. הנוכל קבע עם הגיס בחניה אליה הזמין את הקורבנות האחרים וכאשר הקורבן הגיח ודרש תשובות בנוגע למעשיו של הנוכל, זה נמלט מהמקום כשהוא מותיר את הרכב בידיו של הקורבן כעירבון לכך שיקבל את המקדמה ששילם בחזרה עד ליום המחרת. למרות זאת, הנוכל שוב ירד למחתרת ולא השיב את הכסף שגזל.
כתב האישום מייחס לו ארבע עבירות של קבלת דבר במרמה וניסיון לקבלת דבר במרמה. משפטו צפוי להתנהל במהלך החודשים הקרובים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת צקלאקה צילום דוברות משטרת ישראל

זה היה מהיר: נעצר חשוד בתקיפת החייל ברמת גן

תפריט נגישות