n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשל"צ: הבניין שהוכרז כמסוכן ברמת אליהו, יפונה באוקטובר

ראשל"צ: הבניין שהוכרז כמסוכן ברמת אליהו, יפונה באוקטובר

זה סופי: עד ה-17 אוקטובר יפונה הבניין ברחוב אנילביץ 30 שבשכונת רמת אליהו. העירייה בהחלטה תקדימית בארץ, החליטה לאחר הנחיית ראש העירייה רז קינסטליך, לסייע לתושבים עם שכר דירה לחצי שנה

העמודים המחזקים את הבניין
העמודים המחזקים את הבניין ברחוב אנילביץ ברמת אליהו

הבניין ברחוב אנילביץ 30 שבשכונת רמת אליהו הוכרז כמבנה מסוכן בחודש יולי, כבר לפני מספר שנים חוזק ע"י ברזלים תומכים בקומת הקרקע שנשארו עד היום.  באפריל 2021 לאחר ביקור של מהנדס בניינים מסוכנים בעירייה, שהראה שישנה הרעה במצב הבניין שנמצא במעקב הנדסי מ-2016, הוחלט לפנותו. העירייה בהחלטה תקדימית בארץ, החליטה לאחר הנחיית ראש העירייה רז קינסטליך, לסייע לתושבים עם שכר דירה לחצי שנה.
ד' המתגורר בבניין מספר כי תקופה ארוכה קיים סדק עמוק לאורך הבניין מקומת הקרקע ועד לגג: "אני מפחד לעבור מהסלון לחדר שינה, יש הרגשה שהבניין יכול לקרוס בכל רגע, הסדק חמור ואנשים חיים כאן בפחד בכל רגע נתון".

 

המשנה לראש העיר אסף דעבול שמתגורר בשכונת רמת אליהו ומכיר את הסיפור מקרוב סיפר ל"גל גפן ראשון לציון" כי למרות שהיו 2 דיירים שהתנגדו לצאת, דבר שעקב את פינוי הבניין, ההחלטה התקבלה בעירייה, וכי הבניין יפונה ב-17 באוקטובר גם אם יהיו סרבנים נוספים.
"מדובר בסכנת נפשות של ממש" אומר דעבול  "עניין של חיים ומוות, העירייה הלכה לקראת הדיירים והחליטה לממן חצי שנה של שכירות חינם, ברגע שהדיירים יעזבו יש כבר תוכנית של פינוי בינוי שתצא לדרך, לצערי יש עוד מבנים מסוכנים ברמת אליהו, לכן כל התוכנית של פינוי בינוי ובינוי פינוי הכרחית וכמה שיותר מהר".
" כל החג היינו עסוקים באריזות של פינוי הבית" מספר ד' " אני מקווה שהכל יעבור חלק ושכל הדיירים יתפנו בלי בעיות, יש לא מעט חששות, אנחנו אומנם מקבלים מהעירייה חצי שנה שכירות חינם אבל הולכים לכיוון הלא נודע, מתי הבניין יהיה מוכן? האם הקבלן ישלם לנו שכירות כמתוכנן? מתי נכנס? אנשים שמו את החיים שלהם, הכסף שלהם בבית הזה, ויש קושי, נקווה שהכל יעבור בשלום".

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-18 at 17.23.45_99d72a7f

שחקן צפרירים חולון הורחק ל-99 שנים!

תפריט נגישות