n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשל"צ: יו"ר ועדת הביקורת רוצה לדחות את פתיחת שנת הלימודים

ראשל"צ: יו"ר ועדת הביקורת רוצה לדחות את פתיחת שנת הלימודים

חבר המועצה ויו"ר ועדת הביקורת דורון אוזן: "נכון להיום, ראשון הפכה היום לעיר אדומה, וחשוב להדגיש שאנחנו מדברים בסה"כ  על 6 ימי לימודים נטו לכל אורך ספטמבר עמוס החגים"

אילוסטרציה. צילום: עיריית חולון
אילוסטרציה. צילום: עיריית חולון

בשבוע שעבר התקיימה ישיבת מועצה מן המניין, במסגרת הישיבה הועלתה הצעה של חבר המועצה ויו"ר ועדת הביקורת דורון אוזן לגבי דחיית שנת הלימודים לתאריך 3.10.21.

אוזן מסביר על ההצעה שלו: "לאור התחלואה הגוברת בארץ ובעיר בפרט, בנקודת הזמן שכתבתי את ההצעה ראשון הייתה עדיין כתומה לפי מודל הרמזור, נכון להיום, ראשון הפכה היום לעיר אדומה, וחשוב להדגיש שאנחנו מדברים בסה"כ  על 6 ימי לימודים נטו לכל אורך ספטמבר עמוס החגים.

החשש מלהידבק והתסכול שייגרם גם להורים וגם לילדים כתוצאה מכך, הם לא נכונים לאור מה שקורה.

יו"ר ועדת הביקורת דורון אוזן. צילום: פרטי
יו"ר ועדת הביקורת דורון אוזן. צילום: פרטי

 

למשל, משפחה שתיאלץ להיכנס לבידוד במהלך החג, ותאלץ לבטל חופשה שתוכננה, רק בגלל שילדם נחשף לחולה מאומת, בנוסף, ההורים ייאלצו להפסיד ימי עבודה, וללכת למתחמי הבדיקות העמוסים, ולגרור לשם כך גם את האחים לבצע את הבדיקות. את זה אפשר למנוע על ידי דחיית שנת הלימודים.

בנימה אישית: גם אני אבא לשלושה ילדים שניים ביסודי ואחת בחטיבת ביניים ואני מבין את ההשלכות לכאן ולכאן אבל בעיני עדיף לדחות בחודש, רק כדי לא להגדיל את רמת התחלואה שגם ככה גבוהה. על פי נתונים שבדקתי מול משרד הבריאות, מעל 40 אחוז מאותם אלה שנמצאו חיוביים לקורונה הם ילדים וצעירים מתחת לגיל 19. בדיון עצמו אני הזהרתי שראשון יכולה להפוך לעיר אדומה וזה אכן קרה. היות ומדובר בחודש החגים וחשוב שילדי ראשון לציון בדגש על היסודי והגנים, יכירו את משמעותם של חגי תשרי, אני מציע שמנהל החינוך יערך בהכנת חוברות והנגשתם לכלל התלמידים באמצעות בתי הספר והגנים על פי הגילאים והכיתות, והחוברות עם שיעורי הבית יוגשו מיד עם פתיחת שנת הלימודים החדשה באוקטובר, וייבדקו על ידי המחנכות".

איפה ההצעה עומדת נכון לעכשיו? 

"ראש העיר אמר שמדובר בהצעה חשובה ויש לפתוח אותה לדיון פתוח, ואכן נקבעה ישיבה ביום שלישי הקרוב ובין היתר אמורים לדון גם בהצעה הזו. אני מאוד שמח שראש העיר החליט לאפשר דיון פתוח ללא קשר לקואליציה ואופוזיציה ואני מברך על כך".

מהעירייה נמסר בתגובה לדברים: "ראש העירייה מברך ונכון לכל דיון שעיקרו חינוך. התלמידים והתלמידות ספגו נזק רגשי ולימודי בשנה החולפת ויש לשקול בכובד ראש כל החלטה. נכון לרגע זה, שנת הלימודים צפוייה להיפתח כסדרה ואנו מחכים להנחיות ברורות של משרד החינוך".

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-24 at 18.20.01_d1a27e48

ראשון לציון: מי ראה את ציונה?

תפריט נגישות