n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשל"צ: הקטנוניות של העובדת לשעבר עלתה ביוקר

ראשל"צ: הקטנוניות של העובדת לשעבר עלתה ביוקר

בית הדין לעבודה פסק כי על תושבת העיר לקבל פיצוי תוך 30 יום. המעסיקה העבירה את הסכום ביום האחרון אולם העובדת החליטה לפתוח נגדה בהליכי הוצאה לפועל. זה נגמר לא טוב

בית משפט
צילום: PIXABAY

זהו סיפור על תושבת ראשון לציון שסיימה את עבודתה במקום העבודה האחרון שלה בטונים צורמים. היא הגישה תביעה נגד המעסיקה שלה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב ושם נפסק כי עליה לקבל סכום של 2,200 ₪ תוך פרק זמן של 30 ימים ממועד פסק הדין לסילוק סופי ומוחלט של טענותיה. עוד נקבע, כי ככל שהסכום האמור לא ישולם במועד, יתווסף אליו הסך של 2,000 ₪ "אשר יעמוד לפירעון מיידי".

פסק הדין ניתן ביום 27 לדצמבר 2018 והסכום הועבר לחשבונה של העובדת בדיוק עם תום 30 הימים שנקצבו להעברה על ידי בית הדין ב -27 לינואר 2019. אלא שהעובדת, החליטה לפתוח בהליכי הוצאה לפועל נגד מעסיקתה לשעבר בטענה שהכסף התקבל בחשבונה רק בתאריך ה -28 לינואר 2019 משמע – יממה מעבר לתקופה שנקצבה ולכן עליה לקבל את הפיצוי המוסכם של 2,000 ₪ נוספים. בסופו של דבר, בחודש ינואר השנה נסגר התיק בהוצאה לפועל לאחר שהתקבלו טענותיה של המעסיקה לפיהן שילמה את הסכום במסגרת הזמן שהוקצב לה. אלא שכעת, המעסיקה החליטה להיפרע מהעובדת והגישה נגדה תביעה על סך 10,000 ₪ לבית המשפט לתביעות קטנות בעיר בטענה כי במסגרת הליכי ההוצאה לפועל הוטלו עיקולים על חשבונות הבנק שלה ועל רכבה, וכי נאלצה להפקיד ערובה בסך של 1,000 ₪ במזכירות ההוצאה לפועל בגין עיכוב ההליכים.

לטענת התובעת בשל התנהלות הנתבעת, שנבעה מ"מעשה נקמה או ניסיון גזל", נגרמה לה עגמת נפש גדולה "ובזבוז זמן וימי עבודה שהייתי צריכה לשבת בהוצאה לפועל בתורים הארוכים ולבזבז את זמני בעסק שלי שהוא כל פרנסתי". כן טוענת התובעת, כי הטלת עיקולים על חשבון הבנק, שהוא חשבון עסקי, הקשתה על ניהול העסק שלה, והכל כאשר עליה לפרנס את ארבעת ילדיה. בגין האמור, מבקשת התובעת כי הנתבעת תפצה אותה בסך של 10,000 ₪, הכולל סך של 3,000 ₪ בגין הפסד ימי עבודה, סך של 2,000 ₪ בגין "הוצאות של עורך דין", וסך של 5,000 ₪ בגין "עוגמת נפש וסבל מיותר".

העובדת טענה להגנתה כי פתחה בהליכי ההוצאה לפועל רק לאחר שהמעסיקה לשעבר "זלזלה בפסק הדין" וכי מטעם זה הייתה חייבת לשלם לה סך נוסף של 2,000 ₪ בהתאם לפסק הדין, אלא שלא עשתה כן , ומשכך ננקטו נגדה הליכי ההוצאה לפועל.

הרשמת הבכירה ליאת ירון החליטה לקבל את התביעה בחלקה וקבעה כי הסכום המגיע לעובדת שולם לה על ידי המעסיקה במועד שקבע בית הדין לעבודה וכפועל יוצא מכך – הליכי ההוצאה לפועל, בהם נקטה הנתבעת חודשים לאחר ביצוע התשלום, ננקטו שלא כדין.

בפסק הדין היא קבעה: "טענות התובעת לפיהן במסגרת הליכי ההוצאה לפועל הוטלו עיקולים על רכבה ועל חשבון הבנק שלה המשמש אותה, בין היתר, לניהול עסקה והדבר גרם לה קשיים ועגמת נפש, לא נסתרו ואין צורך להכביר מילים אודות הקושי להתנהל עת מוטל עיקול על חשבון בנק ועל עגמת הנפש הכרוכה בכך. התובעת אף העידה כי עברה "מסכת ייסורים" עת הגיעה ללשכת ההוצאה לפועל "כל כמה ימים" מאחר שנדרשה לצרף מסמכים כאלה ואחרים לתיק ההוצאה לפועל".

בית המשפט פסק למעסיקה לשעבר סכום של 2,000 ₪ בגין עגמת הנפש שחוותה, סכום של 1,000 ₪ בגין אבדן ימי עבודה ו -1,287 ₪ בגין הוצאות ההליך שנכפה עליה בהוצאה לפועל, לזאת צורף סכום של 800 ₪ בגין הוצאות ההליך הנוכחי כך שבסך הכל, העובדת שקיבלה 2,000 ₪ מהמעסיקה שלה תיאלץ כעת לשלם לה 5,087 ₪. אגב, בית המשפט הדגיש כי על העובדת לשלם את הסכום תוך 30 יום.

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת צקלאקה צילום דוברות משטרת ישראל

זה היה מהיר: נעצר חשוד בתקיפת החייל ברמת גן

תפריט נגישות