n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשל"צ: הלקוח הקבוע שדד את המינימרקט ברחוב פינסקר

ראשל"צ: הלקוח הקבוע שדד את המינימרקט ברחוב פינסקר

השודד כבר נמלט עם עשרות אלפי שקלים והגיע לביתו אולם העובדת הצליחה לזהות כי הגבר "עם הפרצוף הסגור" שאיים עליה בסכין הוא לא אחר מאשר אחד הלקוחות הקבועים

שודד עם סכין אילוסטרציה. קרדיט צילום: pixabay
אילוסטרציה. קרדיט צילום: pixabay

הלקוח הקבוע שדד את החנות: זהו סיפור על מינימרקט ברחוב פינסקר בראשון לציון שבשעת חצות בחודש אוגוסט שעבר נכנס אליו גבר כשפניו מכוסות באופן חלקי בחולצה ובידיו סכין באורך כ- 20 ס"מ. הוא ניגש אל העובדת שבאותה השעה עסקה בספירת הפדיון היומי ודרש ממנה למסור לידיו את הכסף באיומי סכין. העובדת התנגדה אולם הוא משך את השטרות מידיה בכוח והחל לצעוד לכיוון היציאה. העובדת תפסה בחולצתו על מנת למנוע את בריחתו אולם הוא הפיל אותה ארצה בדחיפה ונמלט כשבידיו שלל של 23,000 ₪. אלא שמסתבר כי השודד לא לקח בחשבון עובדה שעשויה להעיב על סיכויי ההצלחה של הפשע אותו בחר לבצע – העובדה כי הוא לקוח קבוע בבית העסק ונוהג לפקוד אותו לעיתים קרובות. העובדת ההמומה הזעיקה את המשטרה ודיווחה על השוד כשהיא מציינת כי שודד שנכנס עם "פרצוף סגור" עם סכין וחטף לה את כל הכסף מהיד. כמה דקות לאחר מכן כאשר השוטרים הוזעקו למקום יחד עם בעל המינימרקט היא מסרה להם את שמו של אחד הלקוחות וטענה כי הוא היה זה ששדד אותה. היא ציינה כי למרות שהוא ניסה להסתיר את פניו באמצעות החולצה היא הצליחה לזהות אותו וכי מדובר בלקוח קבוע שנוהג לפקוד את בית העסק לפחות מספר פעמים בשבוע. יממה לאחר מכן המשטרה עצרה את הלקוח החשוד וערכה עימות בינו ובין העובדת. היא זיתה אותו מיד עם כניסתו לחדר ומסרה בביטחון ובוודאות כי הוא זה שביצע את השוד. החשוד עצמו מסר כי הוא אכן מכיר את העובדת וכי ראה אותה "אולי עשר פעמים".

יצוין כי המשטרה ערכה בדיקות במצלמות אבטחה בסביבת בית העסק וגילתה כי הלקוח החשוד נצפה באחת ממצלמות האבטחה נכנס לבניין מגוריו זמן קצר לאחר השוד. לאור הגרסאות המתפתלות שהציג הלקוח החשוד ולאור העדות הנחרצת של העובדת החליטה הפרקליטות להעמיד אותו לדין באשמת שוד.

בדיון שהתקיים לאחרונה בבית המשפט המחוזי מרכז החליטה השופטת דנה מרשק מרום להרשיע את הנאשם במיוחס לו וציינה בהכרעת הדין: "אין מחלוקת שבין המתלוננת לנאשם קיימת היכרות קודמת. הנאשם אישר בעימות כי קיימת היכרות בינו לבין המתלוננת במהלך כחצי שנה, לדבריו, ובבית-המשפט עשה ניסיון ברור ולא מוצלח למזער את מידת ההיכרות ביניהם. מעדות המתלוננת האמינה עולה, כי לאורך השנה ומחצה במהלכה שהתה בחנות בתדירות גבוהה הנאשם היה מגיע לחנות מספר פעמים בשבוע. מדובר, אם כן, בראיית זיהוי אשר צולחת את שני המבחנים, ואינה מעוררת כל קושי המבססת קיומו של ספק סביר. לכך יש להוסיף, כי כשבוחנים את "איכות הראיה" – דהיינו היחס בין עדות הזיהוי ליתר הראיות בתיק מתקבלת תמונה של עדויות משולבות המובילות למסקנה אחת אפשרית – והיא כי הנאשם הוא שביצע את השוד בחנות. לצד עדות הזיהוי של המתלוננת, ראיות אלו כוללות את העדויות המחזקות של בעל העסק ואחד העובדים, סרטוני אבטחה שמפריכים את טענת האליבי של הנאשם וממחישות את ההזדמנות שהייתה לנאשם לבצע את השוד בטווח הזמנים המוגדר בהינתן קרבת החנות לביתו של הנאשם, גרסאותיו המתפתחות של הנאשם אשר מסר בתחילה כי היה בבית ללא כל יציאה ושקריו הבוטים בכל נושא שהועלה לפניו".

השופטת החליטה כאמור להרשיע את הלקוח בשוד, גזר דינו צפוי להינתן במהלך השבועות הקרובים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תג יחידה צילום דוברות עיריית חולון

שי לפסח לחיילי חולון

תפריט נגישות